Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

18.10.2011 22:44

Mul on tommonen -00 mito ja haluisin tietää että mistä kohtaa kone pitää olla kiinni, kun mulla on kahesta kohtaa vaan kiinni. koneen alla on niinku pultille paikka mutta ei ole mitään kehtoa siellä mistä sen koneen sais kiinni runkoon. Ajattelin vaan kun täristää 8 tonnin jälkeen todella paljon että mistähän se johtus ?

Re: Cagiva Mito

19.10.2011 16:16

Ei mullakaan siinä kiinnikkeessä mitään ole, veikkaan että jossain eri mallissa on samat lohkot jolloin jää yksi ylimääräinen, tällänen veikkaus vaan.

Mutta voi olla et jos sun tasapainotusakseli on laitettu väärin niin voi täristää.

Re: Cagiva Mito

19.10.2011 16:55

Tai petarit vetelee viimesiään, tai täristelee muuten vaan.

Re: Cagiva Mito

24.10.2011 21:31

Mites tuorevoitelu otetaan pois käytöstä sp525- mitosta? Öljy kiertämään ympyrää öljypumppuun? Onko tuossa jotain järjestelmää ettei moottori käy, mikäli öljy on aivan loppu. Eli pitääkö öljytankin anturille tehdä jotain?

Re: Cagiva Mito

30.10.2011 20:53

Paljonko pidätte renkaissa painetta?

Re: Cagiva Mito

31.10.2011 23:47

Hakua voisit käyttää ja ohjekirjastakin pitäis löytyä rengaspaineet.

Zande kirjoitti:Rengaspaineet Mito Workshop manualin mukaan on:

pelkällä kuljettajalla etu 2,0 bar, taka 1,9 bar
matkustajan kanssa etu 2,1, taka 2,0

Re: Cagiva Mito

1.11.2011 0:24

Std kirjoitti:Hakua voisit käyttää ja ohjekirjastakin pitäis löytyä rengaspaineet.

Zande kirjoitti:Rengaspaineet Mito Workshop manualin mukaan on:

pelkällä kuljettajalla etu 2,0 bar, taka 1,9 bar
matkustajan kanssa etu 2,1, taka 2,0

Muistaakseni tuon viestini jälkeen täällä tuli kommenttia, etteivät nuo nykyisten ohjekirjojen mukaan pitäisi paikkaansa, mutta varsin hyvin suuntaa-antavat nuo arvot ainakin ovat. Ja ne paineethan riippuu myös renkaista..

Re: Cagiva Mito

3.11.2011 23:25

Sattu käymää tänään pikku äksidentti pärrän päällä. Ajoin hiekka tiellä rauhallista vauhtii ku kattelin jälkiä maasta, siinä sit tulikin pari tuuheeta heinä puskaa tienlaidassa missä ajoin ja tietenkin ne oli märkiä.

Juuri ennen puskia annoin kaasua, että jaksaa vetää rinnettä ylös. No takapää otti ja heitti täysin linkulleen eikä siinä paljoo pidelty, kun se otti ja meni oikeelle kylelle nurin. Nostin pyörän pystyyn ja rupesin katsomaan hajonneita osia. Maa petti ja pyörä kaatu vasemmalle kylelle. :x

Nyt pyörässä jälkiä koko oikean kylen, pari palaa lohkes, molemmat peilit meni ja etumaskin kaaret molemmat murtuneet alapäästä, tankissa jäljet yms. muuta kivaa :(

Huomenna selvittelemään mitenkä vakuutukset korvaa ja meneekö lunariin vai ei? Mitenkähän tälläset muoviluodit yleensä menee tälläsis tilanteissa? Hiukka meinaa ketuttaa kun juuri saanut koneen käytyä täydellisesti läpi ja uusinut melkein kaiken tekniikasta.. :x

Re: Cagiva Mito

3.11.2011 23:45

Kuulostaa pahasti lunarilta.

Re: Cagiva Mito

9.11.2011 20:21

Onkos Mitoa kalliskin pitää? Tarkoitan siis lähinnä että saako kaikkia kulutusosia halvalla tarvikkeina vai ei? Esim jarrupalat, ketjut/rattaat, mäntäsarja + tiivisteet jne. Ja olihan se nyt niin, että -06 ja -07 malleista voi vaan nyppästä kurin pois ja pelkkä pääsuuttimen vaihto riittää?

Re: Cagiva Mito

9.11.2011 20:53

Nojaa, halpa ja halpa. Ei tämä mikään Honda ole, millä mennään vaan ja laitetaan välillä löpöä tankkiin :D Jotain hintoja kuitenkin, maahantuojalta. 100e pintaan ketju+ratassetti, mäntäsatsi n150e, koko koneen tiivisteet 40e, jarrupalat on jotain 20e... Eteen taitaa olla kalliimmat kuin taakse.

Re: Cagiva Mito

9.11.2011 21:01

Eipä noi hinnat mun mielestä mitenkään kohtuuttomat ole. Eikö varaosia sitten saa muualta kuin mp-racingiltä?

Re: Cagiva Mito

9.11.2011 21:07

Juu, ei tämä kaikista halvin ole välttämättä huoltaa, mutta ei todellakaan se kalleinkaan! Että kyllä näihin vaikka koneremontin järkevään hintaan saa tehtyä (samaa hintaluokkaa kuin muutkin perus 2t-piikit), kunhan ei osia maahantuojalta erehdy ostamaan! ;)

Itse tilailin esimerkiksi koneen tiivisteet ja stefat mc-scatterilta, hintaa taisi tulla 70€, ja koneen laakerit laakerikaupasta, säästipähän niissäkin pitkän pennin. Saksasta ja Briteistä tilaamalla pääsee todennäköisesti vielä halvemmalla. (Esim. Geiwiz, PJME)

Ja jos itse olen oikein keskustelut täällä ymmärtänyt, niin juurikin noin on tuon kuristusten poistamisen suhteen viimeisissä Evo 2 -Mitoissa, eli putken alusta kuri pois ja sopivaa suutinta kaasariin; tai itse en ainakaan ole putkestani mitään ylimääräisiä hitsausjälkiä löytänyt, että olisi esim. hukkaputkea poistettu. :roll:

Re: Cagiva Mito

13.11.2011 21:42

Missähän saattas olla vika, kun sulake palaa noin 100 km välein ? ja kun kiihdyttää niin valot himmenee ja taas kirkastuu kun laskee kierroksia ?

Re: Cagiva Mito

15.11.2011 19:53

http://skenduro.kuvat.fi/kuvat/Katteita/

Mitoon katteita myynnissä, tarjotkaa yksityisviestillä!