Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.8.2012 20:31
No ei sitä nyt mitään mummoilla, lämpimälle koneelle kärsii antaa kenkää ihan kohtuudella ja pitääkin, jätät ne pitkät tasakaasut pois ja ajat vaihtelevilla kierroksilla. 2,5-2% mulla aina tankissa, tuo 2,5% ekalla 100km. Muistat lämmittää sen koneen huolella ennen kuin ajat "kovempaa", nuo 5t kierrosta minuutissa jutut on ihan järjettömiä, ei ne sitä koneen kestoikää pidennä yhtään...
29.8.2012 13:36
Löytyykö noille re 2004vm endurovanteille supermoto renkaita mitenkään? Ja tiedän että aika kapeat ne on kyllä jos löytyy. Ja onko noissa sisäkumi minkä kokoinen? samaa kun ulkorengas vai?
29.8.2012 13:53
Multa löytyy halpa mutta uusi katueturengas joka sopii enskavanteelle suoraan ja vanha sisäkumikin sopii. Tosiaan endurossa on sitten 18 ja 21 tuumaiset vanteet kun taas smotossa on 17 ja 17, joten ihan rehellistä supermotoa et saa enskavanteilla, varsinkaan ulkonäön osalta. Katutakarenkaitakin saanee kohtuullisen hyvin, kun aikoinaan kyykkypyörissäkin oli 18 takavanteet.
Ebaysta pisti silmään tällainen ilmoitus, siis kaikki laakerit, stefat, tiivisteet yms. koneremppaan.
http://viewitem.eim.ebay.fi/Dichtung-Simmerringe-Luftfilter-Motor-passend-fr-Yamaha-DT-125-RE/140619572840/item
31.8.2012 16:53
Mikähän ihme vois olla kun kaasaria en saa säätöihin niin että lähtis käyntiin.Sen jälkeen ei toiminu kun säädin kaasaria laihemmalle, ei edes lähteny käyntiin kun säädin takasin siihen missä oli (sillon tällön hurahteli) . Sain tänään kerran käymään kun tyhjäkäyntiruuvi ja ilmaruuvi täysin auki mutta senkään jälkeen ei oo edes hurahtanu (kierroksia oli joku 7-8 tonnia käänsin seosruuvia ja sammu) . Moottori on muuten kunnossa ja antaa hyvin kipinää. Kaasarikin puhdistettu. Sen jälkeen ei toiminu kun säädin kaasaria laihemmalle, ei edes lähteny käyntiin kun säädin takasin siihen missä oli. Mihinkäs säätöihin kannattais tätä vakiokaasaria laittaa suunnilleen että sen sais edes käyntiin ja siitä säädettyä sopivaks
31.8.2012 17:04
Riippuu vireistä.
25-30tk suuttimilla ok ja virien mukaan 240-280 pääsuutin.
Itsellä Athena, Ilmanputsarin tötsä irti ja oli hyvä seos 270 pääsuuttimella.
31.8.2012 20:54
-
Viimeksi muokannut jakezi95 päivämäärä 1.9.2012 19:18, muokattu yhteensä 1 kerran
31.8.2012 21:20
Tossa kysymyksessäni tarkoitin että mihinkä säätöihin laittaisin ilma ja tyhjäkäynti -ruuvit koska aikasemmin toimi noilla suuttimilla ihan hyvin. Koittanu 1.5 kierrosta tyhjäkäyntiä auki ja monissa eri asennoissa ilmaruuvia muttei käy... Huomen puran kaasarin uudestaa ja katon että koho toimii kunnolla
1.9.2012 15:04
Kuinkas alas ton neulaluistin kuuluis tulla Mulla se jää vähän yli puoleen väliin ylös. Taas tänään putsasin kaasarin koho liikkuu herkästi ja kaikki reiät on avoinna muttei vaan lähde käyntiin
2.9.2012 16:25
Joo o... ei taia olla vakiona "reikää" tossa...(?) onkohan vaarallinen...(?)
Sitten... saattaa liittyä edelliseen, niin nakuttaa... ei tule pytystä mutta ehkä alakerrasta... nousee kierrosten mukana... öljypumpusta kun pyörii tyhjää, seosvoiteluntakia?...
2.9.2012 16:35
on toi ihan vakiona
Mul kaks alakertaa ja molemmissa ihan sama.
Nakutuksesta en tiiä mulla kävi aina öljypumppu tyhjillä (sillon kun detsi käynnisty )
2.9.2012 16:43
0meGa kirjoitti:on toi ihan vakiona
Mul kaks alakertaa ja molemmissa ihan sama.
Nakutuksesta en tiiä mulla kävi aina öljypumppu tyhjillä (sillon kun detsi käynnisty )
No huh... kiitti nopeesta vastauksesta
2.9.2012 18:48
Onko kellään myydä staattoria -91 vuoden detsiin? tai onko tietoa mistä vois saada sellasen?
2.9.2012 21:54
_nameless__ kirjoitti:Onko kellään myydä staattoria -91 vuoden detsiin? tai onko tietoa mistä vois saada sellasen?
On kun hinnasta sovitaan
!
2.9.2012 22:11
iamjani4life kirjoitti:käykääpä tsekkaamassa ja arvostelemassa galleriassa uusia kuvia detsistä..
No perkele mulla aika samanlaisessa kuosissa detsoni :O !! ja saa minunkin galleriaan kommentoida
3.9.2012 21:56
Joo-o mikähän mahtais olla? Kone kuulostaa todella tukkoselta, ei nosta kierroksia yli neljän tuhannen, ei pysy käynnissä ilman kaasua ja savuttaa niin perkeelesti? YPVS:n akselia ei oo ainakaa 4t km irrottettu ja puhdistettu, liittyskö siihen?