Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.7.2012 18:57
Meneehän se (ei r:ssä ja x:ssä oo muuta eroa ku vanteet), mutta takaratas on 2 piikkiä isompi eli välit on lyhkäsemmät ku motossa vakiona on.
16.7.2012 14:33
Olisko kellään tiedos XT:n takapyöran laakereitten kokoa?
Ei viitis ottaa rengast irti vielä.
17.7.2012 4:07
Vaikuttaako kiihdytyspumppu mitää mihinkää ku vakiopytty ja kaasari mutta "tehoputkisto" ja pipecross ja tommoset?
17.7.2012 18:15
viewtopic.php?f=15&t=70017&start=75^ Tuolla juttua Boost bottlesta/(alipaine)kiihdytyspumpusta.
17.7.2012 18:41
ei nyt boostbottlea meinata kiihdytyspumpulla
17.7.2012 18:48
JuunasP kirjoitti:Vaikuttaako kiihdytyspumppu mitää mihinkää ku vakiopytty ja kaasari mutta "tehoputkisto" ja pipecross ja tommoset?
Ei sillä mitään hyötyä varsinaisesti saa, sen koko ideakin on et kone mukisematta vetää tyhjäkäynniltä rajottajaan, kun yleensä isolla kassulla kone rupee tökkii jos tyhjäkäynniltä lyöt kaasun pohjaam (ei siis kiihdy kunnolla ja saattaa jopa käydä lähellä sammumista), niin kiihdytyspumppu eliminoi sen.
18.7.2012 7:19
Tuossa kirjoittelin muutama sivu takaperin xt:n viasta mittarissa, vika löytynyt
Rungon emäputken kohdalla olevasta johtosatsista, piti etsiä mittarin johdot, siellä oli sininen johto puoliksi poikki. Johdon korjaus, ja taas mennään
3.8.2012 21:08
Saakohan tätä millään vakiokaasarilla + vakioputsarilla toimimaan jos kansi avarrettu kireempi nokka ja arrow, ilman että käy laihalla ja toimisi kohtuullisesti niin kauan kunnes saisi imukaulasta muokattua toimivalla patentilla sopimaan isompaan kaasariin? Aluksi toimi hyvin noilla vakiosysteemeillä noitten kansiviritysten jälkeen kun koitettiin vakiokaasarilla ,kun ei isommalla saatu toimimaan toimimattoman imukaulapatentoinnin takia. Sitten myöhemmin tarkistettiin venttiilin välykset, koneistamolla sanoi säätäneensä venttiilit mutta imuventtiili oli säädetty about täysin nollille. Säädettiin se siihen merkittyyn lukemaan ja siitä asti ilmennyt pätkimistä ja hyytymistä kovemmassa vauhdissa+ tyhjäkäyntiä ei käy kunnolla. 125 suutinta koitin ja tulppa oli harmaa.
4.8.2012 10:03
Kyllähän sitä saa pelaa, voi vaan olla et vaatii helvetin isoa suutinta.
4.8.2012 21:07
Onko ajoitukset kohillaan. Isompi kaasari isommal imukaulal.
Mitä muuten makso koneistus?
4.8.2012 22:29
Yamaha XT125 racing kirjoitti:Onko ajoitukset kohillaan. Isompi kaasari isommal imukaulal.
Mitä muuten makso koneistus?
Ajotukset on kohillaan juu. 250 € yhteensä kun nokkaakin hiottiin kireämmäksi yms.
8.8.2012 22:23
Mites te olette vaihtaneet kilventelineitä? Pitääkö tota vanhaa sahata jotenkin vai millai sen sais pois? Ei täs ollukkaa samal taval kilventeline kiinni ku mopo detsissä
9.8.2012 22:20
Koko paska pois sieltä ja peltilevy jatke uuteen lippaan. Jotain kumi mattoo kannattaa laitaa sit viel sinne lokarin ja renkaan väliin ni ei akku kurastu ja tipu.
28.8.2012 21:51
Nonni, elikkä mielessä olis äxteen "pienimuotoinen" piristäminen, eli kannen avartaminen, 26mm mikuni sekä 150cc kiuas + virinokka.
Olisi muutama kysymys:
- Kuinka paljon imu- ja pakokanavissa on varaa fiulata pois? Entä riittävätkö alkuperäiset venttiilit koneistuksen jälkeen?
- Olen myös ajatellut ostaa stormista TT-R:n EBC kytkinpakan mutta onko kenelläkään varmaa tietoa käykö se xt:hen? Rieju-puolella joku oli ostanu kyseisen paketin mutta ei kuulemma ihan käynyt eli olisiko Rieskassa sitten hiukan erilainen kone?
Kyllä kuitenkin uskoisin, että XT:n ja TT-R:n koneet ovat identtisiä. En viitsisi erikseen tilailla massa- ja välilevyjä sekä kytkinjousia kun löytyisi ihan yhdestä paketista kaikki tarpeellinen.
Niin ja tässä siis kyseinen kytkinpaketti:
http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... bc-drc230/Kiitos vastauksista.
28.8.2012 21:58
Kytkin juurikin erilainen katukoneessa ja crossissa (levy tai kaks enemmän ttr:ssä), eli ei taida sopia kun ttr:n ja ch-racingiin tuo setti, ja en usko et vakioventtiilit olis hyvät koneistuksen jälkeen kun on vaan 2-vena kone.