Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Hyosung Comet

6.5.2014 22:19

Juu kiitosta, ei kyl oo kovin kallis.....katotaa mitä vastaavat purkaamolta ensin :)

Re: Hyosung Comet

8.5.2014 20:17

Tuli tilattua tuolta linkkaamastasi paikasta ja yön jälkeen se onkin jo tulossa kohti suomea :)
Voiskos joku kiltti kertoa kuinka paksut on hyosung nakumallin pumput ?
eli ei usd.
Meinasin jos kokeilisi tehdä pellistä cafe racer pyllyn (ilman rungon muokkausta) ja jos näyttää kivalta niin sitten tilata clip on tangot yms.
Rosmo pölliny mun työntömitan niin ei voi mitata eikä voi ajaa kouluunkaan kun se imukaula on vasta tulossa......ja niin valikoiva muisti etten sitä tönäriä muista ikinä ottaa mukaankaan :D

Re: Hyosung Comet

10.5.2014 18:21

Imukaula saapui ja asentelin sen paikalleen, kaikki letkut jne katottu, kaasarit putsattu tulpat vaihettu ja siltikään ei toimi.....sen verran rupes toimimaan että voi kaupungissa ajaa mutta tehot silti hävyksissä ja kierroksia ottaa ajossa 8K ja paikallaan kiertää vähän enemmän.
Putkessa paukkuu niin vaan perkeleesti säätipä kaasareita sitten miten vaan.
Maaaaa eiiii tieta....sytkä puolella vikaa ? ajotuksissa ?

Re: Hyosung Comet

11.5.2014 18:51

Tarkistappa nokkaketjut, ettei vaan ole kiristimen vaihdossa hypännyt? Ei kai. Venttiilien säädöt tulee mieleen myös. Kaasareiden kalvot varmasti ehjät ja luistit liikkuu nätisti?

Tärkein kysymys: kytkinkahvan ja sivujalan turvakytkimet? Ohita väliaikaisesti hyppyjohdoilla ja kokeile.

Re: Hyosung Comet

11.5.2014 20:41

Kalvot on ehjät, luistimet vesihiottu ja liukuu erittäin nätisti.
Turvakytkimet ohitettu.
Tänään avasin magneetonkopan että puhistaisin magneetin jne mutta se sylkäs öljyt syliin :lol: Onko normaalia et siel puolel on öljyy.....koskaan ennen en oo tavannu pyörää jossa mgneetto ui öljyssä....tosin sieltä näky nokkaketju jne nii varmaan normaalia mutt tosi outoo :D
Veikkaisin et se nokkaketju hyppäs pari hammasta....en enää keksi muuta syytä.
Eikös se ajotuksien tarkistaminen menny niin että kattoo et merkki on kohillaa magneeton kurkkimis rööristä ja sit nokkapyörän merkit kattoo et ne on kannen kanssa samassa tasossa..

Re: Hyosung Comet

11.5.2014 21:55

Joissain pyörissä magnetto ui öljyssä.

Ja juurikin näin ne ajoitukset tarkistetaan.

Re: Hyosung Comet

12.5.2014 13:00

Aquila-Wikissä ainaski pitäis olla linkki Hyo-V2:n korjausoppaaseen. Muistelisin et se on aika wanhaa 2001-painosta ja aika kehnoa enkkua, mut konehan on sama. En ole kokeillu ikiaikoihin toimiiko linkki enää, ja tiedosto oli muistaakseni pakattu.

Re: Hyosung Comet

12.5.2014 18:15

http://imgur.com/a/0NGOE Tältä ne ajotukset näyttää sitten. Emmä oikee osaa sanoo toho mitää. pakopuolen nro2 nuolella osottaa suoraan ylös kanteen nähen ja nro 3 nuoli imupuolella osottaa noin klo 10-11.
Magneetosta katoin et R-merkki oli kurkkimis rööristä kohillaa.....kyseessä siis takasylkkä.
Luin sen hultokirjan mut empä mä nähny et missä kohin ne pitäs olla noi merkit jne.
Auttakeeeee

Re: Hyosung Comet

13.5.2014 13:09

Okei....eli usa huoltokirja näyttää oikein....siinä huoltokirjaa mitä mä luin nii siin ei ollu ajotuksista mitään....tässä oikea linkki http://files.hyosungmotorsusa.com/GT125 ... Manual.pdf

Eli pakopuolen merkki 2 ylöspäin ja imupuolella 3 ylöspäin....kuten kuvasta näätte että ei ihan ole mulla kohillaan nuo merkit

http://imgur.com/nfvaXes

Päivitys: Ajotukset laitettu ja sadan metrin matkan koeajoin niin vetelee huomattavasti paremmin kun ennen :) huomenna pääsee sit testaa kunnol....odotella et tiivisteliima kuivuu.

Re: Hyosung Comet

14.5.2014 20:32

No juu ei ihan ollu kohillaan :D eikä sielläpäinkään. Toivottavasti ei tullut tuhoa aikaan.

Re: Hyosung Comet

15.5.2014 10:55

Ei kai siel mitää tuhoo tullu. Venttiilien välykset oli kohillaan mitä nyt nopsaan ne katoin nii jos siel olis venttiili ollu mutkalla nii ne välyksethän olis ollu aivan päin pyllyä eikö ? :D

Re: Hyosung Comet

16.5.2014 18:22

Puristukset olisi päin pyllyä. Normaalit puristuspaineet n. 8-11 bar ja samat molemmissa pytyissä. Helppo tapa tarkistaa yläkerran kunto. Samalla mittarilla voi sitten auton kannet tsekata. Tarkista, että oikeat kierteet sarjassa mukana.

Re: Hyosung Comet

16.5.2014 20:42

Yks mcgyver tekniikka on et rikkoo ylimääräsen tulpan posliinit, sillee et jää jälelle vaan kierteet jne...hitsaa siihen sopivan putkenpätkän ja mutterin et voi kiristää sen ja päähän sellanen liitin et saa mittarin siihen :)
Käy ja kukkuu niin hyvin että en taida ryhtyä paineen mittaukseen

Re: Hyosung Comet

17.5.2014 15:06

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ri-151314/

Tohon hintaan ei patentteja tarvita :D

Re: Hyosung Comet

2.6.2014 7:18

Eiiiii hitto, mistä mä löydän hyosungin kaasariin seosruuvin ? nettiä selannu ja mistää löydä.
Pitäs vaihtaa kun jostain syystä murtunut ruuvin kanta nii ei voi säätää toista kaasaria.