Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.10.2012 12:59
Jos vieläkin löysä niin pistä 10w öljyt sisään, ni ei sen jälkeen ainakaan mikään löllö ole
21.10.2012 20:33
Onko noi tarrasarjat mitä näihi saa nii semmosia, että pitää kuumailma puhaltimella lämmittää että jää kiinni. Kun oon kuullu, että jotku on laittanu pikaliimalla niitä tarroja kiinni ja ainaki noissa orkkis katteissa näyttää siltä et ne olis jotenki lämpökäsitelty.
21.10.2012 20:56
Eihän niitä tarroja nyt hetipitiliimalla laiteta, korkeintaan korjataan joku repsottava reuna
Sumutinpulloon fairyliuos jota sumutetaan tarroitettavaan pintaan, laitetaan tarra liuoksesta märkänä olevan katteen päälle ja asetellaan haluttuun kohtaan. Sen jälkeen muovilastalla lähdetään keskeltä ulospäin painelemaan tarraa paikalleen, apuna kannattaa käyttää ihan tavallista fööniä jolla lämmitetään tarra elastiseksi että pääsee rypyistä eroon. Lämpö myös aktivoi tarran liiman ja tarra jämähtää paremmin paikalleen, tarroitus kannattaa muutenkin tehdä lämpimissä sisätiloissa.
22.10.2012 2:33
Varmaan monta kertaa kysytty, mutta en ole löytänyt vastausta seuraavaan:
Eli yksinkertaisesti, onko pyörässä muita kureja kuin kierroksien rajoitin? Vähän vanhemmalta tutulta kuulin, että hänen kaverinsa 4T hussessa olisi ollut, mutta vähän epäröin.
22.10.2012 6:12
Ensinnäkin, se rajotin ei ole kuri. Estää koneen rikkoutumisen niillä henkilöillä ketkä sinne rajottimelle asti huudattaa, venat ei pysy perässä siitä korkeammissa luvuissa. Ja eikö tuo 1 pyttyseksi piikiksi tarpeeksi kierrä? tehoaluekin loppuu 10k kohdalla
Ilmanputsarin takana oleva levy on kuristus, mutta sen poisotto vaatii kaasuttimen suuttimien vaihdon. Putkessa on katti äänenvaimentimen vaimennuskammion edessä.
22.10.2012 16:24
Omasta mielestä db killeri kuristaa aika paljon
22.10.2012 16:42
Ei se kurista kun on oikeat säädöt, tyhjän putken ja twinairin säädöillä ei 105 mene rikki db killerillä, mulla sellainen on tuohon hatamotoon alumiinista tehtynä. Vakioputkella meni kovempaa mitä tuolla tyhjällä, voi johtua siitäkin että kone oli uusi, eli tietysti timmimmässä kunnossa mitä esim tällä hetkellä
22.10.2012 19:15
miiggz kirjoitti:Ei se kurista kun on oikeat säädöt, tyhjän putken ja twinairin säädöillä ei 105 mene rikki db killerillä, mulla sellainen on tuohon hatamotoon alumiinista tehtynä. Vakioputkella meni kovempaa mitä tuolla tyhjällä, voi johtua siitäkin että kone oli uusi, eli tietysti timmimmässä kunnossa mitä esim tällä hetkellä
Itte sain vingutettuu 113 mittariin maksimissaan, sillä ainoalla kerralla kun on huippuja kokeiltu, täysin vakio oli siis.
22.10.2012 20:11
Mä sain 117 gps:sään vakiona. Tosin ei itselläkään kamalasti massaa ole, ja kiitokumarassa mentiin
22.10.2012 21:32
miiggz kirjoitti:Mä sain 117 gps:sään vakiona. Tosin ei itselläkään kamalasti massaa ole, ja kiitokumarassa mentiin
Tuosta tulikin mieleen, että paljon mittari suurin piirtein huijaa? Itse olen sen 106 päässyt hyvällä tuurilla ja aina ei mene edes sinne 100. alamäkeen 114 huiput, mittariin.
22.10.2012 22:36
miiggz kirjoitti:Mä sain 117 gps:sään vakiona. Tosin ei itselläkään kamalasti massaa ole, ja kiitokumarassa mentiin
Itellä ei ollu GPS:sää mukana, vaikea sanoa paljon meni oikeeta sitte. Ja mulla on tota massaa lähes 90kg nii voi olla ettei ihan niin kovaa mene!
22.10.2012 22:42
Tekniikan Maailman mukaan mittarin näyttäessä 100km/h mennään oikeasti 93km/h.
22.10.2012 23:07
Itellä tuo pyörä ottaa semmoset 122 kmh huippuja. Tosta mittarin huijjaamisesta ei oikee ota selvää joskus se huijja sen 2 ja joskus taas 3
22.10.2012 23:48
Stål kirjoitti:Tekniikan Maailman mukaan mittarin näyttäessä 100km/h mennään oikeasti 93km/h.
Tätä itte vähän ihmettelin. Kahteen eri naviin olen saanut 100 vauhdeissa heiton vain muutamaan km/h. Ja kyseiset navigaattorit eivät ole puhelimen naveja, vaan toinen Garminin mp-käyttöön tarkotettu ja toinen Garminin autonavigaattori.
Ite saanu huippuju vakiona alamäessä muna-asennossa 122 mittariin, mutta leo vincen kanssa jää huiput oikeeta 105-110.
23.10.2012 6:35
Mulla heittää kahdella km/h:lla 100 vauhdissa, noita huippuja koittaessa en kurkinnut kauheesti mittaria kun vanhalla maantiellä koitin, piti routakuoppia väistellä