Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

4.2.2007 23:37

Balboa kirjoitti:
-Rico- kirjoitti:
-Nikki- kirjoitti:Voin tuon tiedon tehoista huomenna varmistaa, kun mp-messuilla käyn, en tajunnu eilen enkä tänään siihen kiinnittää huomiota :D Koitan huomenna muistaa kattoa mitä lapussa lukee :)


Noh? mitäs lappu näytti? :) Vai onko edes tulossa uutta mallia ensi vuodeksi?
Lähetin tuossa päivällä Riejun myyntipäällikölle(tms.) sähköpostia ja kysyin, että onko tän vuoden mallissa 7,5kw vai 9-10kw ja vastaus tuli että ''selvitellään asiaa, ilmoitetaan myöhemmin'' jospa ne sitten tässä lähipäivinä vastailis... Kumma juttu kyllä kun eivät selvittämättä tuota tiedä... :D


Joo, luulis et tietäs jo nyt, mutta ei väkisin. ja toivottavasti myös KYSYVÄT!!! jäämme odottelemaan vastausta :D:D

5.2.2007 17:17

-Rico- kirjoitti:
Balboa kirjoitti:
-Rico- kirjoitti:
-Nikki- kirjoitti:Voin tuon tiedon tehoista huomenna varmistaa, kun mp-messuilla käyn, en tajunnu eilen enkä tänään siihen kiinnittää huomiota :D Koitan huomenna muistaa kattoa mitä lapussa lukee :)


Noh? mitäs lappu näytti? :) Vai onko edes tulossa uutta mallia ensi vuodeksi?
Lähetin tuossa päivällä Riejun myyntipäällikölle(tms.) sähköpostia ja kysyin, että onko tän vuoden mallissa 7,5kw vai 9-10kw ja vastaus tuli että ''selvitellään asiaa, ilmoitetaan myöhemmin'' jospa ne sitten tässä lähipäivinä vastailis... Kumma juttu kyllä kun eivät selvittämättä tuota tiedä... :D


Joo, luulis et tietäs jo nyt, mutta ei väkisin. ja toivottavasti myös KYSYVÄT!!! jäämme odottelemaan vastausta :D:D
''Kausi 2007 pyörät on teknisesti samanlaiset kuin 2006. Uuden
pakokaasu säädöksen aiheuttamat muutokset tulee vasta Riejun osalta voimaan
vuodelle 2008. Mitä Silloin tulee, ei vielä ole minulla tiedossa. ( Syksyn
messut 2007 antaa varmasti tähän vastauksia)
'' tällanen vastaus tuli.

5.2.2007 18:15

Balboa kirjoitti:
-Rico- kirjoitti:
Balboa kirjoitti:
-Rico- kirjoitti:
-Nikki- kirjoitti:Voin tuon tiedon tehoista huomenna varmistaa, kun mp-messuilla käyn, en tajunnu eilen enkä tänään siihen kiinnittää huomiota :D Koitan huomenna muistaa kattoa mitä lapussa lukee :)


Noh? mitäs lappu näytti? :) Vai onko edes tulossa uutta mallia ensi vuodeksi?
Lähetin tuossa päivällä Riejun myyntipäällikölle(tms.) sähköpostia ja kysyin, että onko tän vuoden mallissa 7,5kw vai 9-10kw ja vastaus tuli että ''selvitellään asiaa, ilmoitetaan myöhemmin'' jospa ne sitten tässä lähipäivinä vastailis... Kumma juttu kyllä kun eivät selvittämättä tuota tiedä... :D


Joo, luulis et tietäs jo nyt, mutta ei väkisin. ja toivottavasti myös KYSYVÄT!!! jäämme odottelemaan vastausta :D:D
''Kausi 2007 pyörät on teknisesti samanlaiset kuin 2006. Uuden
pakokaasu säädöksen aiheuttamat muutokset tulee vasta Riejun osalta voimaan
vuodelle 2008. Mitä Silloin tulee, ei vielä ole minulla tiedossa. ( Syksyn
messut 2007 antaa varmasti tähän vastauksia)
'' tällanen vastaus tuli.


Mut eiköhän se silti ole tämä minkä tuun hankkimaan sillä tilavempi ja kiihtyvyys sama tai jopa hieman parempikin :)

5.2.2007 21:24

moro. saako tuohon riejun 125 smx teharia mistään?
kiitos.

6.2.2007 19:12

Tahtois saada tietää et minkälainen tuo kyseinen ajoneuvo on ajaa.. :D kun tässä ehkä ostamassa ollaa ni ois hyvä tietää. esim. kuinka se kiihtyy ja että onko ne huiput tosiaankin vaa siinä 120 km/h luona, vai? :D

6.2.2007 20:02

Mystery kirjoitti:Tahtois saada tietää et minkälainen tuo kyseinen ajoneuvo on ajaa.. :D kun tässä ehkä ostamassa ollaa ni ois hyvä tietää. esim. kuinka se kiihtyy ja että onko ne huiput tosiaankin vaa siinä 120 km/h luona, vai? :D
Eiköhän ne huiput oo saman verran kun kaikissa 125cc 4t pyörissä. Eli siinä 110-120km/h.

6.2.2007 20:20

110kmh se about kulkee, bikessä saivat 107, mutta epäilen että se on hieman alakanttiin, mutta tuskin paljoa. Ja kyllä sillä mopot vie, mutta ei ole pirteimpiä nelareita.

7.2.2007 18:06

paperbox kirjoitti:110kmh se about kulkee, bikessä saivat 107, mutta epäilen että se on hieman alakanttiin, mutta tuskin paljoa. Ja kyllä sillä mopot vie, mutta ei ole pirteimpiä nelareita.


