Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.6.2012 0:59
Meinasin vaan että ku multa löytyy semmonen kone tosta ja ihan aattelin mielenkiinnolla kokeilla, että mimmonen peli olisi.
17.6.2012 1:04
Jaa-a, antaa mennä vain, mutta eikö olisi fiksumpaa ostaa vain jokin projektipyörä ja ottaa tavoitteeksi saada motti siihen kiinni? Hieman ehkä typerää ostaa uusi kallis pyörä ja pilkkoa sitä, että saa isomman moottorin tilalle.
En suosittele, mutta mikäs siinä, jos haluat.
17.6.2012 1:10
Nelitahiten virittäminenhän on kallista(esim isomman pytyn osto), mutta jos toi mene helposti tohon kiinni on nelitahti viritetty suht koht halvalla ja tolla tekis krossatessaki jotai. Mutta tosiaan taitaa olla järkevämpää ostaa projupyörä ja sähläillä sen kanssa.
24.6.2012 10:22
ravelomas kirjoitti:Nelitahiten virittäminenhän on kallista(esim isomman pytyn osto), mutta jos toi mene helposti tohon kiinni on nelitahti viritetty suht koht halvalla ja tolla tekis krossatessaki jotai. Mutta tosiaan taitaa olla järkevämpää ostaa projupyörä ja sähläillä sen kanssa.
Ei se pytty ny mikää nii ihan kauhee kallis oo 400 euroo ja en tiä onko kauhee halpaa jos joudut uuden pyörän ostaa ja laitat siihe mosa kii ja sehä ei mihinkää kauhee kovaa krossii kelpaa ku on kumminki katu alusta.
27.6.2012 13:22
Olisko kellää myyä sopivaa viriviri änkkää tai koko putkea? Jos löytyy ni laitelkaas YV!
18.7.2012 1:31
Onko näissä hm 4t kevareissa millaset kuristukset? Ja kuinka luumu on vakiona? Ja mistä ja mitä tehoputkii näihin saa? Paljos kulkee vakiona? Etukäteen kiitokset vastauksista
18.7.2012 16:50
Ei oo kureja, tehoputki vaikuttaa vaan ääniin mut niitä saa maahantuojalta eli finnmotolta, perus nelari tasoa eli ei oo luumu ellei verrata 2t:hen, kulkee sen mitä muutkin 4t:t eli 100-120 vähän olosuhteista riippuen.
13.8.2012 23:25
Osaakos joku neuvoo miten kalibroidaan tän mittari?
15.12.2012 23:06
Aattelin tänne kirjotella nyt omat kokemukset pyörästä ku oon jo 2 kautta laitteella ajellu.
Ja hyviä puolia pyörässä on siis: Todella hyvät jarrut kumpikin etu ja takajarru ovat todella tunnokkaat ja tehokkaat, pyörä on todella helppo ja hyvä käsitellä mutka pätkällä verratuna vaikka husseen jonka kanssa pitää taistella tosi paljon että saa pyörän taittumaan mutkaan,on myös hyvä laite ajella sorateillä, kulutus 3-4 litraa satasella kuten muissa nelareissa,penkki on ainakin omasta mieletäni mukava,pyörä on yllättävän mukava matka ajossa ja pyörä on myös mukava kaupunki ajossa, ja mittaristo on todella tarkka ja helppolukuinen, pyörä on todella hyvän-näköinen jo vakiona ainakin omaan mieleen ja pyörä on suhteellisen helppo huoltaa.
Sitten huonoja puolia: joitain osia haatava löytää kuten takarattaita löytyy maahantuojalta vain kahta kokoa, osa sähköistä hieman huonosti suojattuja ja liaan lyhyitä, vakio koneessa huonosti vääntöä ja pyörää pitää kierrättää paljon.
Ja viellä mielipiteet 180cc kitistä itse olen ainakin sitä mieltä että on hintansa arvoinen (400 euroa) siihen saa osia tarvittaessa (mäntiä ja männän renkaita) ja pytty lisää vääntöä todella paljon joten pyörästä tulee paljon mukavampi ajaa ja pyörästä tulee jopa hauska ajaa kaupungissakin ja pyörästä tulee vielä hauskempi ajaa mutkapätkillä ja sorateillä eikä kulutuskaan nouse oikeastaan, kulututtaa edelleen +-4litraa sekä pyörä haastaa jo 2 tahtisiakin ei nyt kisa enskoja mutta katupiikkien kanssa aika tasoissa
19.2.2013 19:55
Ei kellään sattuis löytyyn sähkökaavioo?
15.5.2013 15:08
Mistä saa gramin putken? Ja mihin hintaan?
13.6.2013 18:51
Onko kellää tietoo, että voiko tuota 09vm CRM:än keulaa säätää korkeemmas, ja jos voi nii miten sen säätäminen tapahtuu?
21.10.2013 23:34
Ois suunnitelmissa ehkä vaihtaa husse hmmään ni kysyn nyt vähän tietoa: Kuinka usein venttiilien sääädöt täytyy tehdä?Tarviiko 4t ylipäänsä muuta huolto ?
D Mitä kannattaa huoltojen osalta huomioida kun pärrällä rullatta 18tkm? Onko tyyppivikoja? Ja nämähän ovat kaasaripelejä? vai ruisku? Nopeita vastauksia kiitos
21.10.2013 23:45
3k välein öljyt ja 6k välein venttiilien tarkistus/säätö, hussessa ainakin jakopään huolto 18tkm kohalla huolto-ohjelmassa ja on sama kone kun tässä. Mäntä vaihtoon kun alkaa öljyt häviimään. Ja kaasarihan näissä vissiin on
2.1.2014 8:36
Pyörään menee Etukatteiksi Hondan CRF 250cc vm. 06-08 katteet ja takakatteiksi Hondan cr 125 vm. 07 katteet
Viimeksi muokannut Japezkin päivämäärä 3.10.2014 18:59, muokattu yhteensä 1 kerran