Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
9.6.2012 3:38
Jep, tukee kyllä hyvin ja jos rahasta pulaa ni pelkkä munuaisvyö sweepiltä pari kymppiä ja tukee sekin helvetin hyvin niin ei selkä kipeydy pitemmällä reissulla.
9.6.2012 3:56
En tiiä mikä omassa selässä on, kyyryssä oleminen ei tunnu missään, mutta selkä suorana istuminen alkaa tuntumaan aika kivuliaalta tuon 15min jälkeen. Kyykyssä kun voi vaan nojata eteenpäin niin ei tunnu missään. Voihan tuo johtua esim. tuosta supermoton ajoasennosta kun pituutta löytyy aika paljon niin asento tuntuu jotenkin könköltä
edit: niin ei siis normaali istuminen aiheuta kipua, mutta yleisesti tollanen asento missä selkä suorana ja kädet edessäpäin. mutta varmaan väärä foruumi näitä kyselemään
9.6.2012 10:50
Isällä sama homma. Se keksiny selityksen, että kyykyssä käsillä paino, smotossa selällä. En sitten tiedä onko perää, mutta kuulostaa fiksulta.
9.6.2012 11:43
Itellä ku oli ennen solikka sm(tarkennuksena, siinä oli puchin kone
) niin aluks otti selkään ihan saatanasti mutta siihen tottus kyllä jos ajas vaan tarpeeks, että ei sen takia kannata jättää smotoo/enskaa ostamatta jos tekis mieli. Kyykyllä nyt voi vaikka maata siinä tankin päällä niin ei se selkään ota. Itellä ottaa enemmän ranteisiin räsässä ku ajoasento on todellakin kyykky. Asiaa tosin helpottaa kun ajaa +100 niin ei tarvii enää nojata käsien varaan ku ilmanvastus pitää yläällä
9.6.2012 12:33
Nyt pitäs saaha tietää et minkä kireydelle dukessa laitetaa ketjut ku ihjekirja sanoo 5...7mm nii se tuntus hiton kireeltä.
9.6.2012 14:11
Ketjut samalle kireydelle kuin kaikissa muissakin ketjuvetoisissa pyörissä. Löytyy ihan näppituntumalla se sopiva kireys. Ylös-alas -liike ketjun keskeltä saa olla varmaan sen pari senttiä.
Korjatkaa jos olen väärässä.
9.6.2012 22:44
Genelec kirjoitti:Nyt pitäs saaha tietää et minkä kireydelle dukessa laitetaa ketjut ku ihjekirja sanoo 5...7mm nii se tuntus hiton kireeltä.
Voi olla virhe tullu sinne, katso mitä ketjusuojan tarrassa lukee, jos sama ni sit se vaan on oltava kiree, mutta mielestäni siin on isompi lukema.
9.6.2012 22:56
ei se noin kireelle ketjun keskelät millää saa tulla. Ketju viel kiristyy hiukan kun iskari painuu alas ja siks pitäski mitata se ketjun keskeltä 2cm, kun joku istuu päällä. Toi 5-7mm on jostain muusta kohtaa mitattuna, mut ei sen niin tarkkaa oo. Mielummi pikkasen liian löysä ku kiree, koska liian kiree kuluttaa ketjuja ja rattaita nopeesti. Kyllä sen näppituntumalla saa ihan hyvin.
9.6.2012 22:58
Vetarikin muuten kuluu äkkiä paskaks liian kireillä ketjuilla.
10.6.2012 14:38
Se ohjekirjan 5-7 mm tarkoittaa ketjun etäisyyttä takahaarukasta, kun ketjua nostetaan ylöspäin.Ktm ilmoittaa aina vähän jännästi sen
14.6.2012 10:13
Miltäs duke näyttäis ilman noita tankin tarroja? tuleeko tylsän näkönen
omaan silmään ei oikeen iske noi tarrat
15.6.2012 0:05
Nyt kun tuo 200 duke on markkinoilla niin olisiko edes teoriassa mahdollista laitaa 200cc sylkkyä tähän kemmu dukeen järkevällä hinnalla???(jos nyt joskus sellaisen edes saisi ostettua)
Eikös tuo mahdu rungon sisään juuri ja juuri. Onko 200 dukessa paljon eri osia kun pikku dukessa??
15.6.2012 9:37
Tästä on jauhettu aika paljon tässä topicissa....
15.6.2012 11:21
Ny kyllä heitti ktm hyvän tarjouksen,saa ensimmmäisen 3000km bensat ilmatteeks jos osta 125 duke.täytän vasta joulukuussa joten kannattaako ostaa pyörää.ajattelin tota erikoistarrasarjaa,maskia ja akran putkistoo.