Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
9.9.2012 22:51
EtuX kirjoitti:mitenkäs on porukat laitellu vakio kaasukapulan ja vilkku/valo katkasija systeemin kiinni toiseen tankoon? menin katkasemaan ne tapit jotka pitää ne vakio clipareis paikallaan ja eihän ne tietenkään kiristynyt niin että pysyis paikallaan
vaikka erkkaa tms pyöräyttää siihen katkaisijan kohalle tankoon niin kiristyy tai ainaki pysyy paremmin paikallaan
12.9.2012 17:22
Kyllähän niitä takomäntiä voi käyttää, mutta niiden kanssa on todella paljon tarkempaa juurikin se että pytty on kondiksessa kaikinpuolin, ja on tosi tarkka männän ja sylinterin oikeasta välyksestä.
Mutta ite henk.koht en niitä enää missään 2t-vehkeessä käytä. Mitä mul o näitä pyöriä ollu ni kaks kertaa on yläkerta pamahtanut : Toisella kerralla katkes männänrengas, ja toisella kerralla leipo vitun pahasti kiinni ns, four corner seizure. Molemmat oli omia mokia : oli väärä männän ja sylinterin välys. Viimeisessä tapauksessa oli soikea pytty ja piti ottaa astetta tiukempi välys = ei kestänyt. Molemmat oli Wössnerin mäntiä.
Ei kannata noihin takomäntiin sotkeutua, vaikka niitä ns. pienen lisätehon toivossa laitetaankin. Sanovat että kestävempiä, en tiedä sitten, kyllä se valumäntä kestää ne tarvittavat kilometrit ennen männänvaihtoa myöskin.
Melkein sanosin että vanhassa vara parempi, ihan turha noihin takomäntiin sotkeentua millään tavalla. Perus proxia, vertexiä jne hyvin rokkaa
Ja mainittakoon vielä loppuun että hyvin useasti kun vaihdetaan esimerkiksi sen alkuperäisen asso werken tilalle wiseco, laitetaan saman kokonen mäntä mitä oli aikaisemmin. Sitten ihmetellään kun leipoo vitun pahasti kiinni, veikkaan että näin on käyny todella usein
13.9.2012 18:32
jos jollain on vasemman puolen puna/valko sivukatetta ja punasta maskia myynnissä nii laittakaa yv:tä
14.9.2012 14:44
Päivää kaikille. Arvelin että jollain on ollut samanlaista ongelmaa/vikaa pyörässään niin kysyn nyt Teiltä jos joku osaisi auttaa minua. Elikkäs tuli tehtyä pieni remontti räsään, mäntä, kiertokanki, petarit, raven laippa, tulppa ja tiivisteet ja stefat luonnollisesti vaihdettua. Nyt remontin jälkeen pyörä käy nätisti, lähtee käyntiin aina ja kulkee normaalisti MUTTA kun kiihdytää täysillä 1. ja 2. vaihteella jaksaa vetää ihan tappiin saakka ja ottaa kunnon piikin. 3. vaihteella alkaa tuntua pientä laiskuutta koneessa ja ei ota enää piikkiä yläkierroksilla ja ei jaksa kierää edes 11k asti. Alaväännöt on kyllä ihan tallessa ja jaksaa mennä ihan vaivattomasti.
Tuo vain ihmetyttää että mikä mahtaa olla kun ei kulje isoilla vaihteilla. :/
Hyvät Herrat jos teillä on jotain ideaa mikä mahtaa olla pielessä niin ilmoitelkaa rohkeasti. Ei ole tyhmiä kysymyksiä.
Pyörä on siis -05 vuosimallinen, ajettu 17k, virit: Rave1, Arrowi, 34mm lortto, ja pipercros suodatin, Jotkin teholäpätkin siinä muistaakseni on.
14.9.2012 16:25
Mitä tapahtuu, silloin kun meno hyytyy? Röpeltääkö, booaako vaiko ei jaksa mennä muuten vaan? Tapahtuuko kaikilla kaasun asennoilla vai pelkästään täysikaasulla?
Veikkaus olisi, että kävisi vähän liian rikkaalla, ja kun vääntöä todella tarvitsee eli 3-> vaihteilla niin saapi liikaa soppaa ja ei jaksa mennä.
