Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia MX 125

6.5.2012 20:39

mervin kirjoitti:
mikkets kirjoitti:Eihän vaan kangen laakerit korkannu?

Voi olla että korkkaski, koska silppua oli aika lailla pakoputkessa, ja mäntä oli aika hyvä kuntoinen. Miten tarkistan noi laakerit? Kanki ei ainakaan heilu pystysuunnassa,mutta sivuttain n.3-4mm.


No kiertokangen laakerit tuskin on silloin rikki, sitä alapään laakerin kuntoa pystyy tarkistelemaan siitä voiteluaukosta, pystyväljää ei pidä olla mutta sivuttaisväljää pitää olla. Mites klappaako petarit jos otat limpusta kiinni ja nostat ylöspäin? Laitteleppa kuvaa männästä?

Re: Aprilia MX 125

6.5.2012 21:01

Mikähän mäxälle tuli tänään, kun päivällä otin pyörän tallista, lähin ajamaan niin hetken päästä tuli etujarruun painetta itekseen? Eli siis alko itekseen jarruttamaan. Sitten vedin pari stopparia ja pumppasin jarrua valoissa, niin loppu 8o

Re: Aprilia MX 125

6.5.2012 21:38

Jupezki kirjoitti:
Akii.k kirjoitti:Mikäköhän tossa mäxässä ku ei tunnu kiertävän kunnolla siellä 3-6 vaihteella? 1,2 ja 3 vaihteelle liikku iha hyvin, mutta sitte tuntuu tulevan seinä vastaan ja ei enää edes kierrä tehoalueelle saakka? Pyörä on TT, kaasarin säädöt sillei että neulan sokka toisiks alimmaisessa lovessa ja pääsuutin 130. Otin kaasarin irti ja putsailin, ei näyttäny olevan siellä mitään ihmeempiä.

Voisko olla että pakoputki ois tukossa? Itellä kävi myös mielessä että tosta pyörästä ei ole ehkä otettu kattia irti ku ei näy mitään hitsisaumoja (ite tehtyjä) paisarissa. Voiko olla että katti menny tukkoon ja siks niin nuhanen?


Voi olla aika kaukaa haettua, mut oisko semmonen mahollista, että ei saa kunnolla bensaa? Kiihytätkö aina täyziii 1-2-3 vai tekeekö se aina niin kuin kerroit? Vaikka ois ajanu rauhallisesti 1-2-3 vaihteet läpi. Itellä teki viime kesänä niin, että bensaletku oli vähän lysmyssä ja sitten aina maantiella alko yht'äkkiä booaamaan. Ekalla kerralla aattelin että: "Pärkele, leipooko tämä kiinni?" :D

Paljonko sisäänajossa prosentit? Ja miten prosentit ekan tankin/100 km jälkeen?

Katon ton bensaletkun huomenna. En kiihtyä aina "TÄYZIII", välillä kyllä vähän rajummin, mutta useimmiten normikaasulla.
Entinen omistaja ajanu sisään ton 1000km, en tiiä noista prosenteista.
En kyllä usko että olis tuosta bensaletkusta, ku kerran otin jo tankin irti ku säädin neulaa. Kyllä sen olis huomannu jos letku olis ollu rutussa. Katon huomenna myös raven jos sillä on joku häikkä ettei nouse kovemassa vauhdissa :lol:
Ajan esim vauhtia 80, lyön kaasun pohjaan niin tietyssä kohdassa kierroksia tuntuu tulevan seinä vastaan, alkaa tökkiä/heitellä kierrokset eikä vauhti enää nouse millään.
Vois kokeilla myös vaihtaa pääsuutinta, jos siitä olis..

Ps. Tunnetko tän pyörän entisen omistajan kun hain tämän pyörän kajaanista :D?

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 16:51

Ei niillä sisäänajossa olleilla prosenteilla tässä sinun tapauksessa ole mitään merkitystä, kyselin vain sen takia, kun pitäis alkaa ajaa omaa Mäxää sisään. 8) Vaikka Rave ei nousisi, pitäisi sen kiertaa kuitenkin se 9-10k rpm, toiminassa olevalla ravella mulla kierti viime ajokaudella sitten jo 11-12k rpm, jos kehtaa huudattaa.

Kyllä mä nimeltä tiedän ne henkilöt, jotka Kajaanissa Mäxän omistavat/omistavat. :)

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 18:37

Nyt löyty syy miks takajarru laahas :D Oli "vähän" kulunut tuo takajarrupala. Mistä sais uudet palat? Löytyy vähän ristiriitasta tietoa että minkälaiset kävis.. Tos pari kuvaa.

