Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

28.10.2012 0:09

Mulla taitaa olla keulassa nyt 5,8dl 5W öljyä. Jämäkämpi kun vakiona mutta sopivan pehmee silti.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

28.10.2012 12:10

Eiku jaajoo, en ollutkaan katsonut että oliko tumpulalla mikä versio tästä pyörästä :) 5,5dl on sitte se sopiva määrä, pahoittelut väärästä ohjeistuksesta.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

31.10.2012 22:44

http://www.amazon.com/Mikuni-Carburetor ... B005CXBW1G
Saakohan tän kaasarin laitettuu husseen ja onko hyvä 180cc kitin ja isovenakannen sekä virinokan kaa kun vakio kaasarissa ei voi säätää sitä neulaa :(

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

31.10.2012 22:51

Kaikenhan saa sopimaan, täytyy vaan olla taitoo.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

31.10.2012 23:20

Mutta sitä vaan mietin että onko sopiva noille vireille ja toi on kai mikunin kopio? Niin mahtaakohan lahota käsiin :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 7:34

34mm samantien, tulee ylävääntönen peli. Kelataampas nyt vähän, olet virittämässä ilmeisesti pyttysarjalla, kannella ja putkistolla? Noihin menee jo melkein tonnin pintaan rahaa. Jos on noin paljon rahaa käyttää kahden vuoden turhuuteen niin miksi tyytyä kopiomikuniin? Kaverin tnt kaasarin näin, niin siinä oli kurkku epämuodostunut, kanavat karheat ja valuuröpöä siellätäällä. Pultit on noissa ihan paskaa.

En kyllä siltikään nää mikä tuosta tekee kopion? Mikunin logot yms löytyy.

Olisihan tollanen pyttysarja mukava, mutta ei sillä siltikään 2-t pyöriä vie. Weerat tällä viedään jo muutenkin. Itte odotan ainaki moottoripyörää ja käytän siihen sen tonnin lisää, mitä husun virittämiseen olisin saattanut laittaa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 8:53

miiggz kirjoitti:Itte odotan ainaki moottoripyörää ja käytän siihen sen tonnin lisää, mitä husun virittämiseen olisin saattanut laittaa.


Todellinen summa saattaa olla suurempi, aika usein on huomattu että myydessä täysin vakiosta pyörästä saa saman, tai jopa paremman hinnan kun räpelletystä versiosta.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 19:17

Ei ne rahat turhaan mene kun vaikka vertaa 2t kevariin niin onhan tossa paljon hyvii puolii: Lepposampi ajella,Kulkee saman verran kuin tt detsi, kuluttaa vähemmän, ei tartte pelätä et leipoo, alaväännöt on paljon paremmat, vaatteet ei haise 2t bensalle joka ajokerran jälkeen. Ja vaikka mä laitan noi virit tohon mun husseen, niin vähemmän se maksaa kaiken kaikkiiaan kuin ostaa tommonen husse uutena ;)

Kohta joku mainitsee että ei se kummiskaan oo uutta vastaava, mutta tolla on ajettu aika vähän ja huollettu liikkeessä eikä oo mua ennen keulittu/muuten raiskattu :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 19:41

Ensinnäkin, jää kauas tt detsistä. Yamaha wr topikissa oli keskustelua kun yhellä oli 180cc, ei ollut mitään mahiksia tt husseen. DT ja husse pyörivät samoissa tehoissa, tiiät sen itsekkin. Kulutus nousee, koska uusi kaasari ja siinä omat säädöt. Kuuden litran alle on hemmetin hyvin jos maantieajossa saa. Koska se on vaikeaa jo vakionakin. Kaupunkiajolla saakin kolmeen litraan vakiona.

Samallalailla se nelarikin leipoo. Nelari vaan leipoo rajummin mitä 2-t. Venttiilit menee solmuun, pyttyä ei voi hoonauttaa, välikoon mäntiä ei ole saatavilla. Nelari muutenkin tylympi säädöistään mm. venttiilien välys, nokka-akselin ajoitus, sytytys, nokkapyörät yms. joutuu itte tekemään kun kannen ja pytyn vaihtaa. Minarellin 4-t koneessa öljynkierto on jo suunniteltu pieleen, lämmetessään asia on vielä vakavempi kun sylkkä ei saa voitelua. Sitte alkaa sitä lootaöljyä menemään.

