Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.9.2012 16:47
Juu todennäkösesti.. Renkaat nimittäin aika uuet..
20.9.2012 21:39
mites nuo yzärin välitysten pienennys.. Kun mistään ei tunnu isompaa takaratasta löytyä, niin miten jos vaihtaisi eturattaan (vakiona 14? ) 13:sta ? Muuttuuko huiput paljonkin?
Nyt kun ei jaksa kutosella mennä millään.. =D sanotaan että jos vauhtia haluaa ylläpitää täytyy ajaa vitosella... =D
20.9.2012 21:51
sitä nyt en hakenut että huiput nousisi. Olisi vaan kiva päästä ajamaan kutosellakin ilman että pitää vitonen raiskata rajottimelle =D
21.9.2012 6:56
Viittu, mulla kutonen jaksa vetää hädintuskin 7k-8k väliä muna-asennossa.
Huiput hyvällä säällä 115, miten te oikein pääsette sinne 130 vauhtiin?
21.9.2012 16:16
Nojoo mullaki toi 115-116 taitaa olla maksimit normiasennossa normikeleillä, eikä tosiaan oma kehon rakenne ainkaa kyllä tiputa niitä huippuja
Kerran oon päässy alamäen jälkee johonki 128-130.
E: Tuli justiinsa testattuu länsiväylällä paljo se ny oikeesti kulkee nii normiasennossa 114-116, muna-asennossa 127 täysin tasasella tai ehkä jopa hiukan ylämäkeen. Ois ehkä vielä saanu snadisti nostettuu jos ois vähä viel vinguttanu, mut nytteki oli jo viisari ihan punarajan tuntumas nii ei raaskinu enempää raiskata
Putkena toimii Giannelli gx-one db-killerillä ilman säädätystä.
21.9.2012 23:35
Joo tosiaa siis nuo omatki lukemat on mittarilukemia. Kuitenkin varmaa jossai määrin vertailukelposia ku luulis, että näissä ny ois kaikki samallailla calibroitu mittaristo.
22.9.2012 2:23
itellä tänää taas ihanat tutut lukemat ku paahdoin söderkullasta porvooseen:)) gps näytti 130,98 (kännykän, jossai gadget ohjelmassa discoveryllä suositeltu oikeen XD) ja mittari paukkas siinä kutosen rajottimella. luovuin jo toivosta että tehot olisivat laskeneet männänvaihdon jälkeen mutta alkoki löytyy kulkua ku voitelin jarrujen liu'ut sun muut ja akselit ettei ainakaa ne hankaa vastaan;) ja vitosella menee 117 mittaria ja gps:ää 114,67 PYSTYSSÄ, kutoselle laittaessa joutuuki menemää kyyryy jonkun verran
22.9.2012 16:10
nyt voitelin takajarrujen liukutapit ja palojen lukitustapit yms. jarrut muuttui ainakin paljon pehmeämmiksi, ettei ole enää jäykkä ja äkkinäinen. Nyt tasanen jarrutus ja pehmeä... Täytyy vielä etujarrua katsoa kun kuulostaa laahaavan. Miten päin sen sokan piti olla , että on oikein päin? =D
23.9.2012 14:22
ite laittanu ne vaa sillee järjellä ajatellen et "miten päi nää laittaa ettei ne jumita mihinkää?" tai sit simppelisti ota kuva enne ku purat;) ps. kannattaa alumiinitahnaa levittää niille pinnoille mitä vasten palat hinkkaa sen lisäks et voitelee liukutapit
23.9.2012 21:48
Ostin tuossa jonkun aikaa sitten tommoisen projekti yzärin ja olen vähän kahden vaiheilla 125cc orkkis sylinterin ja 183cc malossin setin kanssa.
Onko tuo malossin setti kuinka luotettava? (Onko tietoa esim. männänvaihto välistä yms)
23.9.2012 21:54
Hyvä se malossi on, ehkäpä jopa parempaakin laatua kuin vakio-osat.
23.9.2012 22:20
Malossihan on mopomaailmastakin tuttu ja todella vanha (lue: kokenut) merkki, varmasti luotettava.
24.9.2012 13:43
Täs huoltoaikaa odotellessa pitäs päästä kouluunki ja matkaa tulee sellaset 30km/päivä nii onko haitallista koneelle ajaa venttiilit epäsääös tuollasta matkaa noin viikon ajan..?
24.9.2012 16:58
Ei se kovin herkästi mitään riko, mutta ei se hyvääkään tee.
Ja mikäli sulla ei ole tiedossa et venttiilit viturallaan ni senkus ajat, koska huollossa tarkistetaan ja säädetään tarvittaessa ne venttiilit, aina ei siis ole välttämätöntä säätää ollenkaan.
24.9.2012 17:07
Joo, ja silti perivät sen hinnan sen mukaan, että säätivät venttiilit, eivätkä vaan tarkistaneet.
Kehtaatteko ettiä mulle jonkun kivan paketin, mikä sisältää ketjut ja rattaat? Kun ei oikeen aika riitä puhelimella etsimään. Eli se pykälän pienempi eturatas ja sit takahamppi vakio + näille hyvät ketjut, mitkä ei hirveesti venyilis...
Saiskohan hintaa pysyyn alle satasen?