Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

30.6.2008 0:32

Räjäytyskuvassa on liukuputkien alapäässä olevassa köntässä ( jonka läpi tulee etuvanteen akseli ) pultit, mutta ittellä ei oo mittää pulttia. Eli lähteekö ne edes irti? Vai meinasitko että ne pitäis lähteä ku lämmittää sitä?


Miten se osa lähtee irti rungosta jonne takahaarukan akseli kierretään kiinni? Oikealla puolella runkoa. Itellä katkennu sinne akselin pää ni pitäisi saada irti muttei hievahdakkaan. Että pitäiskö siitä kuusiokolosta yrittää vääntää mihin suuntaan? Että onko normaalit kierteet vai ns.väärinpäin olevat kierteet? vai onko siinä edes kierteitä?

30.6.2008 12:45

pertt-UP- kirjoitti:Tankki on 13 litraa, ja varatankkia ei ainakaan omassa pyörässäni ole. Ei tosin ole bensavalon anturiakaan hanassa, eli voi olla jälkeenpäin vaihdettu hana.. :(
Mnjaa, kummallista ku kävin tankilla niin tankissa oli litran verran ainakin bensaa ja sinne meni 14 litraa :O

30.6.2008 15:40

futurassa ja replicassa/sintesissä on eri kokonen tankki ja toi 13 litraa tuntus kyl olevan aika alakanttiin...

30.6.2008 16:37

QoAaLi- kirjoitti:Pyörität sen vaan pois, etkä välitä siitä vasta kappaleesta, koska siitä säädetään vaan perän jäykkyyttä.

Vika todennäköisesti tasapainotuksessa.
et haluis asiasta enempää kertoa? en nimittäi itte oo koskaa hokkannu myöskää sitä vastakappaleen tarkotust.

E: sit tietääkö joku mikä välys suunnillee on raven laipan ja männän välil? itellä nimittäi yks putkitettu pytty. porattu ja istutettu sisää 54,5 mäntä. et kilahtaako renkaisii jos sen laipan sinne tunkee?

30.6.2008 17:38

siis se vastakappale määrää sen että, missä vaiheessa se swingin pultti on ns. kireä. Eli kun sitä säätökappaletta kiristät niin, että se menee syvemmälle, niin perä löystyy koska pultille tulee seinä vastaan aikaisemmin. Ja tietenkin toisin päin. Eli perästä tulee jäykempi ku ottaa säätökappaletta ulospäin, koska pultti silloin kiristää runko, swingi, moottori yhdistelmää tiukemmalle toisiinsa nähdän ja silloin swingin liike ei ole enää niin vapaata.

30.6.2008 20:23

Voisiko joku jo pikkuhiljaa valaista mihin helvettiin tuo raven solenoidi kiinnitetään?

30.6.2008 20:57

VOI VITTUJEN KEVÄT..........ei mulle oikeesti vittu voi käydä näin AINA

Sylinterinkansi (se ulompi) halkes...kiitti vitusti

30.6.2008 21:14

älähän nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, sehän on vissiin vesikansi (?) et sulla on varsinainen sylinterinkansi vielä ehjä ;) etit siis jostai uuden vesikannen

30.6.2008 21:14

Keppis- kirjoitti:Voisiko joku jo pikkuhiljaa valaista mihin helvettiin tuo raven solenoidi kiinnitetään?


Eikös se kuuluisi siihen vasemman runkopalkin sisäpuolelle. Suunnilleen sylinterin kohdalle.

30.6.2008 21:24

Jaa-a, innostaa taas kun 3vk päästä auto... Miten helvetissä mulla on näin paska tuuri näiden kanssa, ehkä 10000km tullu ajettua moposta alkaen ja varmaan 1¤/km tullu nyt maksamaan

Re:

1.7.2008 23:34

puukaasari kirjoitti:
Keppis- kirjoitti:Voisiko joku jo pikkuhiljaa valaista mihin helvettiin tuo raven solenoidi kiinnitetään?


Eikös se kuuluisi siihen vasemman runkopalkin sisäpuolelle. Suunnilleen sylinterin kohdalle.


tässä valaisu: ihan minne vaan mistä vaijeri menee suht kivuttomasti sinne laippaan. orkkis paikka tosiaan siinä vasemmassa runkopalkissa.. itelläni oli kiinni syylärin yläpuolella niin sai vaijerin vähä suorempaan kulkemaan..

3.7.2008 11:05

Kävisiköhän vanhemman aprilia rs:n vauhtipyörä ja staattori af1:seen kun näyttäisi olevan ainakin samaa näköä niissä osissa?

3.7.2008 23:10

pitäs käydä? eikös vanhemmassa räsässä oo vielä rotax 123?

4.7.2008 3:02

97 ja sitä vanhemmissa o sama kone ku af1:kkösessä.

4.7.2008 3:12

APRILLIA, SYÖ SILLIÄ JA JUO MENOVETTÄ PÄÄLLE :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D :D