Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

26.3.2006 21:38

janio89 kirjoitti:No nyt otin lähemmän kuvan putkista, joten kertokaas mulle et mitkä noi sitten on? Ja putket on yhdessä h-putkella... Tätähän ei ole T-mallin Hondissa, jos oikein muistan...


Alkukäyrät ovat kyllä ihan CB:n omat ja näinollen siitä tuo yhdysputkikin löytyy (joka muuten lisäsi sen 1kW tehoja verrattuna T-malliin). Mutta änkkärit vaikuttaisi hyvin vahvasti Dunstallin Replica vaimentimilta, jos sinulla on mahdollisuus ottaa pelkkä äänenvaimennin irti niin asia varmistuisi, sillä jos se on vapaavirtausvaimennin niin se on Dunstall, mutta mikäli refleksio niin tällöin se on vissiinkin T-mallin vaimentimet.

Honda CB

26.3.2006 22:02

Joo itteä kiinnostaa että meneekö tollaseen -77 pinnavanne cb:hen uudemmat puolat alle? ku vähän projektiks aattelin.. uuuta jousitusta (korkeemmaks), takakate, maski, stonga, putkisto ja jopa puolavanteet.. jotai tollasta? Miltäs kuulostaa?

26.3.2006 22:06

mörökölli kirjoitti:Kyllä on Janio89:llä komee cb, tahtoo tahtoo... Paljonko menetit pelimerkkejä?


No niitä ei paljoa ainakaan omasta mielestäni kulunut, pakkohan se oli ostaa kun 600e sai siistin alkuperäsen pyörän...

26.3.2006 22:10

Täytyy kattoo, jos huomen sais änkkärin irti... Siinä on keskikohdassa se kiinnityskohta johon tuon kiinnitysraudan saa kiinni, niin se on sellaista mallia että kiinnityspistettä saa siirreltyä, koska se on sellainen kisko... Tiedä sitten onko molemmissa, Dunstallissa ja T-mallin änkkärissä samanlainen...

Re: Honda CB

26.3.2006 22:12

Dowi kirjoitti:Joo itteä kiinnostaa että meneekö tollaseen -77 pinnavanne cb:hen uudemmat puolat alle? ku vähän projektiks aattelin.. uuuta jousitusta (korkeemmaks), takakate, maski, stonga, putkisto ja jopa puolavanteet.. jotai tollasta? Miltäs kuulostaa?


No aivan museokuntoisesta ei ehkä kannata alkaa tuollaista rakentamaan, mutta muuten kyllä odottaisin millainen siitä tulee...

26.3.2006 22:23

Niin ja vielä se ääniclippi: http://www.angelfire.com/d20/janiweb/Honda_CB.amr

Melko huono kännykällä äänitetty... Ja mulla ainakin realplayer toistaa tuon...

26.3.2006 23:38

Juu kyllä nuo änkkärit ovat melko varmaan nuo Dunstallin replicat... Stormin luettelosta: "sivukiinnike liukukiskolla" Noissa on siis juuri tuommoiset kiskot...

27.3.2006 22:42

Laitoin galleriaan yhen kuvan cb:stä minivilkuilla... Ne ei jääneet tohon ku kaverin vilkkuja vaan testasin, että miltä näyttää... Saas nähä mimmoset tohon laittaa kun ei ne alkuperäsekkään oikeeen mun silmää miellytä...

28.3.2006 16:40

Kävin tossa ostamassa omaan CeBeen uudet tulpat ja käyntiin on saatu. Melko hyvin brömpöttää jo, paitsi sitten 10min käynnin jälkeen, jolloin tahtoo aina sammua. Mutta voitolla ollaan jo selvästi. Äänet ovat kovat ja savuttaa melko mukavasti, pitää kesällä mitata että mitä syö. Vähän väljä kone, niin taitaa mennä pikkasen yli keskiarvon kulutus.

Dowi: kannattaa kirjastosta lainata Honda CB kirja, jossa on tietoa 77-88 vuoden malleista.

Janio: Mulla tota videoklippiä yrittää toistaa toi quicktime, mutta mitään ei kuulu.. :(
Minivilkuista, mitäköhän niistä sanoisi. Ei osaa oikeen antaa mielipidettä, ei ne nyt mahottoman pahoiltakaan näytä siinä.

