Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.6.2013 22:18
Kotarin alakerta remppa valmis, olis yläkerran kasauksen vuoro. Tiivistesarjan mukana tuli 3kpl pytyn alativisteitä, 2 ohuempaa ja ysi paksumpi. Mikä tonne kuuluis laittaa?
30.6.2013 22:27
castrol mtx
tulee ehkä vähän liikaa itse kirjoiteltua tänne..
E: siis nuutille
30.6.2013 22:36
Petezyy kirjoitti:Kotarin alakerta remppa valmis, olis yläkerran kasauksen vuoro. Tiivistesarjan mukana tuli 3kpl pytyn alativisteitä, 2 ohuempaa ja ysi paksumpi. Mikä tonne kuuluis laittaa?
se millä squishin saa haluamakseen. Mutta siis purostuksia sillä lähinnä vaan muutetaan. Laita paksuin vaan, katuajossa ei niin merkitystä.
30.6.2013 22:46
Selvä, kiitoksia. Ei oo ollu kokemusta kun oli nyt eka kerta ku oli kone leväällään ja pisti mietityttään et miksi siel on useempi erilainen alatiiviste.
1.7.2013 0:04
Blade_ kirjoitti:Petezyy kirjoitti:Kotarin alakerta remppa valmis, olis yläkerran kasauksen vuoro. Tiivistesarjan mukana tuli 3kpl pytyn alativisteitä, 2 ohuempaa ja ysi paksumpi. Mikä tonne kuuluis laittaa?
se millä squishin saa haluamakseen. Mutta siis purostuksia sillä lähinnä vaan muutetaan. Laita paksuin vaan, katuajossa ei niin merkitystä.
Laitat tottakai sen ohuimman jolla saat enemmän puristuksia = enemmän tehoa ja vääntöä läpi koko kierrosalueen. Teholla on merkitystä kyllä mun mielestä yhtäpaljon katuajossa kuin kaikessa muussakin
. Ja jos luulet jotain että mäntä ottaa kanteen tai jotain vastaavaa niin älä pelkää sillä ktm ei todellakaan ottaisi sellaista riskiä
itsellä aina toiminut ohuin tiiviste ja tulee aina
toimimaan.
1.7.2013 1:57
itsellä on melko paksu alapääntiiviste niin onko sillä tosiaan noin paljon väliä että kannattaisi vaihtaa tuo ohuempi?
1.7.2013 2:36
Ette huomaa ajossa eroa. Se on melko fakta. Jos otetaan kaksi pyörää toisessa paksuin ja toisessa ohuin niin ero on todellatodella minimaalinen.
1.7.2013 3:24
Mulla menee sen 136, 13-42 väleillä. Joo itellä on ollut se ohuempi ja nyt tuo paksumpi tiiviste. Ero todella todella pieni
1.7.2013 6:59
Onhan se totta ettei tuolla huimia merkityksiä ole, mutta väännön kannalta oikea squishi on aika oleellinen
kyllä se sillä paksummallakin menee emmää sitä kiellä
1.7.2013 7:05
Tiivisteillä et paljoa squishia saa muutettua paremmaksi tai huonommaksi, onse aika tarkkaan tehtaalla suunniteltu ja valmistettu parhan suorituskyvyn takaamiseksi
1.7.2013 7:12
Blade_ kirjoitti:Tiivisteillä et paljoa squishia saa muutettua paremmaksi tai huonommaksi, onse aika tarkkaan tehtaalla suunniteltu ja valmistettu parhan suorituskyvyn takaamiseksi
Periaatteessa joo mutta ei ne crossimiehetkään ihan turhan takia sitä kantta laske
ja eniten varmaan vaikuttais oikeesti se palotilan oikee muoto..
1.7.2013 7:31
Totta, eniten eroa saatu paljealuetta muokkaamalla.
1.7.2013 12:46
torstaattori kirjoitti:itsellä on melko paksu alapääntiiviste niin onko sillä tosiaan noin paljon väliä että kannattaisi vaihtaa tuo ohuempi?
ja joo ei sitä kannata vaihtaan ruveta mutta seuraavan männänvaihdon yhteydessä laittaa vaan sen ohuimman tiivisteen ni eiköhän pelaa
ja kokemuksella sanon sillä on ollut 85 kawa, 85 jammu , 50 derbi.. ja nyt kotari
suurimman eron huomasi derbissä laittamalla vain pelkkää tiivistemassaa alatiivisteen tilalle jolloin vännöissä tapahtu huomattava ero
1.7.2013 13:02
Kannattaa silti mittailla squishia eikä mennänsokkomaan arvuuttelemaan käytetyissä pyörissä, entinen omistaja voinut esom. sorvata kantta jne. Ja sitten ihmetellään miksei kotari toimi kunnolla
1.7.2013 15:38
Blade_ kirjoitti:Kannattaa silti mittailla squishia eikä mennänsokkomaan arvuuttelemaan käytetyissä pyörissä, entinen omistaja voinut esom. sorvata kantta jne. Ja sitten ihmetellään miksei kotari toimi kunnolla
Nimenomaan ! (kerrankin joku täällä oikeastikin myös tietää jotain eikä vain arvuuttele!
)