Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
4.4.2016 14:22
Mittasitko levyjen paksuuden ja onko paksuus minimimitan yläpuolella? Monesti kytkinlevyt näyttää hyvältä mutta on kuluneet liian ohuiksi ja silloin kytkin luistaa.
4.4.2016 20:33
Onkos ihan normaalia jos kotari paikalla kaasutellessa tärisee jonkin verran? Tärinä ei ole kovin suurta mutta huomattavaa. En ole vielä toista kotaria testaamaan että en tiedä onko täysin normaalia, kone rempattu 100h sitten...
Ja kysytään myös uudestaan, onko kenelläkään tietoa miten rattilukon saa kiinni?
4.4.2016 20:49
Rattilukosta en tiedä.
Mutta ainakin oma husabergi (samal koneel tietty) täristää jonkin verran paikallaan, sekä ajossa jos oikein alkaa miettimään ja pohtimaan ajon aikana. 70h sitte alakerta rempattu ja 5h mäntä. Samaan tapaan vähäse täristää veljen exc kotari, joka täysin käyty läpi ~20h sitte.
Pienestä tärinästä ja epämääräsistä kilinöistä en pahemmin välittäisi näiden kohdalla
. Ellei oikeasti tunnu jokapaikassa tärisevän kun pyörä käy ja hampaiden irtoavan ajossa.
Toiseen pyörään vertaamallahan sen huomaa kyllä hyvin. Rempan jälkeen mietin kanssa omaa pyörää ja vertasin veljen nii samaan tapaan kilis
.
On muute aika maltilliset äänet tt putkella ja um änkällä husassa
kun vertaan veljen kotariin sxs putkella ja um änkällä. Tuntuu se sxs kilisevän ja pitävän mölyä nii vitusti enempi
, tosin kyllä se sxs naukuu yläkierroksilla ihan eri tapaan ku tt putkula
4.4.2016 20:55
Juu, ei oikein oo mopoa isommasta 2tahdista kokemusta niin rupes jo pelottaan että onko kampuran laakerit vaihtokunnossa jo ennen kortin saantia
, pitää varmaan itekki kokeilla laittaa vakioänkkä jos se auttais tärinään ja ääniin, nyt kiinni Leovince X3 ja sattuu korviin jos kierrättää oikein kunnolla
4.4.2016 21:20
Itekkin oon miettiny tota tärinää että aika suurta vaikka 20h sitte kone rempattu
Tuntuu ihan selvästi jalkatapeissa.
Voi olla et oon tottunu sm hussen tärinään kun eikö niissä oo tasapainoakseli ja kotarissa ei?
4.4.2016 21:26
Hanaa vaan jos pyörä toimii eikä mieti liikoja. Kyllä se täristää ja kotarissa on omanlaisensa sivuääni käynnissä.
4.4.2016 21:34
Kaippa se on että tottunu lepposimpiin 2t niin tärinän huomaa helpommin. (Ps, haitko sää twiksor kotaris isokyröstä?
)
4.4.2016 21:42
Offtopiccia, mutta en hakenu
6.4.2016 9:30
Minkälaista tulppaa suosittelette ktm exc125 (2013)...
Kuulemma joku iridium olis hyvä?
6.4.2016 10:23
Mikäs vois olla, kun laittaa pitkät päälle, nii etu ja takavalo sammuu?
6.4.2016 15:33
Itselläni vaivannut jonkin aikaa -12vm (240h) husabergissa ongelma, että tehoalue loppuu noin puoleen väliin (about 5-6k), jonka jälkeen minkäänosortin tehopiikkiä anna. Mäntä vaihdettu noin 2h sitten, procircuit pakoputki, fmf shorty vaimentaja muuten tt. Vika ilmestyi kuin salama kirkkaalta taivaalta, ei ajosta hajonnut. Pyörä toiminut minulla kyllä aikaisemmin mainiosti.
Tarkistettuja asioita:
-Läpät ok
-Pakoaukon säädin oikeassa lovessa
-Pytyssä olevat pakoaukon säätäjät putsattu ja kasattu merkittyihin kohtiin
-Kaasari putsattu ja säädetty oikeilla suuttimilla
-Sähköt tarkistettu kaikki eri pyörästä, ei vaikutusta
Pakoaukon säädin kyllä liikkuu näkee siten kun avaa huohotusluukun ja kierrättää paikallaan. Kytkinpuolelta säädelty eri suuntiin eikä auta asiaan (tällähetkellä kiristetty melkein pohjaan saakka jolloin toimii parhaiten).
Epäilisin, että pakoaukon säädin ei vain yksinkertaisesti liiku tarpeeksi pitkää liikerataa jolloin karsii tehoja ylhäältä. Alakerta koskematon mikä vikana? Miten pystyy hirttämään pakoaukon säätäjän yläkohtaan kokeilumielessä? Kiitän etukäteen vastaukista.
6.4.2016 17:49
Samupoika, kannattaa kattoa, ettei mikään johto ota maihin ja kannattaa varmaan avata se katkasija ja puhdistaa se ja kattoa, että kaikki on ok.
6.4.2016 17:51
zörgen kirjoitti:Minkälaista tulppaa suosittelette ktm exc125 (2013)...
Kuulemma joku iridium olis hyvä?
Eiköhän alkuperäsen luulis olevan hyvä..
7.4.2016 12:41
Vieläkään ei kotari toimi täyskaasulla, PA-säädin on kunnossa.
Seuraavaksi tulppa ja suuttimet vaihtoon..
7.4.2016 17:13
Pitikö sylinterin puoleisen kolon olla korkeammalla kuin putken puoleisen vai toisin päin pakoaukosäätimessä?