Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
10.7.2008 3:01
RSXX kirjoitti:Mangeetto ongelma, puuttuu se muteri joka pitää magneeton läjässä, minkä kokoinen mahtaa olla, mistä saa ?
Siinä ilkee pulma
. oikee mutteri siihe olis M12x1, jota harvemmi löytää minkään paikkakunnan pulttiliikkeistä (yleisempi M12x1,5).
10.7.2008 12:39
magen kirjoitti:Onhan niitä vaikka mite. Kiertarin kummiskii päissä; kytkimessä on sitten 2; vaihteistossa taas vetoakselilla 4 ja kytkinakselilla 2.
Lisätkää toki jos oon unohtan jotai konkreettista.
Juujuu... kampuran laakerit joo ois maholliset, täytyypä koko kone käydä nyt sitten kerralla läpi ku avaa, uusia kaikki olennaiset laakerit, tiivisteet, mäntä ni jos sillä sitten hetken ajelis ilman ongelmia.
10.7.2008 16:36
magen kirjoitti:Onhan niitä vaikka mite. Kiertarin kummiskii päissä; kytkimessä on sitten 2; vaihteistossa taas vetoakselilla 4 ja kytkinakselilla 2.
Lisätkää toki jos oon unohtan jotai konkreettista.
Jep, mut yleisimmät mitkä väljistyy ja aiheuttaa tärinää on noi kiertokangen neulalaakerit. Niitten väljyyden pystyy katsomaan pelkästään pytyn pois otolla. Muista että männätapin neulalaakerin pitää olla tiukka vain, kun männäntappi on paikallaan.
13.7.2008 21:38
ehkä ensin kannatais kattoo vaan että tasapaino akseli on oikein asenettu (kampura ylhäällä,akselin paino alhaalla) ennen ku rupee laakereita kattelee..
13.7.2008 23:46
JGGA kirjoitti:ehkä ensin kannatais kattoo vaan että tasapaino akseli on oikein asenettu (kampura ylhäällä,akselin paino alhaalla) ennen ku rupee laakereita kattelee..
Pystyyks sitä kattoo ilman et avaa lohkoja? Ja otin tossa jo sylinterin irti, niin mitään klappia ei laakereissa ollu mutta kierokanki klappas sivuttaissuuntaan aika paljon, eihä sen kuuluis ollenkaa liikkua vai onks tää joku erikoistapaus? mut en usko että se sitä tärinää aiheuttaa joten vika on varmaankin muualla. Et misäpäin se tasapainoakseli on et pistänks suoraa vaa lohkot erillee??
14.7.2008 16:00
Voiko af1:sen (replica) sylinteriä porauttaa, hioa, pinnoittaa tms jos pytty naarmuilla, sit käykö ihan räsän mäntä ja meneekö alakertaan tasan litra öljyä?
14.7.2008 20:39
Sain tänään laitettua _vihdoin_ 34mm kaasarin paikalleen apikkaan. Aivan iskuun en tuota värkkiä vielä saanut, aluksi tuntui käyvän liian rikkaalla joten nostin neulan ylimpään asentoon. Tuon jälkeen alkoi käymään jo vähän puhtaammin, mutta suurta eroa tuohon 28mm ei ole
huiputkin jäivät tuonne 110-115km/h...Pitää toiden jälkeen huomenna vielä tsekkailla tulpan väri ym...
Joten, millasillas säädöillä porukoilla täällä af1 kulkee? Pyöräkohtaisiahan nuo tahtoo vähän olla mutta kertookaa edes vähän osviittaa että mistä lähtee hakemaan.
15.7.2008 11:48
Osaako joku kertoa mitä pitäs lähtee kaasarista korjaamaan, kun pyörä tallissa ollessaan merkkaa välillä paikkansa bensiinilammikolla... Tämä varsinkin pyörän käyttämisen jälkeen?