Kyllä luulisin et kulkee siinä 115-120 paikkeilla, ilman pahempaa vastatuulta.

testeihin ei nyt kannata 100% luottaa koska se riippuu myös miten hoitaa sisäänajon ja tuossa tuskin oli sitä kummemmin ajettu ennen testiä, ja kuten CBR:ssäkin max. nopeus tulee vasta kun on ~2000km mittarissa eli kyllä voi mennä vaikka hieman ylitse 120km/h... ja millainen yksilö sattuu olemaan... :D

7.2.2007 18:09

Lähinnä se, kun tossa on se yamahan jotai 8kw nelarimotti, joka vetäsee yamaha ybr:nkin johonki satkun vauhtiin...

7.2.2007 18:24

paperbox kirjoitti:Lähinnä se, kun tossa on se yamahan jotai 8kw nelarimotti, joka vetäsee yamaha ybr:nkin johonki satkun vauhtiin...


mutta kyllähän katteilla (sportin-muodoilla) saadaan jo ihmeitä aikaan ja eikä tuo edes paina paljoa toki CBR:llä on suurempi huippunopeus pienen ilmanvastuksen takia mutta kyllä tuo nyt ainakin sen 110 kulkee uskoisin silti että 120 on lähempänä oikeeta, mutta kohta se nähdään, pitäisi vaan saada sigma kiinni...

Purin jo cd-aseman ja siellä oli kolme magneettia, kahta en saanut millään ilveellä irti siitä metallista ja yksi vain putosi siitä irti ja kyllä se jotenkin pysyy, mutta ei noista mikään kyllä renkaassa pysy kiinni enään yli 80 kilsan vauhdeissa ja sitten sellainen juttu että olisko mahdollista saada kuva jostakin mistä näkisin sen magneetin ja anturin paikan, eli miten sen saa näyttämään oikein... :)

7.2.2007 19:23

-Rico- kirjoitti:Purin jo cd-aseman ja siellä oli kolme magneettia, kahta en saanut millään ilveellä irti siitä metallista ja yksi vain putosi siitä irti ja kyllä se jotenkin pysyy, mutta ei noista mikään kyllä renkaassa pysy kiinni enään yli 80 kilsan vauhdeissa ja sitten sellainen juttu että olisko mahdollista saada kuva jostakin mistä näkisin sen magneetin ja anturin paikan, eli miten sen saa näyttämään oikein... :)


Purappa toinen ;) Siitä lukijastako ne otit? Yleensä ne on ihan löysässä siellä. Toisissa kaarevia, toisissa tehottomia, toisissa lähes täydellisiä.
Pistän heti kuvan kun meen tallille. (viikonloppuna luultavasti)Voin vaikka paintilla tästä nopeesti pirtää jonkun havainnoltavan piirrustuksenkin jos kelpaa...

7.2.2007 20:34

tässä kuvat mun löytämästä magneetista:

http://www.aijaa.com/viewer.php?id=279767
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=279773

ja tosiaan ensimmäisessä magneetti saksien ja kajarin välissä ja kajari on ilmassa ilman mitään tukea, eikä ole vielä magneetti lähdössä irti. Ja nuo kajarit painaa kuitenkin jonkin verran, ei nyt hirveästi, mutta aika hyvin kuitenkin.

8.2.2007 0:29

Joo, kaikki kuvat kelpaa :)

täytyypi avata toinen asema ja kattoo sieltä... Mä löysin yhen pyöreen magneetin ja kaks 4-5mm pitkiä 1mm vahvuisia magneetteja ja ei noilla kyllä kaijutinta nosteta, hyvä kun saa ees AA-pariston :D

8.2.2007 7:37

-Rico- kirjoitti:
paperbox kirjoitti:Lähinnä se, kun tossa on se yamahan jotai 8kw nelarimotti, joka vetäsee yamaha ybr:nkin johonki satkun vauhtiin...


mutta kyllähän katteilla (sportin-muodoilla) saadaan jo ihmeitä aikaan ja eikä tuo edes paina paljoa toki CBR:llä on suurempi huippunopeus pienen ilmanvastuksen takia mutta kyllä tuo nyt ainakin sen 110 kulkee uskoisin silti että 120 on lähempänä oikeeta, mutta kohta se nähdään, pitäisi vaan saada sigma kiinni...

No mutta jos tuossa on 8kw motti, kun CBR:ssä taas on 9.7kw, ja luulisin et seppo on kevyempi, miten voi mennä tota vauhtia? Ehkä mittariin se 120...

8.2.2007 16:26

-Rico- kirjoitti:
paperbox kirjoitti:Lähinnä se, kun tossa on se yamahan jotai 8kw nelarimotti, joka vetäsee yamaha ybr:nkin johonki satkun vauhtiin...


mutta kyllähän katteilla (sportin-muodoilla) saadaan jo ihmeitä aikaan ja eikä tuo edes paina paljoa toki CBR:llä on suurempi huippunopeus pienen ilmanvastuksen takia mutta kyllä tuo nyt ainakin sen 110 kulkee uskoisin silti että 120 on lähempänä oikeeta, mutta kohta se nähdään, pitäisi vaan saada sigma kiinni...

Purin jo cd-aseman ja siellä oli kolme magneettia, kahta en saanut millään ilveellä irti siitä metallista ja yksi vain putosi siitä irti ja kyllä se jotenkin pysyy, mutta ei noista mikään kyllä renkaassa pysy kiinni enään yli 80 kilsan vauhdeissa ja sitten sellainen juttu että olisko mahdollista saada kuva jostakin mistä näkisin sen magneetin ja anturin paikan, eli miten sen saa näyttämään oikein... :)
8kw:lla ei mennä 120 oikeeta tasasella vaikka miten ois katteet.