Luin näköjään nopeasti vilasemalla väärin aikaisemmasi viestin, mutta mikä tämän 1000km eron selittää?
Sitten kanssa öljyjenvaihto väli on 5tkm hemmissä.
Minusta tunnuttaa, että tuo 3tkm:kin on jo liikaa yksi sylinteriselle... Tästä edespäin aion vaihtaa öljyt viimeistää 2500km jälkeen.
Tuskimpa se johtokuri poisto sentään 4hp tuo lisää, jos kerta Anthenan 183cc kitti tuo sen tehtaan mukaan 2.1hp lisää nostaa kokonaistehon 17.1hp. Sen voisi korjata pois Huqvarna sms4 125cc kuristuksien poistosta tietopankista?
EDIT: Nyt tullut tässä itsekkin 'viriteltyä' kyseistä pyörää elikkä 'vireinä' löytyy:
-Scalvinin kokopakoputkisto
-EGR-saasteventiili poistettu ja siihen tulevat letkut tukittu.
-Ilmanputsarinvälilevyn reijät suurennettu niin suureksi, kun mahollista. Alunperin neljä 25mm reikää.
-Johtokuri: mustavihreä B5 johto (Otin asiasta selvää: Johtokuri rajoittaa kieroksia 10300rpm. Pyörässä on sitten korkeammalla n.10500rpm koneen oma kierostenrajoitin, joka estää konevaurion. Johtokurin poisto toi keskialueelle paljon enemmän vääntöä ja se pikku nykiminen keskialuella lähti pois.)
-Suutimet PS 133(Mikunin suutin, menee kiinni vaikka kierteen nousu heittää 0,1mm) sekä TK 42. Pyörä on nyt hyvissä säädöissä. Vakiot olivat PS 122 sekä TK 35
Pyörä reagoi nyt kaasuun aivan eri tavalla ja kiihtyy paremmin. Huiput nousivat mittariin 135kmh suoralla ilman vasta- tai myötätuulta. 135kmh mittarin nopeutta alkaakin jo rajoitin hakkaamaan kiinni. 15z eturatasta voisi koikeilla, jos tulee ostettua niin informoin tänne sen vaikutuksista. Vastatuuleenki pyörä jaksaa kuristuksen jälkee liikkua paljon paremmin. Kaksipäälläkin ajattaessa sen huomaa. Metsässä varmasti eron huomaisi viellä paremmin. Bensakulutus tietenkin kasvoi, mutta päästään silti vaihtelevassa ajossa alle 4l. Itse sain 3,7l/100km kevyesti ajaessa.
Veikasin itse ettei kuristuksien poisto tuonut tehoa paljoa ollenkaan lisää. Omalla 'persedynolla' ehkä n. 0,5hp??? Ei mitenkään 4hp, kuten tietopankki väittää... Tosin taas vääntöalueen pimeät kohdat kuristuksien poisto poisti sekä lisäsi yleensäkin vääntöä. Huiputkin nousivat vain sen takia, kun ei ennen jaksanut vääntää loppuunasti. Samoja nopeuksia (n.132km/h) sain alamäkeen enenen kuristuksien poistoa.
Niin ja maahantuojalta ei näköjään kannata kysyä mitään... Eivät näytä tietävän asioista mitään. Tämän asian lisäksi kysyin kaadettuani pyörän ja paskottuani kytkinkahvan, että mikä on kytkinkahvan pituus, koska ajoin ostaa sen muualta maahantuojan kiskurihintoja vältellen. Antoivat tietenkin sen väärän... Onneksi palautus onnituis ja sain oikean pituisen kahvan tilalle Octane sportilta.
Viimeksi muokannut Japezkin päivämäärä 3.10.2014 18:40, muokattu yhteensä 3 kertaa