Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha RD 125

4.8.2012 22:16

Komea RD ;) . Jotta ei ois pelkkää offtopikkia niin toivotetaan sitten hyvää syksyä ja ajokelejä :lol:

Re: Yamaha RD 125

5.8.2012 15:38

Pick-Nicissä tuli käytyä. Hiukan ennen puoltapäivää jo lähdin poskin, kun oli asiaa muuallekin. Yhtään RD:tä en nähnyt tänäkään vuonna. Kovin huonosti oli romutorillakaan osia. Itseasiassa 1GU malliin en bongannut yhtään mitään. 3-4 vuotta sitten jäi rahapulassa ostamatta uusia koneen osia ja jälkikäteen on harmittanut. Oli vaihteensiirtäjiä, vaihderumpua, öljypumpun käyttörattaita jne, ja ihan uusia yamahan OEM osia siis. :itku:

Re: Yamaha RD 125

6.8.2012 19:42

Taas kertyi 150km lisää. Täytyy ottaa ilmoista kaikki irti. Kohta loppuu ajokelit. Niin ainakin on uhkailtu.

Re: Yamaha RD 125

6.8.2012 22:56

Sivulla 25 pistin sen Artsin 10W videon. Tässä osa siitä väreissä : http://s1103.photobucket.com/albums/g46 ... skiing.mp4

Re: Yamaha RD 125

8.8.2012 13:59

Pistetääs vinkkinä. Nettivaraosan ID 1383760 Siistikuntoinen Microni. Uudempaa mallia.

Re: Yamaha RD 125

8.8.2012 17:02

Sama ilmoitus löytyi myös täältä mototista. Valitettavasti mä oon jo eellä, pistin tuosta viestiä että ostan pois. :)

E: Kaupat sovittu. Eli pian on molemmat Micron mallit omistuksessa ja molemmat viä kromattuja! Saa vertailla tehoeroja.

Re: Yamaha RD 125

8.8.2012 21:00

Tehoeroa niillä ei välttämättä ole, mutta äänissä voi olla desipeleissä mitattuna suht huomattava ero. Paras puolihan on siinä, että uudempi malli on avattavissa villojen vaihtoon ja muutoinkin äänenvaimentajan koko on suurempi.

Tänään virittelin kameralle telineitä yammuun ja kävin kuvaamassa videoo. Yritykseksi jäi. Roskakoriin jousivat kun piti lopputulosta katsoa. Pakko tehdä värinänvaimennuskumit siihen. Videot tärisi niin paljon ettei niistä mitään järjellistä tolkkua saanut. On muutakin tilattavaa motonetistä, niin pitää laittaa tulemaan vaimennuskumitkin.

Muutoin idea oli kyllä toimiva, kun tossa mun rakennelmassa on kameran kiinnityspää otettu vanhasta kolmijalasta ja siinä on itsessään 3 eri kääntösuuntaa. Kamera on siten käännettävissä mihin asentoon tahansa, vaikka kiinnitys runkoon pysyisikin samana.

Re: Yamaha RD 125

8.8.2012 21:46

Itsekkin kohdannut saman ongelman halppis toimintakameralla kuvaillessa, karmean näköinen kuva tulee jos moottorin tärinät ja värinät pääsee heiluttelemaan kameraa (oli maskissa kiinni) :lol: . Oma kamera sen verran pieni että sen voi laittaa kypärään kiinni, joten pääsee erooon niistä tärinöistä, ainoaksi ongelmaksi muodostuukin sitten kuvanlaatu joka on suhteellisen rakeista tuommosessa 10e kamerassa :lol: .

Re: Yamaha RD 125

8.8.2012 22:16

Mulla on kamerana Fujifilm S2950 ja kait senkin kypärään kiinni saisi, mutta muistuttanee jo liikaa mikkihiirtä ;)
Tuon tyylistä ajattelin seuraavaksi kokeilla värkätä hyvin tärinävaimennettuna : http://zero3nine.com/files/videomount1

Re: Yamaha RD 125

9.8.2012 1:16

Forsan Pick-Nicik:issä tuli myös käytyä ,autolla,
tuollaista kuvaa löytyy You Tube:sta Rd:stä .

http://www.youtube.com/watch?v=6gt_tGoMi64

Re: Yamaha RD 125

9.8.2012 19:30

Tämänpäiväiset testit ei juuri naurata. Kokeilin kameraa sekä jousilla, että kumilla vaimennettuna ja lopputulos oli vain entistä huonompi eteenkin korkeilla kierroksilla, joissa resonanssitaajuus ja sen amplitudi oli suuri. Seuraavaksi täytyy kokeilla sellaista ideaa, että kiinnitys hoidetaan kumieristeellä ja itse teline tehdään mahdollisimman jäykäksi. Sitten telineen massaa lisätään välillä kokeillen, jotta saataisiin telineen ominaisresonanssitaajuus riittävän alas. Korkeataajuuksisen resonanssin kulku kameraan pitää pystyä eliminoimaan ja massa on yhtenä hyvä ratkaisu tähän, kun energia absorboituu massaan. Huonompi juttu on jos niitä mukana kuskattavia lisäkiloja tarvitaan useampi. ... Taistelu jatkuu..