Maksoin 4500 hussestani, uutena. Ihan hyvin jos 3000 eurolla saat hyväkuntoisen hussen vähillä kilometreillä :)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 19:51

miiggz kirjoitti:Kuuden litran alle on hemmetin hyvin jos maantieajossa saa. Koska se on vaikeaa jo vakionakin. Kaupunkiajolla saakin kolmeen litraan vakiona.

:eek: ? Eihän tää ny millää kuutta litraa kuluta...edes millää 180cc pannulla.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 20:10

Kyllä kuule kovalla kaasun pumppaamisella saa tankin tyhjäksi alle 200km, kokemusta on :) Sillon kulutus lähenee kuuden litran. Ja ktmbomber hankkii myös kannen, missä virinokat yms, putken, twinin ja isomman kaasuttimen. Ja tyhjiöpumppukaasari on taloudellisempi, ei päästä ylimääräsiä bensoja niinkuin perus luisti ja neula-kaasari. Ja vaatii kärsivällisyyttä ja paljon suuttimia että saa säädöt just eikä sinnepäin kohdilleen uudella kaasarilla.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 20:27

Aika kovaa saa kyllä pumpata joo... Ite en oo ikinä vetäny alle 250km tankilla.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 22:18

Ensinnäkin dt detsi jää kyllä tt husselle viivoilla ja senkin muistan kun jalkapyörä kertoi aiemmin wr topicissa että oli menny tasoihin tt detsin kaa, en sit tiiä miten väljä se detsi oli mut kuitenkin. Jalkapyörällähän oli weerassa pelkkä 180cc+nokka+putki? Mutta minun mielestä noilla vireillä kansi ahistaa aika paljon :roll: Ei tolla pelkällä 180cc pytyllä kyllä pärjätä viivoilla koska se tuo vaan alavääntöjä ja noin 2hp tehoja. Suurimmat tehot tulee siitä kun laittaa nokan ja vähemmän ahistavan kannen. Itelle ois tulossa husseen just se kansi vielä noitten lisäks että en sit tiiä et jäiskö kauas detsistä... Ja hussen muita etuja viivoilla on alaväännöt ja paljon tasaisempi vääntökäyrä. Sen allekirjoitan täysin että jos 4-t leipoo niin tulee paljon pahempaa jälkee kuin vrt 2-t pyörän leipomiseen, mutta sitä en kyllä meinaa uskoo että vakiona saa menemään maantieajolla 6l hyvillä kaasarin säädöillä :eek:
Ja vielä tähän loppuun et vaikeempi se 4-t pyörä on saada leipoo kuin 2t :roll: jos puhutaan näistä merkkipyöristä

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 22:53

Luuska detsi sitte ollu, kaverin dt menee tasoissa tt hussen kanssa, missä rino. Detsissä arrowi. Tässä sen huomaa että säädöt ratkasee :) Korjaan sen vertaa että hussen etu nimenomaan on yläväännöt! Ihan eri vääntöalue mitä yamaha wr verratessa. wr:stä loppuu putki 8000 rpm jälkeen, hussessa se vasta alkaa. Kaasutin tekee ihmeitä. Tietysti jos havittelet alavääntöjä niin laita 28mm kaasutin. Yläväännöille se 34mm. Mielummi itte nyppisin yläkiekoilta keulaa, kuin että tehot loppuis liian aikasin :)

En puhunut ihan mistään rauhallisesta 80 maantieajosta, vaan ihan kunnon luukuttamisesta. Keihinistä aukeaa kaikki urut niin tavaraakin menee. Lämä tiskissä sitä bensaa lentää kaasarin syöttönipasta metrin kaaressa, koitettu on :)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.11.2012 23:04

Detsi oli tehariton jalkapyörän kanssa kisaillessa, ja putkihan tunnetusti vaikuttaa pirusti 2t:ssä.