Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.5.2015 18:55
Linkkailkaas tähän hinta/laatu suhteeltaan hyviä mäntiä vm.2014 pyörään? Proxista en oo kuullu kovin paljon hyvää.. Wisecot vissiin ihan hyvää kamaa? Ainakin omissa rosseissa ollut aina semmoset?
21.5.2015 19:51
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0050000010Siittä alkuperänen mäntä ja helppo kun ei tarvii muuta tilata.
21.5.2015 23:27
Miettiny keulan huoltoa ! niin ajatellut että laittaisin vähä jäykemmät ölpät että ei ois niin löysä! Mitäs öljyä pitäs laittaa?
22.5.2015 7:13
Älä missään nimessä laita jäykempää öljyä! Jäykemmällä öljyllä menetät keulasta pintaherkkyyden ja etupidon, sitten ihmetellään kun keula lipsuu mutkissa.
Millä tavalla keula on löysä? Missä asennossa sulla on klikkerit ylä- ja alapäässä? Onko mitkä jouset ja minkä verran esijännitystä? Paljonko on ilmatilaa tällä hetkellä?
Suositusten mukaiset öljyt ja ilmatila suositeltuun minimiin niin keulaan saadaan enemmän progressiota, pintaherkkä mutta lopussa ei painu niin herkästi kasaan. Klikkereillä saa keulaa myös muutettua aika paljon kumpaankin suuntaan.
Jos tämä ei riitä niin sitten keula shimmaukseen ja mahdollisesti jouset vaihtoon.
23.5.2015 14:53
Noniin avasin yläkerran ja huomasin että myös kiertokangen alalaakerissa väljää että kannattaako ostaa vain laakeri sinne vai uusi kanki vai koko kampiakseli? Tunneista ei alakerrasta ole tietoa muutakun liikkeestä kun hain niin oli kuulemma rempattu alakerta nyt n100h sitten... kuittia ei ollut että tietäisi mitä vaihdettu vai onko todellisuudessa mitään
oiskohan sitten kallista jos käyttäisi kampiakselin liikkeessä että kahtoisivat onko suora ja vaijtaisivat alalaakerin vai onko helppo vaihtaa itse? Melkonen viesti mutta koittakaa ymmärtää
24.5.2015 2:38
Kylläse koko kanki on kannattava vaihtaa. Proxi 115e keitalla yleensä noin 20-50€ maksaa kangen vaihto ja mittaus !
24.5.2015 15:29
Millaisia säätöjä teillä on kaasarissa tällä hetkellä? Mielenkiinnon vuoksi kyselen.
24.5.2015 22:04
Moro!
Mikäs vois olla kotarissa kun rupee pätkimään yläkierroksilla? Eli siis ku kunnolla antaa kaasua nii ei pääse täysille kierroksille kun alkaa pätkimään. Tulppa vaihdettu mut ei auttanu :/ Suutin on 185
24.5.2015 22:20
Taas molemmille edellisille, kattokaa ohjekirjasta säädöt ja laittakaa ne niin kiertää. Muistelisin että piikkisessä näillä keleillä joku 172 pääsuutin alkaa olla jo riittävä. Tosin neula se tarkempi on tuolla ajaessa, ohjekirja sanoo.
24.5.2015 22:22
Kaasari on säädetty motopalvelulta saatujen ohjeiden mukaan
Mutta onko vika se että saa liikaa bensaa? Vähän pienempi suutin löytyy ja ku en oo varma nii pitääks neulaa liikuttaa kumpaa suuntaa? Eli esim. jos ois 3. lovessa nii pitäskö laittaa 4. lovee vai 2. ?
25.5.2015 6:28
Jos haluat että saa vähemmän bensaa niin laita prikka yksi lovi ylempään. Ja kai laitoit samanlaisen tulpan kuin viimeksi ettet iridium tulppaa ostanut koska se ainakin itsellä pätki yläältä.
25.5.2015 17:31
Siis ohjekirjan säädöthä mulla on, mutta halusin vaa tietää että millasta muilla on?
mielenkiinnon vuoksi.
25.5.2015 17:33
Mikäs on muute yleisin syy mistä näissä vehkeissä lähtee kilvet? valittaako kauheesti noist kisapeileistä jotka tulee liikkestä mukaan? Tai jos o kilven kulma vähä väärä?
25.5.2015 18:50
Kilven kulma, peilien ja vilkkujen puuttuminen. Nuo on ne mistä ne tykkää kitistä, mut harvemmin varmaan sentään kilpiä vievät. Ite on sitä mieltä että kannattaa siinä kunnossa pyörä pitää etteivät sitten ns. turhasta pysäytä. Eli vaikka bilteman pyöree pieli tangon alapuolelle niin onpahan peili eikä näytä pahalta, siitä jopa näkeekin jotain taakse tarvittaessa. Itellä on semmonen ja vielä siipimuttereilla kiinni niin saa nopeesti veke jos esim metsän puolelle menee. Vakio kilventelinettä taivuttaa vähä vaikka alaspäin ja jonkinlaiset vilkut kun on niin ei ne ainakaan täälläpäin pysäytä jos sattuu sillä hetkellä normaalisti ajamaan kun näkevät.
25.5.2015 21:36
Kellää kokemusta siitä että kytkin lämpenee ja alkaa haisemaan kovan luistattamisen jälkeen? Nyt siis irrottaa huonosti ja luistaa sitten ylhäällä. Öljyt oli 15h ajetut ja kytkinlevyt vaihdettu 20h sit. Lämpesi siis iha kunnolla kun ei meinannut eturengas pysyä paikallaan niin joutui alottaa polttamaan aina uudestaan. Öljyt vaihdan huomenna ja katon levyjen kunnon. Varmaan öljyjen vaihdolla ja levyjä uusimalla kuntoon, kun luin että liiasta lämmöstä välilevyt menee mutkalle ja näin ollen ei irrota kunnolla jne