Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KMX 125

27.4.2015 19:53

Moro
Joissain malleissa, veikkaan uuemmissa on mototnetin wikin mukaa rajotettua CDI-boxia.Kyllä sen luulis huomaavan kun alkaa sytytystä katkomaan.Ottaakos kone miten vapaalla kierroksia,että kiertääkö edes paikallaan yli 9tonnin???
Jos meno veto tuntuu hyytyvän mutta kierrokset nousussa niin kytkin menossa eli ei pidä kunnolla.
Kannattaa myös pitää öljyistä huolta nimittäi nekin vaikuttaa paljolti noihi märkäkytkimiin.
Niin ja ootko miten tutustunut 2-tahin toimintaan ja kaasarin säätöihin että ei vaan saa liikaa soppaa ja ei jaksa sen takia kiertää?Kaasuttimen säädöt tärkeitä.

Re: Kawasaki KMX 125

28.4.2015 0:11

Paikallaankin meinaa puutua tohon 9tonniin jos oikee pitää kaasuu pohjassa ni pääsee 10 tonnii.
Kakstahti moottoori on jokseenkin tuttu kapistus saattaa olla aavistuksen rikkaalla mutta ei kyllä niin paljon että sentakia puutus voisihan sitä kokeilla laihemmalla seoksella:)
Ajattelin vaa että jos joku olis suorilta tienny mistä lähtien on CDI rajotettu ni olis ollu helppo vaihtaa se :D
Paljonkos KMXn nyt sitten pitäs kiertää?
Eikös nää vanhankiiton 2t motit ota sen 12 tuhatta helposti jos vaan on mekaanisesti tikissä?
Pystyskö joku laittamaan mulle rajottamattoman CDI boksin numeron ni katon mitä tossa omassa lukee.
Sais ainakin siihen varmuuden.

Re: Kawasaki KMX 125

28.4.2015 15:13

Ite vähä vaikee sanoo minkä vuotisissa KMX pyörissä olis tota rajotettuu CDI-lootaa.
Kannattaa kahella ulkomaitten Kawasaki foorumeilta jos sattus löytymää infoo tosta asiasta.
Se miten pyörä kiertää tai ottaa kierroksia on niin paljon riippuvainen pyörästä.Näissä 2-taheissa tuntuu et jokane vähä niin ja näin yksilö.

Omassa pyörässä joka tällä hetkellä ollu atomeina jokusen aikaa :roll: otti kierroksia sinne 10 tonniin ehkä vähä enemmänkin,en muista kunnolla.
Pyörä on 01-Kawasaki KMX,kaasuttimena 34mm Mikuni ja tais olla pyöree luistin,läppärungon/läppien kuntoa en muista raottiko ja oliko vakiot vai ei.
Kaasuttimen sisukset tais olla vakiot.
Putkena Gianellin putkisto,änkässä villat pois :D
KIPS toimi ainaki ulkoo päin tarkistettuna.
Mäntä oli tuolloin semmone 3-5 tonnii ajeltu.
Huiput oli jotain 120-130 km/h luokkaa,välykset ratkasi ton asian.
Suodattimena joku halpa Piperi :lol:
Tulpan arvoja en muista mutta varmaa joku 8-9 lämpöarvoltaa.

Eli siis tuossa ois niiku tommone perus Kämäxi ja ei nää mitää huimia laitteita ole,tehoja ehkä hitusen vähemmän kun TT KTM pyörissä tai Husqvarna pyörissä mutta nehä onkin edistyneempää tekniikkaa.

Olisha tossa omassa pyörässä vielä jotai hifisteltävää esim.Kanavien siistiminen,ehkä hitusen muokata kanavia,puristusten nostaminen,putken puhistus karstasta tai muokata kiinni joku yläkiertonen putki 8)
Seosten säätö prikulleen kohillee ja läppien tarkistus ehkä vaihto uusiin.

Nii ja tuli mieleen että muistelen lukeneeni että vakio mutta tyhjennetty KMX putkisto antas koneen kiertää enemmän kuin tuo Gianelli.
Sitten niistä BigOne putkistoista ei tietoa miten käyttäytyy,kaho Youtubesta sieltä löytyy jotain videoo tosta BigOne putkesta Kämäxissä.
Löydät myös paljon videoo Kämäxeistä erillaisilla asetuksilla.

Ps:Tai teet silleen mitä itellä olis joskus suunnitteilla kuha olis ylimäärästä rahaa, isket jonku KX200 tai KX500 koneen Kämäxi runkoo :seko:

Ja tosiaa täällä KMX foorumilla ei oikein näy paljoa porukkaa,nykyää nykynuorisoo kiinnostaa ne husset,kotarit tai weeärrät :roll:

Itekki autoikä päällä niin ei oikein ole Kämäxi saanut huolenpitoa :itku: mutta tulee noitte 2-tahtien kanssa sillon tällöin puuhailtuu.