14.9.2012 16:35
Elikkäs. Pyörä ei mitenkään hyydy vaan ei vain jaksa mennä täysillä. Välikaasualla ajaessa ei huomaa mitään eroa mutta kun haluaa koko tehoreservin käyttöön niin ei vain jaksa vetää piikille asti. Ei röpötä eikä booa. Vaihdoin pari kuukautta sitten isomman suuttimen kun vaikutti siltä että pyörä käy laihalla. Nyt on 160 suutin
14.9.2012 16:38
Räsästä en tiiä mut sama tekniikkaha näis kaikissa lopulta on. Itellä Hondan oireet oli tismallee samat, eli 1/2 vaihe vetää nätisti tappii ja kiihtyy hyvi mut isommilla vetää huonosti ylhäällä. Pakoaukonsäädin ei noussu, sen säätämällä pelas.
14.9.2012 17:01
Täytyypä sitten tarkistaa rave myös. Ainoo mikä tulee mieleen että solenoidi olis paskana. Uusi laippa ja vaijeri niin ei pitäisi olla ongelmaa. Jollei sitten se vai aukene tarpeeksi.
15.9.2012 0:17
Tai päin helvettiä säädetty, niinkuin tässä todennäköisesti on käynyt kun rave kerran irti ollut.
15.9.2012 4:48
RentoReino kirjoitti:Päivää kaikille. Arvelin että jollain on ollut samanlaista ongelmaa/vikaa pyörässään niin kysyn nyt Teiltä jos joku osaisi auttaa minua. Elikkäs tuli tehtyä pieni remontti räsään, mäntä, kiertokanki, petarit, raven laippa, tulppa ja tiivisteet ja stefat luonnollisesti vaihdettua. Nyt remontin jälkeen pyörä käy nätisti, lähtee käyntiin aina ja kulkee normaalisti MUTTA kun kiihdytää täysillä 1. ja 2. vaihteella jaksaa vetää ihan tappiin saakka ja ottaa kunnon piikin. 3. vaihteella alkaa tuntua pientä laiskuutta koneessa ja ei ota enää piikkiä yläkierroksilla ja ei jaksa kierää edes 11k asti. Alaväännöt on kyllä ihan tallessa ja jaksaa mennä ihan vaivattomasti.
Tuo vain ihmetyttää että mikä mahtaa olla kun ei kulje isoilla vaihteilla. :/
Hyvät Herrat jos teillä on jotain ideaa mikä mahtaa olla pielessä niin ilmoitelkaa rohkeasti. Ei ole tyhmiä kysymyksiä.
Pyörä on siis -05 vuosimallinen, ajettu 17k, virit: Rave1, Arrowi, 34mm lortto, ja pipercros suodatin, Jotkin teholäpätkin siinä muistaakseni on.
Sulla tipahtaa raven laippa alas. Vikana väärä rave venttiilin asennus (vaijeri huonosti, säädetty väärin jne...)
16.9.2012 12:43
Pitäskös mun ostaa uus neula ja mikä neula, kun nykysellä röveltää aina ennen piikkiä.
Vireinä kupu VHM, 34 VHSB, arrowi ja rave. Kaasarissa säätöinä tällä hetkellä ps 160, neula k57 laihimillaa ja 42tk.
16.9.2012 19:55
Käy rikkaalla, aika iso tyhjäkäyntisuutin B36:sen voi ihan hyvin laittaa vakio ilmansuodattimella tt-pyörään jos 34mm kaasari kyseessä. Ja pääsuutin myös liian iso, tyhjäkäyntisuuttimen koko vaikuttaa myös piirun verran seokseen täyskaasulla
17.9.2012 14:25
Juuh eli muutama kysymys taas vaihteeksi.
Startti pyörii, mutta jurraa. Ei jaksa pyöräyttää vauhtipyörää lähes ollenkaan jos edes ottaa kiinni. Kilinää ja kolinaa kuuluu mutta mitään ei tapahdu. Missä vika?
Mikä tämä on?
ja mihin sen pitäisi mennä?
Niin ja mihinhän nämä kuuluisivat?
Pyörähän tuli minulle viitenä laatikkona eli ei paljoa kokemusta entuudestaan löydy.
Pahoittelen kuvien kokoa. Liitetiedostot -nappula ei toimi.
e. Kas eihän ne niin isoja ollutkaan. Mutta niin akku on vähän ylikokoa kun alkuperäinen meni kaput. Siinä sen aikaa että saa käyntiin jne.
17.9.2012 14:42
Toi punane johto tulee puolalta.
Onks sulla startin relettä ollenkaan? En ole 100% varma mutta tossa alimmassa kuvassa olevat liittimet tulee siihen mun mielestä.
17.9.2012 15:01
Mulla ei ainakaan puolalle mee kun yks johto? Ja se on tuo liittimellä varustettu. Eli sanoisin mutuna että turha johto toi punanen?