Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

30.6.2013 22:18

Kotarin alakerta remppa valmis, olis yläkerran kasauksen vuoro. Tiivistesarjan mukana tuli 3kpl pytyn alativisteitä, 2 ohuempaa ja ysi paksumpi. Mikä tonne kuuluis laittaa?

Re: KTM EXC 125

30.6.2013 22:27

castrol mtx
tulee ehkä vähän liikaa itse kirjoiteltua tänne..
E: siis nuutille

Re: KTM EXC 125

30.6.2013 22:36

Petezyy kirjoitti:Kotarin alakerta remppa valmis, olis yläkerran kasauksen vuoro. Tiivistesarjan mukana tuli 3kpl pytyn alativisteitä, 2 ohuempaa ja ysi paksumpi. Mikä tonne kuuluis laittaa?


se millä squishin saa haluamakseen. Mutta siis purostuksia sillä lähinnä vaan muutetaan. Laita paksuin vaan, katuajossa ei niin merkitystä.

Re: KTM EXC 125

30.6.2013 22:46

Selvä, kiitoksia. Ei oo ollu kokemusta kun oli nyt eka kerta ku oli kone leväällään ja pisti mietityttään et miksi siel on useempi erilainen alatiiviste.

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 0:04

Blade_ kirjoitti:
Petezyy kirjoitti:Kotarin alakerta remppa valmis, olis yläkerran kasauksen vuoro. Tiivistesarjan mukana tuli 3kpl pytyn alativisteitä, 2 ohuempaa ja ysi paksumpi. Mikä tonne kuuluis laittaa?


se millä squishin saa haluamakseen. Mutta siis purostuksia sillä lähinnä vaan muutetaan. Laita paksuin vaan, katuajossa ei niin merkitystä.


Laitat tottakai sen ohuimman jolla saat enemmän puristuksia = enemmän tehoa ja vääntöä läpi koko kierrosalueen. Teholla on merkitystä kyllä mun mielestä yhtäpaljon katuajossa kuin kaikessa muussakin :D. Ja jos luulet jotain että mäntä ottaa kanteen tai jotain vastaavaa niin älä pelkää sillä ktm ei todellakaan ottaisi sellaista riskiä :D itsellä aina toiminut ohuin tiiviste ja tulee aina
toimimaan.

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 1:57

itsellä on melko paksu alapääntiiviste niin onko sillä tosiaan noin paljon väliä että kannattaisi vaihtaa tuo ohuempi?

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 2:36

Ette huomaa ajossa eroa. Se on melko fakta. Jos otetaan kaksi pyörää toisessa paksuin ja toisessa ohuin niin ero on todellatodella minimaalinen.

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 3:24

Mulla menee sen 136, 13-42 väleillä. Joo itellä on ollut se ohuempi ja nyt tuo paksumpi tiiviste. Ero todella todella pieni :)

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 6:59

Onhan se totta ettei tuolla huimia merkityksiä ole, mutta väännön kannalta oikea squishi on aika oleellinen ;) kyllä se sillä paksummallakin menee emmää sitä kiellä :D

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 7:05

Tiivisteillä et paljoa squishia saa muutettua paremmaksi tai huonommaksi, onse aika tarkkaan tehtaalla suunniteltu ja valmistettu parhan suorituskyvyn takaamiseksi :)

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 7:12

Blade_ kirjoitti:Tiivisteillä et paljoa squishia saa muutettua paremmaksi tai huonommaksi, onse aika tarkkaan tehtaalla suunniteltu ja valmistettu parhan suorituskyvyn takaamiseksi :)


Periaatteessa joo mutta ei ne crossimiehetkään ihan turhan takia sitä kantta laske :D ja eniten varmaan vaikuttais oikeesti se palotilan oikee muoto..

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 7:31

Totta, eniten eroa saatu paljealuetta muokkaamalla.

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 12:46

torstaattori kirjoitti:itsellä on melko paksu alapääntiiviste niin onko sillä tosiaan noin paljon väliä että kannattaisi vaihtaa tuo ohuempi?


ja joo ei sitä kannata vaihtaan ruveta mutta seuraavan männänvaihdon yhteydessä laittaa vaan sen ohuimman tiivisteen ni eiköhän pelaa :) ja kokemuksella sanon sillä on ollut 85 kawa, 85 jammu , 50 derbi.. ja nyt kotari :D suurimman eron huomasi derbissä laittamalla vain pelkkää tiivistemassaa alatiivisteen tilalle jolloin vännöissä tapahtu huomattava ero ;)

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 13:02

Kannattaa silti mittailla squishia eikä mennänsokkomaan arvuuttelemaan käytetyissä pyörissä, entinen omistaja voinut esom. sorvata kantta jne. Ja sitten ihmetellään miksei kotari toimi kunnolla

Re: KTM EXC 125

1.7.2013 15:38

Blade_ kirjoitti:Kannattaa silti mittailla squishia eikä mennänsokkomaan arvuuttelemaan käytetyissä pyörissä, entinen omistaja voinut esom. sorvata kantta jne. Ja sitten ihmetellään miksei kotari toimi kunnolla


Nimenomaan ! (kerrankin joku täällä oikeastikin myös tietää jotain eikä vain arvuuttele! :lol: )