Kuva

Kuva

Ja sitten mistä sais halvalla tehoputken ja änkän mäxään? Onko muita kauppoja ku tuo nakkilla jossa arrowi on sen 240e kuristettuna ja änkkä sen 140e? Jos jostain ulkomailta tilais.

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 18:44

mikkets kirjoitti:
mervin kirjoitti:
mikkets kirjoitti:Eihän vaan kangen laakerit korkannu?

Voi olla että korkkaski, koska silppua oli aika lailla pakoputkessa, ja mäntä oli aika hyvä kuntoinen. Miten tarkistan noi laakerit? Kanki ei ainakaan heilu pystysuunnassa,mutta sivuttain n.3-4mm.


No kiertokangen laakerit tuskin on silloin rikki, sitä alapään laakerin kuntoa pystyy tarkistelemaan siitä voiteluaukosta, pystyväljää ei pidä olla mutta sivuttaisväljää pitää olla. Mites klappaako petarit jos otat limpusta kiinni ja nostat ylöspäin? Laitteleppa kuvaa männästä?

Pistin männästä ja kannesta kuvia, vähä on huonolaatusia. Männän päällä oli silppua ja kannessa, mäntä oli sivuilta melkein kuin uusi, pari pientä naarmua. Renkaatki olivat kunnossa. Petaritki oli kunnossa, eikä alapään laakereissa ollut pystyväljää. Kyllä toi kanki liikkuu vähän pystysuunnassa, n.0.5mm. Voiko olla että mäntä osui kanteen, jolloin silppu suli kiinni siihen?

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 18:48

Kuvat ovat galleriassa

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 19:36

Akii.k kirjoitti:Ja sitten mistä sais halvalla tehoputken ja änkän mäxään? Onko muita kauppoja ku tuo nakkilla jossa arrowi on sen 240e kuristettuna ja änkkä sen 140e? Jos jostain ulkomailta tilais.

Kuristettu arrowi dafuq? Mut anyway, moposportilta saa giannellia(sama putki) pikkasen halvemmalla ja easypartsilta saa vielä pikkasen halvemmalla ;)
E: onkos tuo seosputki pakollinen isomman tk-suuttimen kanssa, vai toimiiko ilman sitäkin? :)

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 21:01

mervin kirjoitti:Kuvat ovat galleriassa

Onpas kansi ottanut siipeensä :eek: Palaset on menny juurikin kannen ja männän väliin. Toivottavasti lähtee tuo silppu pois kannesta esim sitruunahapolla, muuten voi olla kannenosto tai madallus edessä :|

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 21:08

Myydään KTM änkkä modattuna MX:ään
Nyt voisin luopua änkästi, jos jotain kiinnostaa! Vaihossa joku muu änkkä/vakio välipilli/lyhennetty välipilli! Mieluiten lyhennetty tai joku muu änkkäri.

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 21:28

Noni, Mäxällä uusi mäntä ja ajokausi korkd. Semmonen vaan, että pienillä kierroksilla meinää hyytyä ja ryyppyä kun pistää vähän päälle nii taas homma rokkaa. Elikkä taitaa käydä laihalla ja neulan säätäminen edessä?

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 22:16

Oisko jollain mäxäkuskilla aikaa ottaa paremmat kuvat kuin mitä tietopankissa on raven asennuksesta?
Jos tekemisen puutetta on :D

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 22:22

Kuvia ei oo antaa, mutta kun otat tankin pois ja kattelet siinä ympärilles niin tajuut kyllä mitä tulee mihinkin ;) Solenoidille on siinä pytyn yläpuolella rungossa paikka, sen töpseli kiinni ja itse solenoidi runkoon ja sitten vaan vaijeri molemmista päistä kiinni ja ruuvaat pyttyyn tulevat osat kiinni :)

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 22:24

http://www.angelfire.com/scary/bonber/jotain/rave2.pdf

Tuossa ainakin kakkoselle pätevä ohje ;)

E:Ja ykkösessä se ohjainboxi tulee sisätakalokariin ilmanputsarikotelon viereen kiinni, siellä on sellaset kumitutit jotka lähtee pois ja valmiit reiät sekä liitin siinä johtosarjassa

Re: Aprilia MX 125

7.5.2012 22:27

Faijalle aattelin hommata kun ei se noista mitään nää ja haluis tutustuu tohon raven toimintaan

E: ja ykköstä olen siis kesänmittaan laittamassa ja latasin faijalle ton räsä 06 ohjekirjan jossa on ravestakin kerrottu