Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
3.12.2011 21:09
Evoluxione kirjoitti:nieminennn kirjoitti:mun pyörän edellinnen omistaja sano että sillä ainakin nous lämmöt niin ylös kun oli vakio änkkä ja heti kun pisti giannellin nii laski parilla tolpalla.
no toi ainakin näyttää ihan samalta että voi olla nii että edellinen omistaja on leikannu sitä väliputkea tai sitten on jokin muu änkkä joka näyttää ihan samanlaiselta
Toikin voi olla ihan siitä että oli huonoissa säädöissä(kävi laihalla). Lämmöt mulla pysyny samoissa tasoissa remuksen kanssa ku vakio änkällä ja pyörä on täydellisissä säädöissä remuksen kanssa
.
no niin se sano mut mä pistin vakio änkän yhen kerran kii ja ei ne lämmöt noussu ku johonkin 3-4 tolppaan eli ihan normaaliin.
siis sä oot vaihtanu suuttimen ku pistit remiksen vai?
4.12.2011 1:56
Joo oon vaihtanu suuttimen
4.12.2011 13:47
Siis näistä teidän jutuista päätellen se on iha normaali lämpö tuo 5 palkkia tälle pyörälle vakio änkällä? Kun ajattelin vain että mahtaakohan lämmöt nousta vielä korkeammalle kun ajaa kunnolla matkaa tai kun ajaa muutenkin kauan aikaa pyörällä? itse en ole vielä kauhean paljon kerinnyt ajamaan niin en tiedä niin pitää kysäästä
4.12.2011 15:46
No ei todellakaan ole normaali lämpötila toi 5 palkkia
Normaali on ehkä 3-4 mut enimmäkseen 3. Viisi palkkia saadaan siinä vaiheessa ku konetta rasitetaan oikein kunnolla esim. enduroa ajettaessa tai kovalla helteellä ruuhkassa ajaessa. Noissa lämmöissä flektin pitäisi pyöriä jo tuhatta ja sataa.
Ei ne lämmöt nouse yli sen neljän palkin vaikka ajaisit 90-100 km/h tunnnin tai kaks putkeen. Se lämpöjen nousu riippuu ihan siitä miten ajaa.
4.12.2011 17:38
itellä ei ole koskaa noussu 5 vaikka on ollu vakio änkkä kii mutta edellisellä omistajalla oli noussu jonnekkin 5 tolppaan, tai ainakin nii se sano. ja oon ajanu kesällä ruuhkassa ja ei siltikään noussu ku johonkin 3-4 tolppaan ja vaikka oon ajanu sillä tavalla että koko ajan kaasutellu nii siti ei oo noussu mutta silloin on ollu aina tuo gannelli kii joka pitäis alentaa lämpötilaa edellisen omistajan mukaan.
4.12.2011 20:26
Mullakin yhen tai kaks kertaa noussu tohon viiteen tolppaan lämmöt et aika konetta rasittavalla tavalla saa ajaa et sinne nousee
4.12.2011 22:52
Juu no pitää käydä tuota huollos näyttämäs keväämmällä nousee nimittäin aika helposti 5 palkkiin mulla nuo lämmöt... itsekkin olen ajatellut että ei sen kyllä pitäisi olla normaalia vieläpä näin kylmällä kelillä.. enkä ole tosiaan kun käyttänyt sitä tuossa kauan aikaa ja kaasutellut O.o
4.12.2011 23:46
Katoppa nää asiat ensin: On öljyä oikea määrä koneessa, on jäähdytysnesteitä oikee määrä ja sit voihan se olla et se käy vaan niin laihallakin että käy kuumana(tsekkaa seosruuvi että on about 1,5 kierrosta auki).
6.12.2011 0:12
Evoluxione kirjoitti:Katoppa nää asiat ensin: On öljyä oikea määrä koneessa, on jäähdytysnesteitä oikee määrä ja sit voihan se olla et se käy vaan niin laihallakin että käy kuumana(tsekkaa seosruuvi että on about 1,5 kierrosta auki).
eihän seosruuvi vaikuta kun tyhjäkäyntiin ja 1/8 kaasuun
6.12.2011 15:05
Nyt sä sekotat tk-ruuviin
Pyörän vasemmalla puolella kaasarin kyljessä on seosruuvi.
6.12.2011 15:26
Evoluxione kirjoitti:Nyt sä sekotat tk-ruuviin
Pyörän vasemmalla puolella kaasarin kyljessä on seosruuvi.
kato tuolta
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... %A4t%C3%A4 (Tärkeimmät tekijät, jotka säätävät polttoaineen ja ilman seoksen ) sielä on se kaavio jossa lukee kaasun asento ja mitkä osat kaasarita toimii siinä kaasu määrällä. ja sielä lukee että tyhjäkäynnillä seosruuvi toimii ja sit 1/4 kaasulla. ja eihän tyhjäkäyntiruuvi vaikuta kun tyhjäkäyntiin
6.12.2011 16:33
No 1/4-kaasulla ja 1/8-kaasulla on aika suuri ero.
6.12.2011 16:37
nii mut jos pidät vaikka puol kaasul nii ei oo välii missä seosruuvi on
6.12.2011 20:53
Ainakin itse olen huomannut että toi seosruuvin ruuvailu vaikuttaa tosi paljon siihen miten pyörä toimii.
Mutta eiköhän tuo Ihasproblem tule jossain vaiheessa valaisemaan meitä tässäkin asiassa
6.12.2011 21:56
Evoluxione kirjoitti:Ainakin itse olen huomannut että toi seosruuvin ruuvailu vaikuttaa tosi paljon siihen miten pyörä toimii.
Mutta eiköhän tuo Ihasproblem tule jossain vaiheessa valaisemaan meitä tässäkin asiassa
no ihan sama mitä se sanoo uskon tohon sivuun