Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
31.7.2012 21:12
Juhou's kirjoitti:Nyt pitäs alkaa mäntä vaihtaan ekan kerran tohon, nii missä se siellä pytyssä oikei lukee että mikä koko se on?
Pakoaukon alapuolella a,b,c,d merkintä joku noist? Aineki husses
31.7.2012 21:36
Kyllä noissa kotareissa on aina tehtaalta lähtiessään ykköskokoinen mäntä sisässä. Jos sillä nyt ei puolta tuhatta tuntia ole ajettu niin laita vaan se "A" -mäntä.
31.7.2012 23:41
Tästä mäntä hommasta on tapeltu täällä niin pitkään kun minä muistan ja ite kysyin kerran ohimennessä ktm liikkeestä niin sanovat että a-mäntä kannattaa laittaa aina jos ei mitään ongelmia ole ollut ja suurin osa vahingoista tulee kun aletaan laittaa näitä b,c mäntiä.
31.7.2012 23:50
Kuulostaa ihan viisaalta, koska eipä se pytty kauheesti kulu jos ei leikkaamaan pääse.
1.8.2012 1:57
Itelle ainaki sanottiin motokeitaalla kun kysyin että kumpi koko kannattaa laittaa a vai b koko 190h ajettuun sylinteriin niin suosittelivat b kokoa ja nykyset 60h sillä on jo menty ja hyvin on toiminu!
1.8.2012 10:41
Omalla sylkällä ajettu 420,8h, B-koon mäntä sisässä ja pelaa niinkuin pitää.
1.8.2012 21:59
Nyt on kotarissa koneremppa meneillään. Mitä kaikkii laakereit te olette vaihtanu kun ootte koneen rempannut?
Kiertokanki sarja, petilaakerit ja kaikki koneen stefat ja tiivisteet ainakin vaihdan mutta mitä muuta kannattaa/olette vaihtaneet ?
1.8.2012 23:54
mistähän sais kotariin vilkku katkaisijan? Linkkiä? Kiitos!
2.8.2012 1:41
Mikäs vois olla kotarissa kun kone tärisee ajaessa ja tärinä koventuu kun antaa kunnolla happee
voisko olla et laakerit vetelee viimisiä? ja koko pyörällä ajettu nyt 240h
2.8.2012 8:36
Joksuuu- kirjoitti:Mikäs vois olla kotarissa kun kone tärisee ajaessa ja tärinä koventuu kun antaa kunnolla happee
voisko olla et laakerit vetelee viimisiä? ja koko pyörällä ajettu nyt 240h
Mulla on ihansama vika
lopuksi alko sen verran tärisemään et päätin laittaa konee remonttiin kun muutenkin pitäisi jo tuntien puolesta rempata. Kannattaa eka kattoo kaik koneen kiinnikkeet ja putki että on kireällä..
2.8.2012 12:16
keitaan vilkuissa tulee johdot ja liittimet ja sxs putki keitaalla on fmf mut doma on täysin sama putki, ilman kromausta ja yläkiertoinen ja sopiva stunttailuun jos vetää poweria mut kantsii pitää tt sil on mukavin ajaa jokapaikassa
2.8.2012 14:06
wilQ kirjoitti:Nyt on kotarissa koneremppa meneillään. Mitä kaikkii laakereit te olette vaihtanu kun ootte koneen rempannut?
Kiertokanki sarja, petilaakerit ja kaikki koneen stefat ja tiivisteet ainakin vaihdan mutta mitä muuta kannattaa/olette vaihtaneet ?
Mä vaihoin ihan jokasen laakerin koneesta. Sulla tosin vähän uudempi lelu, tohon ite vielä lisäisin vetarin laakerit ja kytkimen neula- sekä kuulalaakerin. Lohkoihin lämpöä ja laakereille kylmää niin lähtee ilman väkivaltaa
Sit kannattaa kattoo kampiakselin holkki, jos urilla niin vaihtoon.
2.8.2012 15:38
Selvä
ei kyllä ollut missää laakerissa hirveää välystä, mut laitetaa nyt sit varman päälle ku lohkotkin kerran auki
2.8.2012 16:37
Moro! mitä jos laittas kotariin VHM- kannen onko siitä mtn todellista hyötyä?
entäs sitten V-force läpät?