Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

9.9.2008 12:54

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 14:56, muokattu yhteensä 1 kerran

9.9.2008 16:09

Veitsi kirjoitti:
Eli oot ettimässä kauppaa jonka nimi alkaa mc? mc-scatter? Sieltä nyt ainakin saa jotain..

Scatteri on ihan paska, eli sitä en tarkoittanut :D . Se ei ole mikään kovin tunnettu mopopiireissä niinkuin joku Scatter vaan siellä on kaikkea custom kamaa ja muuta jännää ja iso valikoima. Toi mc oli kyllä lähinnä vaan veikkas kun joku motor tai moto se varmemmin oli.

9.9.2008 16:18

Itellä oli tosiaan varjo tota Jc29-sarjaa, enkä itsekkään huomannut että koskaan olisi rajoitin siinä pätkinyt... siis millään vaihteilla. (en tietenkään tietoisesti yrittäny saaha sitä rajottimelle, mutta ns. "vahingossa"(-kaan) ei rajotin ilmottanut itsestään, vaikka luulen että välillä kierrokset kävi siellä arviolta +12000rpm... Lienee siis tosiaankin niin, että ainakaan tästä Jc29:stä ei rajotinta löydy. (Mustavin arvion kanssa olen siis samoilla linjoilla)

niin ja noista mittarihuipuista... itse ajoin muistaakseni sinne 135 paikkeille mittariin johonkin myötämäkeen, mutta jos nyt puhutaan suorasta tiestä niin kävipä kerran niin, että moottoritiellä varjo innostui laukkaamaan sinne 130kmh mittarinopeuteen myötätuulen avustamana. Oikeaa nopeutta toi lienee jotain 118-122kmh välillä (mittarit on aina yksilöitä, se täytyy muistaa nopeuksia arvioitaessa). Noh, tyynellä kelillä ne huiput liikkui siellä -120kmh+ mittarinopeutta, joka lienee melko tarkalleen 110kmh todellista vauhtia. Se nopeuksista.

Lopuksi vielä myönnettäkköön, että aavistuksenomainen ikävä varjoa on, se todella teki vaikutuksen tinkimättömällä luottettavuudellaan - että laatuvaikutelmallaan. Omani kävi käytännössä vielä kuin uusi (myytäessä pyöräni oli juuri ehtinyt ylittää 40tkm rajan, muitaakseni jtn. 40,3tkm). Tällä hetkelläkin netimotossa olis myynnissä yks 59000km ajettu varjo. (Jc29+ vielä sama väritys kun mitä mulla oli). ko. yksilö näyttäis ainakin päällisin puolin vielä ihan asialliselta piikille "hurjista" kilometreistä huolimatta. (otan oikeudekseni linkittää ilmoituksenkin tähän) http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=670006 Saattaa olla, että tuollekkaan yksilölle ei välttämättä ole vielä koneen puolelle tehty mitään. Mikäli näin on, (tämähän on siis pelkkä harmiton arvaus, itse uskoisin näin ainakin omien varjo-kokemusteni perusteella) ei voi muuta kuin hattua nostaa hondan insinööreille. Hienon myllyn (varsinkin kestävyyden suhteen) ovat suunnitelleet.

Warjo tosiaan on, (oma mielipiteeni) ehdottomasti yks "kevarimaailman" helmistä. Asianmukaisella käytöllä+huollolla miltei ikuinen kampe.

Huh. tulipa kirjotettua. Tuskin kukaan jaksoi lukea tätä mun joutavanpäivästä sanahelinää ja jaarittelua, mutta toivotan kuitenkin vielä lopuksi kaikille varjokuskeille nautinnollisia ja kokemuksellisesti rikkaita ajohetkiä! (vielä on kauniita syyspäiviä jäljellä ;) )

9.9.2008 16:39

mustavi kirjoitti:
paperbox kirjoitti:Noin 99,95% varmuudella se rajoitin siellä on.


Niin joo, tästä taidettiin joskus viäntää kättä, vai oliko Rasengerin kanssa?

Ny kahlasin korjausoppaan läpi kannesta kanteen mut se ei mainitse rajoitinta eikä sen rpm-lukua halaistulla sanallakaan. 4 Varjo-ajokauden aikana en myöskään ole törmänny selviin rajoittimen oireisiin. Suurimman mittarihuipun sain 2007 kesällä: 137-138 km/t kohdalla V2 ei enää antanu enempää, meni niinku pumpuliin mikä viittais et vastusten tai venttiilikoneiston raja oli tullu vastaan - kun taas sytkän katkominen tuntuis nykimisenä. Ei siinä nyt vaan ole rajoitinta. Tää nopeushan ei ole mitenkään poikkeuksellinen, esim. Sanzo kerto saaneensa 140km/t mittariin harmaalla 2000-vuoden (?) JC29:llään missä oli vähemmän varusteita (mm. ei plexiä), ja jos tivataan niin muitakin ehkä ilmottautuu.

Rasengerin erään videon olen nähnyt, jossa hän kierrättää rajoittimelle ja se ääni on kyllä varmasti kierrosluvun rajoitin. Ja btw, haynesin cbr125 manuaalikaan ei muistakseni mainitse rajoittimesta mitään, mutta kyllä se siellä silti on. Erona cbr ja varjon rajottimessa oli, että cebarin rajoitinääni on trrrrt tyylinen, kun varjon taas vähän harvempi. isoilla vaihteilla rajoitinta on pirun hankala huomata, kun kiihtyminen on jo niin hidasta. Varjon harvempi rajoitustahti taas entisestään lisää rajoittimen huomaamisen vaikeutta.

