Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.9.2012 15:03
Muistaakseni siinä pitäisi näkyä sellaiset metalliklipsit mitkä pitää työntää esim. pihdeillä tai ruuvimeisselillä sivuun, sitten polttimo lähtee irti.
14.9.2012 16:56
lyhyiden vaihdon teet ainaki nii et tunget käden sinne mistä oik. pumppu menee katteide välist sinne kolosee siis:D sit otat sellasen kumisuojan siitä etuosasta pois, polttimon liitin pois, ja koitat saada molemmilla puolilla (ylä ja ala) olevat metallilankalukitukset pois, lamppu veke uus tilalle ja kaikki paikalleen, ja yhtäkään katetta ei tarvitse irrottaa. pitkiin en oo koskaa vaihtanu ni siit en tiiä ku muistaakseni oli erilainen kiinnitys?
E: ja jalkapyörä muutenjuu onnistuu mutta sillä ei saa niinkään (epä)tarkkaa kuin malossin boksilla:D koska se lisää kaikille kierrosalueille saman verran, ihankuin vakioECU:ssakin on olematon säätö: perus, -5 ja +5 yksikköä:D
15.9.2012 7:28
Pitkiin se ei ollu ko pyöräyttää, mutta lyhkäsissä huh helvetti, mikä homma.
Sormet täynnä haavoja entisestään, niin ei se mukavaa ollut, mutta siellä ne nyt on.
15.9.2012 11:35
Viitsisikö kukaan etsiä ilmanlämpösensori modiin sopivan säätöpotikan alla olevalta sivulta, kun itse en näissä hommissa sähkö hommissa mikään wizardi ole
http://www.kouluelektroniikka.fi/
16.9.2012 22:35
Vielä siitä kannen koneistuksesta. Jos koneistan kannen 180cc:lle nii voiko sitä käyttää enään vakiopytyn kanssa? Eipä kai?
16.9.2012 22:42
voi mutta ei välttämättä oo nii tehokas jos tehty mahdollisimma virtaavaks isolle pytylle.
17.9.2012 22:03
Hmm.. Mitäs mieltä ootte pykälän pienemmästä eturattaasta/ pari isommasta takasesta? Rasittaakohan se konetta kovin hirveesti, saisin ehkä teetätettyä paikallisella koneistamolla kiekkoja, jos alkais väkertään.
17.9.2012 22:24
niit saa kaupasta suht halvalla nii en tiiä kannattaako alkaa teettämää. Kyl kone kestää jos vähäsen lyhennnät välityksiä ku tuppaa muutenkin ajo olee sitä että vitosella huuatetaan tapissa ku kutosella ei jaksa, ja lyhyemmillä välityksillä jaksais mennä sit myös kutosella mahdollisesti.
17.9.2012 22:43
Onko linkkiä? Pikaisella googlella en osannut hakea.
Maksaiskohan tuo setti (rattaat ja ketjut) paljon ja missävaiheessa uusitte niitä? Paketilla ajettu vajaa 14tkm.
17.9.2012 22:52
eteen saa yamaha xt 125 13piikkisen eturattaan, lukkolevyjen reikiä pitää leventää taikka sit ostaa myös xt:een lukkolevy.
18.9.2012 14:03
420 jakoiset ketjut on ollu 25-120 euroa mitä oon erilaisia ketjuja katellu. Omassa Weerassa nyt DID:n ketjut, 70 euroa.
18.9.2012 14:49
Hmmh.. Vaihtais tuon pienemmän rattaan tässä, kun rattaat alkaa oleen vaihtokunnossa.
18.9.2012 15:41
Ennemmin isompi takaratas kuin pienempi eturatas.
20.9.2012 10:22
Tuo kone on ruvennu täs vähä aikaa sitte nakuttaa ja mielestäni voimistunu vaan. Kävihä se tuos 600km sitte 18k huollos muttei vissii ollu ees venttiileitä kattonu. Voiko tuo nakutus johtua muustaki ku venttiileistä ja tuntuu et tehotki olis vähä kadonnu ku menee 6k kierroksilla 76 ku enne meni 80... Pitääpä vissii viiä takasi huoltoo...
20.9.2012 14:45
eihän tuo oo mahollista että samoilla kierroksilla huiput laskis
ellei rengas oo sit kulunu niin paljoa. Siel joko venttiilivälykset viturallaan tai venttiilit ja venttiili ohjurit väljät.. niinkin ilmeisesti minarellin koneis tuppaa käymää monella