Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

20.4.2008 18:21

are- kirjoitti:Eikö tässä pyörässä ole nyt muuta puhuttavaa kun se helvatan kone ja sen tehot? Nauran kyllä erittäin paskasta naurua sitten kun joku teistä saa sen ja huipputeho on 10,9kw koneelta dynossa. Olisko tässä nyt jotain muutakin "hyvää" kuin moottori? Mitäs tekniikkaa tässä muuten on muutakuin excelin vanteet ja jampin kone?

No kyl Fanticissa aika laadukkaita osia tuntuu olevan ja ihan kivannäköinenkin se on ;)

20.4.2008 18:33

Ei fantic (kisamalli) jää laadus yhtään kisa enskoille, tehossa ehkä :)

20.4.2008 21:15

YöN_kIItäJä kirjoitti:Ei fantic (kisamalli) jää laadus yhtään kisa enskoille, tehossa ehkä :)

Rajotetaas nyt sitä leijumista kun yhtään pyörää ei oo edes saatu maahan? :)

20.4.2008 21:17

-Epeli kirjoitti:
YöN_kIItäJä kirjoitti:Ei fantic (kisamalli) jää laadus yhtään kisa enskoille, tehossa ehkä :)

Rajotetaas nyt sitä leijumista kun yhtään pyörää ei oo edes saatu maahan? :)

No on siin ainaki laatuosia...

20.4.2008 21:55

Mut ei siitä voi hirveesti sanoa, ennen ku kukaan on edes istunut sen päällä :D

21.4.2008 17:11

Mutta siis pyörässähän on VÄHINTÄÄN 20hv ja keulii VÄHINTÄÄN joka vaihteella.

22.4.2008 14:38

Matzku. kirjoitti:Mutta siis pyörässähän on VÄHINTÄÄN 20hv ja keulii VÄHINTÄÄN joka vaihteella.

Niinhän sä luulet :D

22.4.2008 15:17

Matzku. kirjoitti:Mutta siis pyörässähän on VÄHINTÄÄN 20hv ja keulii VÄHINTÄÄN joka vaihteella.
Huoh...

22.4.2008 15:33

MRpowell kirjoitti:
Matzku. kirjoitti:Mutta siis pyörässähän on VÄHINTÄÄN 20hv ja keulii VÄHINTÄÄN joka vaihteella.
Huoh...

Älä nyt sil on Temmi nii kai sen nyt vähän täytyy *****illa ;)

22.4.2008 15:42

Tuntuuko tommonen ~20 heppaa "tehokkaalta" 96kg painavssa fanticissa? Ei ole tullut testattua kuin muutamaa nelipuokkista enska nelaria.
Luin eximakella sitä lehteä jossa fanticin H20 competizione malli oli testissä, niin pisti silmään 24CV. Sitä siinä sitten koitetiin kääntään englanniksi ja vaikeaa oli koska lehti oli kirjoitettu jollakin italialaisella murteella :D Suomennos meni jotenki näin: "Kone tuntuu tehokkaalta yläkieroksilla, mutta alakierroksilla on kuollut. Teho ei tule tasaisesti, mutta on helposti hallittavissa. Kone on erittäin laadukkaan tuntuinen ja tärinä on kohtuullista. Kone antaa (kisamallissa) 24CV? ja virittämällä enemmän." En ota kantaa, että koneessa olisi 24 heppaa eikä varmasti osattu kääntää ihan sanalleen oikein.

22.4.2008 17:11

Joo no pahahan se on sanoo tietysti niistäkään lupauksista. En ota kantaa mitenkää muute ku sanomalla että onhan se nyt aika pirusti jos saadaa 125 cc nelarista yli 20 pollee?! Ite en usko en en en.

22.4.2008 17:21

jape112 kirjoitti:Joo no pahahan se on sanoo tietysti niistäkään lupauksista. En ota kantaa mitenkää muute ku sanomalla että onhan se nyt aika pirusti jos saadaa 125 cc nelarista yli 20 pollee?! Ite en usko en en en.

Eihän se ole mikään mahottomuus.

22.4.2008 19:27

Eihän 20hp 125cc:n litrateho ole kuin 160hp, kun taas 600cc pyörissä litrateho on n. 200hp.

22.4.2008 20:53

Monellakin tapaa tuo on täysin vertailukelvoton. Tässä huipputeho tulee siellä 11-12krpm, kun taas sporteissa 15 000 rpm tienoilla. Se johtaa taas sylinterien määrästä sun muusta hauskasta.

Jos litratehosta puhutaan, enduropyörää pitäisi verrata toisiin enduroihin, tai tietyin varauksin krosseihin. Tehdäämpä se:

Hondan erittäin pitkälle kehitetyn CRF450R litrateho on n.124hp. Tästä katukäyttöön tehdystä mallista siis irroitettaisiin 160hp litralta? Ei mahdotonta, mutta ei oletettavaakaan.

22.4.2008 20:55

eli ton hondan litrateholla tässä olis noin 15,5hv