28.3.2006 19:09

No pystytkö imuroimaan realplayerin, sillä se ainakin pelittää, kun en sitä nyt muuhun muotoon saa käännettyäkkään... Niin ja itsekin mietin että millaiset vilkut pitäs laittaa... Alkuperäsestä pienemmät ainakin täytys saada...

30.3.2006 19:55

No otin äsken ne änkkärit irti ja eihän ne mitkään läpivirtaavat olleet... Siellä sisällä on levy jossa kaksi reikää, eli taitaa olla siis tuon vanhemman T-mallin änkkärit? Tossa on viä paintilla sutasemani kuva siitä... http://i6.photobucket.com/albums/y219/j ... bnkkri.jpg Näyttää photobucketti tehneen siitä melko pienen... No tekstiä ei tarvi ihmetelllä siinä lukee loppu"pilli"...

30.3.2006 20:37

Onko joku porauttanu ja vaihtanu mäntiä tohon vehkeeseen? Ja paljonko sellainen tuli maksamaan?
Mietin että tässä että kannattasko tohon omaan tehä sellainen rahallinen uhraus.

30.3.2006 20:42

Juusela kirjoitti:Onko joku porauttanu ja vaihtanu mäntiä tohon vehkeeseen? Ja paljonko sellainen tuli maksamaan?
Mietin että tässä että kannattasko tohon omaan tehä sellainen rahallinen uhraus.


Ei se hyvin paljo kustanna, minä suosisin niitä daxin 47mm mäntiä. Kaveri meinasi erään cb:n kesällä ostaa, mutta se jäi kun pyörä söi männänrenkaita älyttömästi. Syynä tähän on kuulemma se, että se mäntätehdas joka niitä cb:n mäntiä tekee olisi jollain tapaa riitautunut materiaalitoimittajien kanssa ja vaihtanut toimittajaa, jolloin männänrenkaisiin on sattunut joku paha virhe ja ne katkeavatkin jo muutaman kilometrin jälkeen.

42mm on daxin männät stormilla per kappale.

30.3.2006 20:56

Tume34 kirjoitti:
Juusela kirjoitti:Onko joku porauttanu ja vaihtanu mäntiä tohon vehkeeseen? Ja paljonko sellainen tuli maksamaan?
Mietin että tässä että kannattasko tohon omaan tehä sellainen rahallinen uhraus.


Ei se hyvin paljo kustanna, minä suosisin niitä daxin 47mm mäntiä. Kaveri meinasi erään cb:n kesällä ostaa, mutta se jäi kun pyörä söi männänrenkaita älyttömästi. Syynä tähän on kuulemma se, että se mäntätehdas joka niitä cb:n mäntiä tekee olisi jollain tapaa riitautunut materiaalitoimittajien kanssa ja vaihtanut toimittajaa, jolloin männänrenkaisiin on sattunut joku paha virhe ja ne katkeavatkin jo muutaman kilometrin jälkeen.

42mm on daxin männät stormilla per kappale.


Osaatko sanoa jotain arviota? Ja onko siitä sitten niin paljon hyötyä että se kannattaa? Voiko noihin mäntiin luottaa, ei uskoisi kumminkaan että jokainen männänrengas olisi niin huono että kestäisi vain hetken aikaa.

14.4.2006 21:50

Noniin, nostetaan topikki taas ylös vaihteeksi.

Juusela: Daxin männät (Prox) ovat 42e/kpl, eli ei pahat. Ja taatusti paremmat kuin tarvikemännät cb:hen, alkuperäismännät olis hyvät mutta maksavat vissii yli 60e kipale. Ja puhumattakaan lisäkuutioista ;)..

Tosiaan tänään tuli lyötyä cb lähes lopullisesti kasaan, ketjunsuojus puuttuu sekä pari lenkkiä pitää ketjuista lyhentää kun ovat venyneet. Mutta tyypit tuli jo otettua, en voi kuin todeta että ihmeellisen paljon vaikutti venttiilivälystenkin säätö, sillä cb otti 112 mittariinsa pehmeällä hiekalla varsin vaivattomasti, huomenna asvalttitielle kokeilemaan vieläkö löytyy puhtia.

edit: videonpätkääkin sain nettiin aikaiseksi:

http://www.freewebs.com/tume34/pyorato/ ... dyttaa.AVI