Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 5:57

ps, toivottavasti en pahottanu kenkää mieltä. Pari kalijaaki taitaa olla alla et huumorillahuumorilla!! :lol: HYVÄT JUSSDIT GG KUSKIT ja kireitä kaasuvaijjereita!!! ;)

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 13:31

Liuhuletti kirjoitti:
--Ålli kirjoitti:johtunee siitä että tuli vähän kiirellä tykiteltyä ku abc 10 min päästä kiinni ja pakko saaha MegaForcea :x 8)

Hhahaha voi jumalauta jonne! :lol: Joisit edes ES!!

ABC.ltä ei saa es ;)

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 13:34

Zimppa_ kirjoitti:Mitatkaa ny perrkele gps ne teidän gg vauhdit:D mä en usko että 12/42 väleil menee 130kmh ennenku joku mulle laittaa kuvia tai videon moisesta tempauksesta! :eek:

Andhu tulee ja ajaa mun gg 100km puolellakaasulla koko matkan etkä löysää yhtään:DD Mut rempan maksat jos tuut kokeilee :lol: ja hei, gg ei oo sit mikää dt..

Ricede, siis eikö lämä tiskissä ajamine ole tasakaasulla ajamista?
vai väännätkö sää kaasua niinku kokoajan isommalle joka ei mun tietääkseni ole mahollista :lol:


Itte oon mitannu n.10 kertaa hyvällä ilmalla huippuja 13/42 väleillä ja enskat alla 135km/h gps ( puhelin )

Raskaampia välityksiä vieläki tarviiis ku niin nopiaa kelaa huippuun

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 13:45

Zimppa_ kirjoitti:Mitatkaa ny perrkele gps ne teidän gg vauhdit:D mä en usko että 12/42 väleil menee 130kmh ennenku joku mulle laittaa kuvia tai videon moisesta tempauksesta! :eek:

Andhu tulee ja ajaa mun gg 100km puolellakaasulla koko matkan etkä löysää yhtään:DD Mut rempan maksat jos tuut kokeilee :lol: ja hei, gg ei oo sit mikää dt..

Ricede, siis eikö lämä tiskissä ajamine ole tasakaasulla ajamista?
vai väännätkö sää kaasua niinku kokoajan isommalle joka ei mun tietääkseni ole mahollista :lol:

Ootkos tiennyt että 2tahti ei kierrä niin paljon kuin kestää. Vaan näissäkin on "rajotin" Crossien vakiosyttylaitteissa (2-t) on pääsääntöisesti kierrosten rajoittaminen tehty siten että tietyllä kierrosluvulla lisätään sytytysennakkoa radikaalisti (luokkaa 12 - 20 astetta) ja tämä tappaa koneen kiertämisen. Eli mikä sitä muka vetää laihalleen jos pyörä on säädetty oikein? :roll:

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 16:40

Ålli mittaa oikealla gps tasasella eläkä millään puhelimella 8)

Ricede, 2-t crossissa rajotin :eek: Niin no tuota en tosin ottanut huomioon :roll: Mut siis missä kieroksissa tämä "rajotin" alkaa leikkaamaan kierroksia? Tosin jos tuo pitää paikkaan sa niin Ållilla ollut säädöt vaan mitä sattuu:) Eikö tommonen radikaalisti (12-20 astetta) syttyennakon lisääminen tapa enneminki koneen...

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 17:30

http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... opic=523.0 lue tuosta lisää.

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 18:04

Jos moottoriin tehdään muutoksia joilla se saadaan kiertämään pitemmälle vedossa, niin aletaan olla vaarallisella sytysennakkoalueella, eli saadaan kone kiertämään niin pitkälle että tullaan alueelle jossa sytytysennakkoa alkaa tulla radikaalisti lisää. Tämä lisää moottorin lämpökuormaa huomattavasti ja männän sulaminen / kiinnileikkautuminen on välittömästi edessä.
Niin ja eikös enduroissa ja crosseissa ole eri sähköt?

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 18:09

Niin no, uskoisin että kyllä enskapelistä sama juttu löytyy. Mutta kyllä pyörän on silti kestettävä kaasu pohjassa ajoa.

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 18:22

Eikös ktmmmissä ollu esi sähköt exc ja sx? Niii siis kyllähän nää nyt kaasupohjassa ajoon on tarkotettu mut luulenpa et muutoksia on tehtävä koneeseen ennenkun kokoajan ajetaan tuppi nurin ja max rpm.

Nii ja uskaltaako Ålli kertoa et mitkä säädöt löyty kaasarista kun olit menos mmffää hakee abc? :lol:

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 19:10

Miten teillä muilla tärisee nää ggt? Itellä tärisee pyörä aikalailla ja kun näissä ei taida tasapainoakselia olla mikä olis väärässä synkrossa nii mikä se vois tärryyttää? Koneen kaikki kiinitys pultit on hyvin kireellä ja muutenki käyty pyörä läpi et mikään ei ole irti. yks mahollisuus tietty et kampura ee oo suorassa. Nää vissiin tärisee ihan työkseen ku kaasua vääntää... :lol:

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 19:31

Jos petarit on tuhoutumassa niin tärrää.

Re: GasGas SM/EC 125

24.6.2011 19:44

Petarit tsekattu ja ei käsituntumalla yhtään väljää..

Re: GasGas SM/EC 125

25.6.2011 11:23

Ei ne petarit kovin hyvässä kunnossa olis jos kampura olis vino. Varsinkin jos toinen petareista on näissä rullalaakeri..? Jos ei ylimääräsiä ääniä kuulu ja kampuran välys pysyy käsituntumalta nollissa ni ei mitään hätää kyllähän nää enskapelit aina tärisee ;)

Re: GasGas SM/EC 125

25.6.2011 13:24

Joo, löyty vika tärinään. Tossa etupumppuja säätelin ja painelin niin huomasin pienen välyksen keulassa ja kirin sit keulan ja kävin ajaan. Ei tärssy peli enään läheskään niin paljoa. Ennen tärisi jopa niin lujaa kun kaasua väänti että tuntuu ettei saa pidettyä sarvista kiinni :lol: Ihmetyttää miten en aikasemmin tota huomannu :eek: Nyt on mukava 8)

Re: GasGas SM/EC 125

25.6.2011 14:38

Zimppa_ kirjoitti:Eikös ktmmmissä ollu esi sähköt exc ja sx? Niii siis kyllähän nää nyt kaasupohjassa ajoon on tarkotettu mut luulenpa et muutoksia on tehtävä koneeseen ennenkun kokoajan ajetaan tuppi nurin ja max rpm.

Nii ja uskaltaako Ålli kertoa et mitkä säädöt löyty kaasarista kun olit menos mmffää hakee abc? :lol:

Jees tk 48 ps 182 neula keskimmäisessä ja seos ruuvi 3.5 kiekkaa auki päin

Ja itellä tosiaan johtu se pärräys vaan sytytyksestä ja tulpasta nyt kyllä lähtee ku vammanen rullatuolista

tärräystä oli mullaki vaan se hävis ku pikkusen silottelin takakumea tienpintaa vasten, etunen kulu ihan ittestää sopivaksi :)