T:Vili

Re: Kawasaki KMX 125

14.6.2015 15:53

Noniin tulipa sitten heräteostoksena ostettuu tällainen pyörä kun halvalla sai huutokaupasta niin kesän projektiksi :lol: Noh tiedossahan se oli jo että laittoa tulee olemaan, mutta muuten toimiva peli se oli ostaessa, mutta ajoinpa tässä yks päivä metsäreittiä niin sammui ja sit kun käyntiin yritti tyrkätä nii yskii vaan putkeen. Tulppa antaa kipinää, kaasari on putsattu suuttimia myöten, ilmanputsarikaan ei ole tukossa, bensaa on laitettu suoraan tulpanreijästä eikä virka mitään. Johdot tarkistettu jne jne. Uudella tulpalla kokeiltu. Mitenkäs näissä on nuitten puristusten laita normaalisti? No polkimella tuntuu et alusta lähtien (vaikka lähti käyntiin) Että on löysä eikä lähde polkemalla käyntiin, mutta työntäessä tuntuu että puristuksia on kun hyvä jos jaksaa työntää, eikä miksikään tuosta muuttunut puristukset tämän vian tullessa. Liekkö kenties läpissä jotain vikaa, ei varmaan tähän oo vaikeeta purkaa sylkkää ja laittaa takasin joskus on tullu nuita pevetin koneita purettuu paljon :D Hirveästi tästä en tiedä mitään kun huutokaupasta ostettu, sen vaan päällisin puolin että Gianellin pakari on ja 26 millinen mikuni (taitaa olla vakiokaasari?) Sit vielä bonus kysymyksinä että paljonko näistä saa tolla Gianellillä ja vakiokaasarilla heppoja? Ja että mitäs itse olette tykänneet kyseisestä pyörästä? :lol:

Re: Kawasaki KMX 125

18.6.2015 23:54

Mistähän löytyis mikuni vm26ss ilmaruuvi? :roll:

Re: Kawasaki KMX 125

22.6.2015 17:45

Suzkaw kirjoitti:Mistähän löytyis mikuni vm26ss ilmaruuvi? :roll:

Itsekkin vähän katselin näitä osia niin tsekkaappas tämä: http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/mikuni-kaasuttimet/mikuni-2-tahti-kaasuttimet/24-28-mm/vm26-637-kaasutin

Ja sit vielä pakko kysyä että nyt tuli tylsyyksissä purettua tuota kawaa niin mikä se tämä nyt olikaan oliko kuri vai se reed valve stuffer? Imukaulan ku irrotti nii löyty toi :roll: Kuva

Re: Kawasaki KMX 125

22.6.2015 19:13

Reed valve stuffer se on :D

Edellistä viestiä ei tarvii lainata
jonicc

Re: Kawasaki KMX 125

15.7.2015 12:36

Tietääkö kukaan että pystyykö tuota kawasakin pyttyä poraamaan? Pyörä on vuosimallia 2000.

Re: Kawasaki KMX 125

22.7.2015 17:54

Ei sattuis kellään olemaan toimivaa sylinteriä tähän ylimääräsenä, nimittäin tarviisin? :lol:

Re: Kawasaki KMX 125

30.7.2015 15:07

mikähän kmx:ää vaivaa kun ei meinaa kiertää paljoo, puoleen välliin asti kärsii kaasua kääntää ja sen jälkeen tuntuu että tukehtuu??
sen verran tuossa kopasin että ku laittaa pensa hanan kiinni niin kun o vähemmän pensaa kaasarissa ni toimii hyvin mutta pensahan ei riitä pitkäks aikaa

puristuksia on 90

Re: Kawasaki KMX 125

31.8.2015 11:25

Tarvisin vähän apua :D elikkäs itellä on tällänen kmx 125 1991vm josta tuntuu vedot loppuvan kesken ni mites tähä sais lisää potkua? Tän hetken setuppi: gianell,isompi kaasari,sylinteriä viilattu ja kantta madallettu. Auttaisko jotku "kisa" läpät paljonkii? Taikka joku "parempi" kansi?
Kertokaa toki omista kawoista millasta tekniikkaa on/ollu
!

Re: Kawasaki KMX 125

31.8.2015 13:35

Mie oon itse vähä kuullut että eihän näistä hirveitä saa että kannattaa jo sit jos tehot tuntuu kesken loppuvan nuilla asetuksilla niin ostaa joku kisapiikki ;) Nuo "kisaläpät" tuo tietysti vähän enempi kierrosherkkyyttä mutta ei ne paljoa vaikuta. Mut eikös nuilla siunkin asetuksilla melkein pääse jo lähemmäks 30 polleen? Kun jos TT:nä on jotain 24 pollee ;)

Re: Kawasaki KMX 125

3.9.2015 16:42

Kyllähän noilla varmaaki ainaki tosi lähelle 30heppaa pääsee ;)

Re: Kawasaki KMX 125

29.10.2015 20:05

Vielä tässä kysyisin että kun tossa alkusyksystä tehtiin yläkerta remontti laakerit jne vaihettiin ja läpät ja tuli sylinteri putkituksesta (eka koko eli 125cc vielä) ja sitten pistettiin kasaan niin meinasin että jos kylkeen laittas 32 mikunin ja jonkun vapaammin hengittävän putsarin ja sit on tuo gianelli kiinni vakioänkällä niin onko mitään järkeä ostaa että tuoko yhtään ytyä lisää? Ja mites Pärjäiskö jo TT:husseille tai Yamaha DT:lle tolla setillä tehoissa? Ja paljoko ois heppoja? :lol: Alakertakin oli positiivisen hyvässä jamassa ;)

Re: Kawasaki KMX 125

29.3.2016 15:08

Mistähän tuommoiseen KMX:ään löytyisi takavanne?