Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

10.12.2010 14:25

Sama asia tapahtuu, mutta paljon nopeammin ryyppy päällä (menee tukkoon). Ei mun husse käy ainakaan tyhjäkäyntiä kun pitää pariminuuttia pääl.

-

10.12.2010 20:35

Semmosta pikku juttua taas että alko kytkimestä nestettä vuotaan niin voiko se vaan johtua siitä että paskkasta ~20 astetta vai tiivistettä vaan uutta :|

Mitäköhän öljyämulla pitäs koneseen puskea. siis että mikä ois ¨parasta¨ :)

12.12.2010 18:15

--Ålli kirjoitti:Mitäköhän öljyämulla pitäs koneseen puskea. siis että mikä ois ¨parasta¨ :)


Castrol MTX fully synthetic on ehkä se "paras" mutta normi mtxkin käy hyvin kun ei ne samat öljyt siellä kauaa oo. Jos siis meinasit vaihteistoöljyjä :)

12.12.2010 22:43

Pixar kirjoitti:
--Ålli kirjoitti:Mitäköhän öljyämulla pitäs koneseen puskea. siis että mikä ois ¨parasta¨ :)


Castrol MTX fully synthetic on ehkä se "paras" mutta normi mtxkin käy hyvin kun ei ne samat öljyt siellä kauaa oo. Jos siis meinasit vaihteistoöljyjä :)

Niitäpä juuri. kiitos :D

19.12.2010 13:46

Tuosta tk suuttimesta viellä senverran että pyörän pitäisi käydä noin 2 minuuttia tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammua. Tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa kaikkein eniten moottorijarruttaessa jolloin pääsuutin ei ole mukana koneen kierrosten kanssa. Eli jos on pieni tk suutin ja antaa moottorijarrua nii seurauksena voipi olla kiinnileikkaaminen. Etenkin talvella.

24.12.2010 4:15

Vaikka pyörä olisi missä säädöissä tahansa, ei moottorijarruttelu ole suositeltavaa. Sillon nimittäin moottorin voitelu ei vastaa kuormitusta koska renkaalta välittyvä voima rasittaa osia vaikka kaasu on kiinni, ja täten tietysti edesauttaa ennenaikaista kulumista.

27.12.2010 23:03

Emperor kirjoitti:Vaikka pyörä olisi missä säädöissä tahansa, ei moottorijarruttelu ole suositeltavaa. Sillon nimittäin moottorin voitelu ei vastaa kuormitusta koska renkaalta välittyvä voima rasittaa osia vaikka kaasu on kiinni, ja täten tietysti edesauttaa ennenaikaista kulumista.

No vaikka itsekkin yritän sitä moottori jarrua todella välttää niin joissakin paikoissa tulee jarrutettua ihan väkisinkin.

GasGas

6.1.2011 14:51

http://www.mc-scatter.com/-p-31259.html
mitä mieltä ootte tuosta männästä

Onko GG.ssä Sitä A,B, syteemiä vai meneekö tuo vakiokoko niinkauan että sylinteri/ pinnote uusiksi? :|

E: B se nyt vissii sitte pitäs laittaa

6.1.2011 16:04

On A, B, C, jne. Kannattaa ensin tarkistaa sylinteristä että mikä sulle on tehtaalla laitettu (ei aina ole A), ja sitten jos monet männät jo rullailtu niin mahdollisesti mittauttaa sylinteri oikean koon löytämiseksi.

Ja kaippa tuo wiseco on ihan toimiva tuote, mutta jos männän saannilla ei ole mikään polttava kiire niin suosittelen lämpimästi tilaamaan orkkis männän TÄÄLTÄ. Hintaa tulee noin 100e kotiovelle tuotuna + tietenkin neulalaakeri ja tiivisteet.

Tuossa vielä linkki A-koon mäntään. B löytyy kun laitat tuon tuote numeron kolmen viimeisen numeron tilalle 121.

E. näköjään nostaneet tuollakin vähän hintojaan, mutta onneksi ei hirveästi. :|

-

7.1.2011 2:14

voisko vielä joku antaa tuolta gg onlinesta tuote numerot kannen tiivisteille, ja sille tiivisteelle joka tulee sylinterinalle ja kiertokangen yläpään neulalaakerille :) ku en oikeen tuommosta saksan kielistä kovin hyvin ossaa eikä tuo googlen suomennus oikeen onnistu :| jos joku viittii auttaa niin ois jeba ;)

7.1.2011 17:33

Jotain omatoimisuutta hei! Jollet service manuaalia omista niin kaivat ahvalan sivuilta sen esiin ja katsot tuote numerot haluamilles tavaroille ja pistät viestiä tonne gg-onlineen. Englanniksi kun laitat asiallisen viestin tonne niin hommat hoituu nopsaan ja ongelmitta.

8.1.2011 1:45

PotkuStartti kirjoitti:Jotain omatoimisuutta hei! Jollet service manuaalia omista niin kaivat ahvalan sivuilta sen esiin ja katsot tuote numerot haluamilles tavaroille ja pistät viestiä tonne gg-onlineen. Englanniksi kun laitat asiallisen viestin tonne niin hommat hoituu nopsaan ja ongelmitta.

juuh nyt sain ekan tilauksen valmiiksi ;) Mutta tuli semmonen että kampiakselille kans uuet laakerit ei pörssi tykkää just tässä vaiheessa :itku:

8.1.2011 12:00

PotkuStartti kirjoitti:Englanniksi kun laitat asiallisen viestin tonne niin hommat hoituu nopsaan ja ongelmitta.


No en nyt tiijä. Tuossa putiikissa on ainoastaan 1 englanninkielen taitoinen ja vastaamisessa kesti n. 2vk. Tehtiin siis kimppatilaus sieltä 2 kertaa 2v sitten. Ja joskus käyttävät suoraan Google Kääntäjää eikäs siitä ota sitten mitään selkoa.

Ja velottivat perkele liikaa, lähetin meiliä niille mutta eivät vieläkään ole vastanneet. Ja lähetin meilin n. 1,5v sitten.

9.1.2011 19:33

No ittellä on aina tullu kysymyksiin vastaukset seuraavana päivänä tuolta ja ihan selkeellä englannin kielellä, tiiä sitten... Oon aina käyttäny sitä niitten sivujen yhteydenottolomaketta. Ainakin minä oon ollu perkeleen tyytyväinen noitten toimintaan, esim. Itte oon aina pyytäny heiltä tilauksilleni jonkinlaista tarjousta ja aina saanut joka osan alle sivujen hintojen! :) Ja jokainen tilaus saapunu max viikossa maksusta. (Tilannu 4 kertaa)

Mutta en väitä etteikö jollain voisi olla tullut jotain ongelmia noitten kanssa.

EC 50

10.1.2011 20:04

Sattuuko kukaan tietämään että onkos tossa EC 50 Rookie.n minkään vuoden mallissa samanlaista takahäkkiä,ku katteiden kiinnitys kohdat näyttäs olevan samoissa kohti,semmonen jos passais niin sais taka tapitki ja orkkiksen vois pitää orkkiksena ;)

E: siis samanlaista takahäkkiä kuin EC 125 -05 on :)