Sen vuoksi laitoinkin, että epäilen olevan alkupään RX115, että niissä oli rumpujarrut, mutta myös pinnavanteet. Siirtymävaiheessa saattoi hyvinkin hetken olla aluvanne rummuilla. Loppupään RX100 veikkasin siksi että niissä oli rumpujarrut aluvanteisissakin, mutta useimmissa oli pyöreä etuvalo.
Mutta, mutta.. Koko vanneasiaahan on vähän paha pitää kriteerinä, sillä esim tässä RX115 mallissa vanteet muistuttaa RD 10W mallia
http://www.pakwheels.com/forums/attachm ... x-king.jpgRD 135 mallissa on selvästi eri kone. Vuosimallista riippumatta.
Ton nettimoton "RD:n" kone muistuttaa eniten juuri noiden RX mallien konetta ja on niissä muitakin yhtäläisyyksiä. Siksi itse veikkaan sitä ja veikkaan edelleen, että "kilvetys" on tehty ottamalla rekisteri- ja tyyppikilpi + paperit RD10w mallista ja vaihtamalla ne tuohon. Kun homma tehdään kotosuomessa autotallissa on kilvetys helppoa.
Moottoripyöriähän kun meillä ei toistaiseksi katsasteta, niin ilmitulon riski on aika pieni. Harva poliisisetäkään tienpäällä muistaa millaisen näköinen se RD tarkalleen ottaen oli. Vähäinen kilometrimäärä pienentää myös kiinnijäämisen riskiä ja varsinkin jos nekin ajaa yksinomaan maaseudulla. Ja ainahan voi vedota siihen tyyppikilpeen jossa on samat tiedot kuin papereissa.
Kaikenlainen huiputtaminen juuri katsastuspakon puuttumisen vuoksi ei ole järin harvinaista, vaikka siitä ei kauheasti puhutakaan. Eteenkin mopoissa, mutta eipä mp:tkään saa puhtaita papereita. Äänimittauksiahan poliisi alkoi tekee kun aniharva hd oli laillinen pakoputkiston osaltaan.
Esim:
Onpa tässäkin kylässä yksi kilvissä ja joka kesä liikenteessä oleva "laillinen" vanha ja pieni vuoden 1985 125 suzuki rg gamma (jätän rekkarin mainitsematta)
. Kokokate kun peittää koneen niin tehokkaasti, että päällepäin ei huomaa mistään, että koneena siellä oikeasti pauhaa 250cc RMX pata. Naapurikunnasta löytyy TZR125 YZ 490cc ilmajäähykoneella + 250cc monttukoineinen NSR, jonka paperit ja kilpi on itseasiassa jo romuksi ajetusta yksilöstä..
Yhdellä tuntemallani tyypillä on 3 TZR yamahaa ja yhden paperit ja kilpi. Kaikki 3 pyörää kuitenkin kerää vuorollaan kilometrejä joka kesä, kun toisia viritetään jne..
Suurin osa mopoista menettäisi kilven jos kaavailtu pakkokatsastus mopoille ja moottoripyörille astuu voimaan. Sehän kun ollut taas siis tapetilla. Mietin vaan, että millähän ne idiootit kuvittelee katsastuskonttoreiden suoriutuvan urakasta.
Autojakin katsastetaan kesällä suuret määrät ja kun harva ajaa MP:llä talvisin, niin katsastukset tahtoisi pääosin jäädä kesäaikaan. Se on aikamoinen ryysis jos kesän aikana pitäisi katsastaa liki kaikki suomen MP:t ja mopot ja lisäksi vielä ne autotkin. Siihen vielä uusintakatsastukseen määrätyt, yms.. Ei hyvää päivää päättäjät..