9.9.2008 16:57

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 20:00, muokattu yhteensä 1 kerran

9.9.2008 17:59

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 14:58, muokattu yhteensä 1 kerran

9.9.2008 18:34

mustavi kirjoitti:En löytäny varmistusta opuksestani vaikka siinä on tietoa aina nippelitasolle asti, enkä ny aidosti ole viitsiny ryntäyttää konetta tappokierroksille asti koska mielelläni nauttisin vielä kauankin tästä ylen huvittavasta mopottimesta. Se ei tarkoita, että mä olisin oikeassa tän rajoittimen puuttumisen suhteen, tai että ETAI:n vihkonen olis 100% luotettava.

Mul ei muinaisfoinikialaisessa läppärissä ole äänikorttia joten en kuule (enkä tiedä) mikä kierroslukua rajoittaa. Sytkän rajoitin kyl hakkaa taajaan (tuo trrr mitä paperbox kuvaili) ja bensan katkasu ruiskussa aiheuttaa kakomista. Kolmaskin vaihtoehto on, eli venttiilikoneisto (eli venttiilijouset) ei pysy tietyn kierrosluvunjälkeen enää mukana vaan alkaa väristä (mikä voi kuulostaa CBR:n rajoittimen kaltaiselta). Mun veikkaus olis, että Varjossa käy just näin. Konehan kyl suorastaan parkuu siellä 12K rpm tuntumassa jo niin sydäntä särkevästi ettei sitä viitsi kiusata kuin lyhyen hetken...

Haynesin manuskassakin on ilmoitettu kaikkien mahdollisten moottoriosien kulumisrajat, kuten vaihderummun ja vaihteiston eri osien kulumisrajat. Rajoittimesta ei silti ole mainintaa, se vain on.
Mun veikkaus varjon suhteen on sytkän rajoitin(oikeastaan enemmänkin kuin vain arvaus), rasengerin varjon ääni on juuri tintintintin-tyylinen. Tosiaan 125 varaderolla olen ajanut ja kierroslukumittarin 12500rpm kohdalla vastaavan kuuloinen rajoitin iski peliin estäen sen yli tapahtuvan kierrätyksen. Ja mietihän miten kovaa venttiilit hakkailee kun nykyiset 600cc kyykkypyörät kiertää jopa 16 000rpm...

E: aika turhahan tästä on kiistellä, helpoiten selviää kun kävelet shadowisi luo ja lyöt vapaalla lämän tiskiin, aika äkkiä se alkaa rajottamaan jos on alkaakseen. Se on niin ikävä ku varjossa ei oo kiekkamittaria ni ei tiedä kierroksista mitään :(

9.9.2008 18:55

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 20:01, muokattu yhteensä 1 kerran

9.9.2008 20:06

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 15:01, muokattu yhteensä 2 kertaa

12.9.2008 13:02

Kuka ajelee muuten lappeenrannassa varjolla, sellainen oli tänään amiksen uuden puolen sivustalla?

12.9.2008 19:59

Ostakaa Shadowiin ohjaustangon mittarit (kello ja lämpömittari)

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=72542

Tarjouksia tulemaan! ;)

13.9.2008 10:08

-mikado- kirjoitti:
Veitsi kirjoitti:
Eli oot ettimässä kauppaa jonka nimi alkaa mc? mc-scatter? Sieltä nyt ainakin saa jotain..

Scatteri on ihan paska, eli sitä en tarkoittanut :D . Se ei ole mikään kovin tunnettu mopopiireissä niinkuin joku Scatter vaan siellä on kaikkea custom kamaa ja muuta jännää ja iso valikoima. Toi mc oli kyllä lähinnä vaan veikkas kun joku motor tai moto se varmemmin oli.


Koitetaas vielä heittää sellanen kuin 4mc. En nyt muista myikö muuta kuin vilkkuja ja kaatumarautoja mut.. :) Ja isohan liike tuokin on.

13.9.2008 12:25

zeiou kirjoitti:Ostakaa Shadowiin ohjaustangon mittarit (kello ja lämpömittari)

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=72542

Tarjouksia tulemaan! ;)

Tekis mieli kyl ostaa noi mut ei oo rahaa yhtään ni jää haaveeks :/ mut joskus varmaan vois ostaa tommoset, mistä oot ostanu noi?

15.9.2008 12:50

Siltanen kirjoitti:
zeiou kirjoitti:Ostakaa Shadowiin ohjaustangon mittarit (kello ja lämpömittari)

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=72542

Tarjouksia tulemaan! ;)

Tekis mieli kyl ostaa noi mut ei oo rahaa yhtään ni jää haaveeks :/ mut joskus varmaan vois ostaa tommoset, mistä oot ostanu noi?


MC-Scatterilta oon ostanu.

Nyt lähtisi tämän päivän aikana 55€ + postikulut!

15.9.2008 16:40

Veitsi kirjoitti:Koitetaas vielä heittää sellanen kuin 4mc. En nyt muista myikö muuta kuin vilkkuja ja kaatumarautoja mut.. :) Ja isohan liike tuokin on.

Vaan eipäs ole senkään. Joo minivilkkuja tuolla on vaikka kuinka ja istekkin olen sieltä 18€:n vilkut tilsnnut eteen ja taakse.