Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

19.11.2011 1:17

Multa löytyis pakoaukonsäätimen servo ja vakioputkisto ylimääräsenä! Turhaa vaa pyörii osia nurkassa nii ostakaaha joku pois!

Missä muuten sijaitsee kuristukset evo 2 miton putkessa?

Re: Cagiva Mito

19.11.2011 21:57

Hukkaputki on evo2:sessa.

Re: Cagiva Mito

22.11.2011 22:36

Osaako joku(ojatalo?) kuvien perusteella sanoa mikä Jollymoton putki kyseessä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, olen koittanu vertailla Jollymoton putkiin mutta pieniä eroavaisuuksia tuntuu löytyvän. Edellinen omistaja ostanut käyttettynä, eikä sen tarkempaa tietoa putken mallista.

Kuva


Kuva


E: Ja ei oo myynnissä.
Viimeksi muokannut Std päivämäärä 23.11.2011 13:12, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Cagiva Mito

22.11.2011 22:44

Sanoisin std.

Re: Cagiva Mito

22.11.2011 23:59

Tuoko tuommonen putki tehoa vrt. muuten tt-vakioon pyörään? STD paljolla myyt tuon putken?

Re: Cagiva Mito

23.11.2011 18:36

hei !

Jollymoto STD malli se on kuten sanottu, ei epäilystäkään. kuvassa siinä on paikoillaan Cagivan Vakio pakolaippa/holkki kuvan perusteella (ei tule Jollyn mukana). Koska se on nimim "std" omistama, niin mitä todennäköisemmin kuvassa on(?) oikea/sopiva A0401/73037 ym mallien pakolaippa/holkki sillä 35mm reiällä.

tämä infona siinä mielessä, että tietyt putket tarvitsee omat Pakolaippa/holkki soviteosansa, kuten Arrow/Giannelli ja Technigas ym.

Jos tuossa nimim. "std"n putki yksilössä on jotain eroja muihin Jolly Std malleihin verrattuna, niin niistä en ole tietoinen, en ole ikinä kuullut nähnyt että eroja olisi. Jos eroja on, on ne tottakai kiinnostavia kuulla jne.

Oletan että eroilla hän viittaa Sp ja Corsa malleihin, joskin nehän ovat aika selviä jo kuvista katsoen ja livenä aika lihavia eroja.

en kyllä nyt muista olenko ikinä löytänyt nähnyt mitään "Jolly std" dyno käyrää, vertailukelpoista. että käyttäjäkokemusten mukaan mennään.....

omaa std Jolly'ani en ole vielä koskaan päässyt testimään.

jos käytettyä pakoputki valikoimaa katselet, on käytettynä myytävänä myös "Monttuman" nimimerkin ex Technigas putkisto osineen nimimerkillä "RiTo", joskin pintaruosteisena mutta 99% uudella Arrow kevlar äänärillä.

t.m

ja mitä evo2 A1 putkiin tulee, niin niissä kaikissa ei ole vakiona Hukkaputkea.
Ainakin osassa, eli hukkaputkettomissa on paisarin ja alkukäyrän sisäseinämillä verkkoa ääni yms vaimentimena. virtauksen heikentäjänä.

Tällaisia yms juttuja varten olen hankkinut usb endoskoopit

Re: Cagiva Mito

23.11.2011 20:15

Ja 06-07 on holkkikuristeisia.

Onko tuossa joku tietty vm mistä eteenpäin on verkkoa, ym.? Joskus ihmeteltiin että mitä kaverin 03 miton putki on syönyt kun painoi huomattavasti enemmän kuin mun 99 pyörän putki.

Re: Cagiva Mito

23.11.2011 23:05

Juu nimenomaan vertailin PJME:ltä löytyviin Jollymotoihin, elikkä Sp ja Corsa, joissa tosiaan selviä eroja tuohon. Laippa on A0401 sopiva. Std-malliksi itekki epäilin, mutta hyvä että tuli selväksi tämäkin.

Re: Cagiva Mito

27.11.2011 20:37

Morjes!

Olisi Mitosta hieman kysymyksiä, kun olisi tarkoitus kevaria ruveta pikkuhiljaa ostelemaan :D

Eli pääpiirteittäin näin: Millaiset huoltovälit on mitossa tt:nä? Kun noita tehoja kuitenkin pitäisi tt:nä olla 30+hp(?), että eikai ole samanlaiset huoltovälit kuin esim TM:ssä, eli 70h välein mäntä yms?

Ja onko kuinka hyvä pyörä ajella? Varmaan noilla tehoilla ei jää jalkoihin? ;)

Kiitoksia jo etukäteen!