Re: Yamaha RD 125

12.8.2012 10:43

Tuli eilen käytyä Lahden mp-museon rompetorilla/mp-tapaamisessa. Bongasin sieltä pari pirun siistiä RD:tä. Piikki LC:n sekä isoveljensä. :P Piikin kuljettaja valitteli tuorevoitelun oikuttelua ja sanoi vaihtaneensa seosvoiteluun. Kone oli todella nättikäyntinen verrattuna ex-YPVS:ni. Ohessa kuvat helmistä. 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Yamaha RD 125

13.8.2012 19:37

Oolsprait. Tänään kolahti putki perille. Aavistuksen lyhyempi näytti uudempi malli olevan kuin vanha, vastakartio ainakin oli jyrkempi. Ehkä hieman piikikkäämpi tuo nyt tuntuisi olevan persdynossa. Nätti ja sopusuhtainen äänentuottaja se ainakin on. Otin jotain vertailukuvaakin niistä, upin jossainvälissä.

Re: Yamaha RD 125

15.8.2012 23:25

specialisti kirjoitti:Tuli eilen käytyä Lahden mp-museon rompetorilla/mp-tapaamisessa. Bongasin sieltä pari pirun siistiä RD:tä. Piikki LC:n sekä isoveljensä. :P Piikin kuljettaja valitteli tuorevoitelun oikuttelua ja sanoi vaihtaneensa seosvoiteluun. Kone oli todella nättikäyntinen verrattuna ex-YPVS:ni. Ohessa kuvat helmistä. 8)


Moro specialisti ,se piikkikuski olin minä. ;) Tuli heitettyä sellainen 100km.lenkki tuon tapahtuman jälkeen.Hienosti toimii,tosiaan Zone:lta ja muilta saatujen hyvien ohjeiden mukaan öljy kiertää säiliöstä takaisin säiliöön nykyisin.Noilla kilometreillä,mitä nyt tänä kesänä tuli ajettua n.1000 km. ,kesäiset ajelut onnistuu,kun seosbensaa tarvii tehdä mopoihinkin.

Re: Yamaha RD 125

16.8.2012 12:50

sysleri1 kirjoitti:Moro specialisti ,se piikkikuski olin minä. ;)


Kappas, terve mieheen! Taisit tulla vielä vastaan Villähteen risteyksessä, kun itse ajelin Jawalla poispäin? Jännä homma miten vähän näitä piikin RD:tä näkee noissa mp-tapaamisissa. Kuitenkin ollut todella yleinen pyörä kokoluokassaan aikanaan ja vielä 90-luvulla noita näki katukuvassa. No eipä niitä muitakaan piikkejä niin hirveästi näe, mutta nekin vähät tuppaa olemaan 70-luvun twini RD:tä ja GT-suzkia. Nämä 80-luvun piikit on vielä tulossa sanokaa mun sanoneen! ;)

Tosiaan jos vain viitsii seosbensaa tehdä, niin sehän on se luotettavin tapa hoitaa moottorin öljynsaanti. Tosin seosvoitelussa on aina mitoitettava seossuhde kovimman kuormituksen mukaan, joka taas aiheuttaa turhan rikkaan öljyseoksen pienillä kierroksilla ja kuormituksilla. Muuta haittaahan siitä ei ole, kun hieman tuorevoitelua suurempi öljyn kulutus ja karstanmuodostus(riippuu tietty öljylaadusta tuo karstaantuminen). Mutta jos vähän ajaa, niin eipä tuo seosbensalla ajo kovin työlästä ole. Itse ajelun vm.63 Jawalla aikanaan aina öljypurkki tarakalla. :) Mulla oli siinä mukana semmoinen taulukko jossa on sopivat öljymäärät eri litramäärille bensaa(0,5 litran välein). Tietokoneella väsää taulukon niin on helppo katsoa tankatessa litramäärään oikea öljumäärä. Ei tarvitse laskupäätä vaivata. :) Öljypurkeissa ainakin useimmiten on viivat desin välein.