Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

4.4.2011 16:48

Itellä ainakin oma cometti teki viime keväänä talven jäliltä semmosta että kaasu hirtti ja tyhjäkäynti jäi jonnekkin 3000-5000rpm pyörimään sit kun vähän aikaa pumppasin kaasua niin taas putos tyhjäkäynti normaaliksi. Ja tämä loppu heti kun vaan rasvasin sen kaasuvaijerin, eli varmaan kuivahtanu talven aikana. :)

Ja sori pieni mainostus, mutta jos kiinnostas niin meikän cometti ois myyntiin tulossa(pitäs isompaa mahollisesti saaha alle), kuhan ensin ostan siihen uudet renkaat ja vaihan öljyt ja öljyn suodattimen jnejne. Että laitelkee YV:tä jos kiinnostas ;)

4.4.2011 18:00

Nii mitä tämmönen kyykky malli gt 125r oikee kulkee jos on vaikka avarempi putkisto teettetty ja vaihettu joku vapaastivirtaava änkkä ja vaparit ja säädetty kunnolla kun katoin jotain videoo youtubesta missä kulki joku 140Km/h ja siihe oli vaihettu änkkä ja 1 piikki pienempi eteen ja oli 125cc

4.4.2011 18:23

no kyllä toi katettu versio taitaa mennä hieman paremmin kuin tämä nakumalli. Johtuu siis ihan ilmanvastuksesta.. Kun siinä on ne katteet niin kaipa se ihan munaasennossa vinguttamalla voi 140 mennä mutta eipä se nyt oo hirveen hyväksi koneelle ajaa kokoaika se tuppi ihan ääriasennossa kierrosten huutaessa siellä 11 000 - 12 000 kierroksessa.

4.4.2011 19:46

Pistähä sitte ajovideoo ku on homma valmis! 8)

8.4.2011 21:00

Nonniih ensimmäiset kilometrit otettu tällä ajokaudella.. Ai että on mahtavaa ei voi muuta sanoa :D

9.4.2011 23:39

sellasta kyselisin ku että minkä kokonen tossa katteettomassa hyonsungisa on vakiosuutin :)

10.4.2011 10:57

N1k5u kirjoitti:sellasta kyselisin ku että minkä kokonen tossa katteettomassa hyonsungisa on vakiosuutin :)


95 jos nyt oikein muistan (on sen verta kauan menny) ;) Eiköhän nakussa ja katetussa ole identtinen tekniikka, ainoa ero taitaa olla ne katteet

11.4.2011 14:16

Mikäköhän sungissa kun ajaa esim 60kmh ja kierrokset n.6000, ja laittaa sitten kaasun pohjaan, niin kestää varmaan 10sek ennenkuin tapahtuu mitään. Ja kierrokset leijjuu koko ajan jossain 3-5k, ja silloin ei leiju jos kunnon luukutuksen jälkeen laittaa kytkimen pohjaan tai moottorijarrutuksen jälkeen. Lyökö kellään putkesta liekkiä moottorijarrutuksessa? itellä lyö välillä komean paukauksen :seko: Ja voiko johtua öljystä että kytkin kusee ihan vitusti kunnolla kiihdyttäessä? nyt on täyssynteettistä 10-40, niin entä jos laittais semiä tai kokonaan mineraalia, voisikohan auttaa, koska mielestäni ei viime kesänä luistellut?

15.4.2011 17:36

Mikäköhän mahtaa olla kun kierrokset nousee päälle 10000rpm niin rupeaa "pätkiin". Tietääkseni näissä ei rajotinta ole? Ei kulje kun 80 ton "ongelman" takia joka hieman häirittee..

E: Mikähän suutin näissä mahtaa olla vakiona? Suuttimen vaihto isompaan saattaisi auttaa.. Ja ilmanputsarien puhdistus tai vaihto

16.4.2011 9:14

kannattaa ainakin ohittaa se jalan tappokytkin. se näissä yleensä reistailee... ;)