Re: Cagiva Mito

27.11.2011 20:44

10-15000 mäntä vaihtoon, alakerran kimppuun n. 30 000km kohdalla. Mitothan on katulaiskoja, eivät ole kuten KTM:t ja TM:t kuten viittasit. Mitoonhan saa sellasen paketin laitettua että heppoja tulee jopa 45 mutta se on sitten jo kisapyörä ja siihen vaihdetaan mäntää kuten Kotkaan, ellei aikaisemminkin. Ja ei jää tosiaan TT:nä jalkoihin. Takapyörältä heppoja ei kyllä varmaan 30:ntä tule, näin villinä veikkauksena.
Se on koittamalla selvitettävä sopiiko sulle ajoasento, mulle tosi hyvä. Mitossahan on parhaimpiin kuuluvat, ellei parhaat jarrut piikeissä. Etujarru erittäin hyvä.

Re: Cagiva Mito

27.11.2011 23:22

julleex kirjoitti:Morjes!

Olisi Mitosta hieman kysymyksiä, kun olisi tarkoitus kevaria ruveta pikkuhiljaa ostelemaan :D

Eli pääpiirteittäin näin: Millaiset huoltovälit on mitossa tt:nä? Kun noita tehoja kuitenkin pitäisi tt:nä olla 30+hp(?), että eikai ole samanlaiset huoltovälit kuin esim TM:ssä, eli 70h välein mäntä yms?

Ja onko kuinka hyvä pyörä ajella? Varmaan noilla tehoilla ei jää jalkoihin? ;)

Kiitoksia jo etukäteen!


Hyvä pyörä, suosittelen ehdottomasti! Ajo-ominaisuudet kovemmissa vauhdeissa aivan omaa luokkaansa. Hitaissa vauhdeissa ainakin minulla hieman kömpelö, mikä on täysin ymmärrettävää kovempaan vauhtiin suunnitellulta pyörältä. Myös näitä kuulopohjaisia tehohuhuja kannattaa kuunnella hieman varovaisesti, itse olen kuullut monesti, että mitot menevät 170-180 ttnä... mikä voikin pitää paikkaansa tietyillä vuosimallilla, mutta yleisesti varsinkin uudemmat jäävät kauas tuosta. Tosiaan turha niitä lukuja miettiä, kyllä nuo tehot kahdeksi vuodeksi riittävät :D

Re: Cagiva Mito

28.11.2011 19:22

Hei miten muuten, onko mitossa vakiona pakoaukonsäädin? Jos ei, niin mistä saa ostaa?

Re: Cagiva Mito

28.11.2011 19:33

julleex kirjoitti:Hei miten muuten, onko mitossa vakiona pakoaukonsäädin? Jos ei, niin mistä saa ostaa?

Älä kysy kahessa topicissa samaa asiaa, mä tein niin ja siitä ei pojat tykänne :lol: On vakiona cts, ei tartte ostaa eriksee, ja Mitossa ei CTS:ää ole mitenkään rajoitettu.

Re: Cagiva Mito

28.11.2011 23:30

Itsekkin voin lämpimästi suositelle mitoa, jos kyykkypiikkiä halajaa itselleen.

Ajo ominaisuudet aivan mahtavat! Tiukemmatkin kaarteet taittuu sujuvasti sellaisissakin nopeuksissa, joissa voi jo kortille sanoa hei hei. Kuskin rajat taitaa ennemmin tulla vastaan? Paukkua löytyy katulaiskaksi ihan tarpeeksi. Oma yksilöni kelaa huippuja sen 163,2km/h GPS:ään, että aikas kiitettävä lukema. Kyllä sillä autot ohittelee jos on tarvis! Huippuja löytyy, mutta kyllä tämä sitten pysähtyykin sen mukaisesti! Jarrut kun pitää hyvässä kunnossa, niin ei tuota äkkijarrutuksetkaan ongelmaa! Jarruissa on kyllä niin mahtava tunto, että ei voi kuin ylistää. :D

Katuräppäilykin sujuu melko leppoisasti, kunhan oppii tuntemaan pyörän. Ajoasento vaan on aika tukala aluksi, mutta sitten kun saa vähänkään tatsia hommaan niin sitä ei edes enää huomaa!
Tottumiskysymys enimmäkseen?

Keväällä mietin, että tulikohan valittua nyt oikea pyörä, kun Cagivan ostin. Koskaan en ollut kyykkyjä vilkaissutkaan, koska en pitänyt edes niiden ulkonäöstä, mutta Mito on kyllä selvä poikkeus!!
Kaunis pyörä ulkomuodoltaan. Linjat on sulavat!

Mutta ettei nyt aivan kehumiseksi mene, niin voishan tässä nyt sen mainita, että ei tää mikään bensapihi ole! Vähänkään reilummalla kaasukädellä ajelet niin kulutus on luokkaa 8L-12L/100km Leppoisasti jos viitsit ajella niin pääset 5L/100km, vaikka kuka näin mahtavalla pyörällä mummoilis?

Ehdottomasti Mito alle jos piikkistä kyykkyä miettii!

-Matti

Re: Cagiva Mito

1.12.2011 22:38

Ok, kyllä on miton puoleen valinnat kallistumassa ;)

Mutta olen tässä lueskellut ja saanut selville, että tuo vakiomittari näyttää melko paljon väärää nopeutta?
Onko tietoa, kuinka paljon väärää? :s