Mitä asialle pitäs tehdä
15.7.2008 17:11
SCR kirjoitti:JGGA kirjoitti:ehkä ensin kannatais kattoo vaan että tasapaino akseli on oikein asenettu (kampura ylhäällä,akselin paino alhaalla) ennen ku rupee laakereita kattelee..
Pystyyks sitä kattoo ilman et avaa lohkoja? Ja otin tossa jo sylinterin irti, niin mitään klappia ei laakereissa ollu mutta kierokanki klappas sivuttaissuuntaan aika paljon, eihä sen kuuluis ollenkaa liikkua vai onks tää joku erikoistapaus? mut en usko että se sitä tärinää aiheuttaa joten vika on varmaankin muualla. Et misäpäin se tasapainoakseli on et pistänks suoraa vaa lohkot erillee??
jep eli kytkin koppa vain irti ja tasapaino akselin ratas on se ylin musta muoviratas joka on kiinni kampiakselin päässä olevassa mustassa muovirattaassa. lukko sokka pois tp-akselin rattaasta ja ratas pois,pyöräytä vapaasti akseli ympäri niin et paino asettuu alas ja käännä kampiakseli yläkuolokohtaan, sit ratas kiinni,läjään ja menoksi. on mulla noita remontti kuviakin jos tarviit vaikka mailiin ni voi selventää asiaa, mutta ei pitäs olla paria tuntia isompi homma.
15.7.2008 17:12
JGGA kirjoitti:SCR kirjoitti:JGGA kirjoitti:ehkä ensin kannatais kattoo vaan että tasapaino akseli on oikein asenettu (kampura ylhäällä,akselin paino alhaalla) ennen ku rupee laakereita kattelee..
Pystyyks sitä kattoo ilman et avaa lohkoja? Ja otin tossa jo sylinterin irti, niin mitään klappia ei laakereissa ollu mutta kierokanki klappas sivuttaissuuntaan aika paljon, eihä sen kuuluis ollenkaa liikkua vai onks tää joku erikoistapaus? mut en usko että se sitä tärinää aiheuttaa joten vika on varmaankin muualla. Et misäpäin se tasapainoakseli on et pistänks suoraa vaa lohkot erillee??
jep eli kytkin koppa vain irti ja tasapaino akselin ratas on se ylin musta muoviratas joka on kiinni kampiakselin päässä olevassa mustassa muovirattaassa. lukko sokka pois tp-akselin rattaasta ja ratas pois,pyöräytä vapaasti akseli ympäri niin et paino asettuu alas ja käännä kampiakseli yläkuolokohtaan, sit ratas kiinni,läjään ja menoksi. on mulla noita remontti kuviakin jos tarviit vaikka mailiin ni voi selventää asiaa, mutta ei pitäs olla paria tuntia isompi homma.
ja kiertokangessa on aina väljää sivusuuntaa mut pystysuunnassa ei isompia väljiä sais olla..
15.7.2008 17:13
vattu ku osaan taas käyttää tätä.......
16.7.2008 12:53
Moi!
Voiko joku napata kuvan tai kertoa että minkä värinen johto menee mihinkäkin koloseen virtalukossa?
16.7.2008 14:50
JGGA kirjoitti:ja kiertokangessa on aina väljää sivusuuntaa mut pystysuunnassa ei isompia väljiä sais olla..
Juuh, kiitoksia, täytyy kattella tänään sitä.
16.7.2008 23:07
Mites tollasen krossistongan asettelu apikkaan, mitä kaikkia osia tarvitsee uusia? T-pala nyt ainakin, käykö jonkin pyörän pala suoraan?
16.7.2008 23:58
Osaako joku kertoa mitä pitäs lähtee kaasarista korjaamaan, kun pyörä tallissa ollessaan merkkaa välillä paikkansa bensiinilammikolla... Tämä varsinkin pyörän käyttämisen jälkeen?
Sit toinen kysymys olis et mitkä on suht oikeet säädöt ilma - ja seosruuvien kierrosluvuille TT pyörässä raven kanssa? kaasari siis 28mm.. Ja onko kovin tarkka että ne on oikein?