16.4.2011 10:26

Kannattaa ne puolat tai siis ne mitkä on tulpan hatun päissä niin putsata hyvin, ja kato samalla tulpat yms perus kikkailut sähköistä, ja voi olla että on kaasarien säädöistä, ittellä tekee ainaki kylmän kaikkee vittumaist, mooaa, pätkii nykii yms. Mut ku kiuas rupee lämpee ni se alkaaa hienosti toimimaa. Ainoo mikä on niin kierrokset on koko ajan leijumas jossai 3,5k ja jos trimmaa pienemmäks kierrokset niin ei käy, eli täytyis tk suuttimii vähä isontaa, tietääkös kukaan muuten missä siellä ne on, varmaan pää suuttimen lähettyvillä? Niin ja kun oon varadero topicis lueskellu että varret ja varjot alkaa kulkemaa viel ilosemmin ku antaa koneen käydä oikeesti kuumana, niin onko kukaan huomannu että hyolaatio tekis samaa, eli tehot olis kuumemmalla koneella paremmat?

16.4.2011 16:22

small_man kirjoitti:Mikäköhän sungissa kun ajaa esim 60kmh ja kierrokset n.6000, ja laittaa sitten kaasun pohjaan, niin kestää varmaan 10sek ennenkuin tapahtuu mitään. Ja kierrokset leijjuu koko ajan jossain 3-5k, ja silloin ei leiju jos kunnon luukutuksen jälkeen laittaa kytkimen pohjaan tai moottorijarrutuksen jälkeen. Lyökö kellään putkesta liekkiä moottorijarrutuksessa? itellä lyö välillä komean paukauksen :seko:


Juuzinho kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla kun kierrokset nousee päälle 10000rpm niin rupeaa "pätkiin". Tietääkseni näissä ei rajotinta ole? Ei kulje kun 80 ton "ongelman" takia joka hieman häirittee..


Itellä ihan eksakt samat ongelmat, enkä kotikonstein vikaa löytänyt, niin huollossa sanoivat että saa ilmaa jostain mistä ei pitäisi saada, imukaulat ei ole kuitenkaan kyseessä. Tarkempaa kohtaa en osaa sanoa ja kai nekin voi yksilöllisiä olla... Metristä ketunhäntää oma tunki putkesta pari kertaa kahvaa vääntäessä ja moottorijarrutuksessa ja niiden jälkeen sammui.

Tohon kierrosten leijumiseen auttoi heti kaasukahvan jälkeen kaasuvaijerissa olevan mutterin säätäminen. Sen kanssa kannattaa olla tarkkana ja pitää kone koko ajan päällä, koska omassa oli "puoli milliä liian vähän -> sammui; puoli milliä liikaa -> tyhjäkäynti 5k".

17.4.2011 19:06

"Tohon kierrosten leijumiseen auttoi heti kaasukahvan jälkeen kaasuvaijerissa olevan mutterin säätäminen. Sen kanssa kannattaa olla tarkkana ja pitää kone koko ajan päällä, koska omassa oli "puoli milliä liian vähän -> sammui; puoli milliä liikaa -> tyhjäkäynti 5k"." Tarkoitatko sitä mikä on kaasukapulassa? Älä siitä säädä tyhjäkäyntiä! Vaan anna siitä vaijeriin löysyyttä niin, että kaasukapula liikkuu vapasti hieman, ja sitten kaasarista säädät sitä ruuvia joka on siinä kaasuvaijeripyörän lähellä.

17.4.2011 20:12

Liityin sitten tuossa eilen cometin omistajien joukkoo, galleriassa muutama kuva 8)

17.4.2011 20:43

small_man kirjoitti:"Tohon kierrosten leijumiseen auttoi heti kaasukahvan jälkeen kaasuvaijerissa olevan mutterin säätäminen. Sen kanssa kannattaa olla tarkkana ja pitää kone koko ajan päällä, koska omassa oli "puoli milliä liian vähän -> sammui; puoli milliä liikaa -> tyhjäkäynti 5k"." Tarkoitatko sitä mikä on kaasukapulassa? Älä siitä säädä tyhjäkäyntiä! Vaan anna siitä vaijeriin löysyyttä niin, että kaasukapula liikkuu vapasti hieman, ja sitten kaasarista säädät sitä ruuvia joka on siinä kaasuvaijeripyörän lähellä.


En oo varma, se mikä on 10cm päässä kaasukahvasta siinä missä vaijeri on miltei vaakatasossa. Ruuvi kaasarin kyljessä ja tuo "mutteri" säädettynä, toimi yhdessä kyllä... vaijeri oli meinaan niin kireä että ruuvin ja vaijeripyörän väliin jäi rako.