14.10.2012 12:53
14.10.2012 13:14
14.10.2012 15:32
14.10.2012 16:36
14.10.2012 17:40
14.10.2012 18:23
Murska Arska kirjoitti:Huimalla kahdella asteella on jo selkeä vaikutus etupään käytökseen.
Murska Arska kirjoitti:Kyllä, koropala on hyväksi pyörälle, mutta edelleen, se ei ole ajoasennon säätämistä varten vaan alustan säätöön.
Murska Arska kirjoitti:Siksi toin esille tuon keulan pudottamisen, käytännössä sama vaikutus kun koropalalla mutta keulan pudotuksella saadaan painopistettä alemmaksi ja sitä kautta pyörän käsiteltävyys paranee.
Murska Arska kirjoitti:Eiköhän näissä korotuksissa ole kyse ihan jostain muusta, siitä typerästä muoti ilmiöstä että perä pitää olla korotettu keinolla millä hyvänsä.
Murska Arska kirjoitti:Mutta, jokainen tekee pyörälleen mitä haluaa, jos tykkää ajaa kontti pystyssä häntäluu kipeänä ja jyrkällä/epävakaalla keulalla niin mikäs siinä...
14.10.2012 18:46
Stål kirjoitti:Murska Arska kirjoitti:Huimalla kahdella asteella on jo selkeä vaikutus etupään käytökseen.
En usko. Kaksi astetta on häviävän pieni kulma.
14.10.2012 18:53
14.10.2012 19:23
Murska Arska kirjoitti:Tässä asiassa ei ole uskomuksilla mitään tekemistä. Jos pyörän geometria on oikein toteutettu niin pienetkin muutokset vaikuttaa pyörän käytökseen. Nämä asiat selviää kun viettää päivän radalla alustan säätämisen parissa.
14.10.2012 20:56
14.10.2012 21:17
14.10.2012 23:15
15.10.2012 7:22
Prätkä jätkä kirjoitti:monessa exc kotkassa voi säätää justiin 2 astetta suuntaan tai toiseen ja on kyllä iso ero ajettavuudessa.
15.10.2012 14:39
15.10.2012 14:53