Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT 125R

31.7.2012 11:31

Varmaan tarkotti et arvioi ulkonäöllisesti just hänen deeteetä ja galleriaan? :P
repletefern kirjoitti:Minkä kokoista pääsuutinta ehdotatte kun on vireinä boycenin läpät ja gianelli?

Itte pidin hiilikuitu läpillä 270 tai 280 pääsuuttimena ja seokset oli just buenot.

Re: Yamaha DT 125R

31.7.2012 11:53

iamjani4life kirjoitti:
piilorasva2 kirjoitti:Antakaas kommenttia detsonista , mielellään myös risuja :lol: !!!
kuvat galleriassa siis :D


Hyvä 2tahtipiikki, vanhoissa detseissä kunto riippuu ihan vanhoista omistajista jnejne voi olla "maanantairäpellyksiä" PALJON. (itsellä sattui just semmonen kaikki vuorotellen lahosi) mut nyt ku on laittanu kerralla kaikki kuntoo ni pelittää! hyvä piikki, pitkät huoltovälit jne.

Paskaa:
- keula
- jarrut (kyllä niillä pysähtyy mut ei vedä vertoja muitten piikkien jarruille)
hmm onhan nois jotain pientä[/quote






Talvella ajokauden loputtua Usd paikoilleen ja brembon etujarru setti :P

Re: Yamaha DT 125R

31.7.2012 14:59

Ja just näin clutch =)

Re: Yamaha DT 125R

1.8.2012 16:06

Clutch kirjoitti:Varmaan tarkotti et arvioi ulkonäöllisesti just hänen deeteetä ja galleriaan? :P
repletefern kirjoitti:Minkä kokoista pääsuutinta ehdotatte kun on vireinä boycenin läpät ja gianelli?

Itte pidin hiilikuitu läpillä 270 tai 280 pääsuuttimena ja seokset oli just buenot.


oho, taas väsyneenä säätäny jotain :D

Re: Yamaha DT 125R

2.8.2012 10:31

Moro moro, ajattelin tässä hommata deeteen, mites se kulkee tt:nä ? Jos ypvs ei oo käytössä käyttäytyykö kurittomalla vakioputkellakin laiskasti kunnes tulee 7tonnia kierroksia vai jaksaako vääntää pienemmälläkin jotenkin ?

Re: Yamaha DT 125R

2.8.2012 11:56

Voiko ärrästä säätää sytytysennakkoa staattorin levyä kääntämällä?

Re: Yamaha DT 125R

2.8.2012 12:55

0meGa kirjoitti:Moro moro, ajattelin tässä hommata deeteen, mites se kulkee tt:nä ? Jos ypvs ei oo käytössä käyttäytyykö kurittomalla vakioputkellakin laiskasti kunnes tulee 7tonnia kierroksia vai jaksaako vääntää pienemmälläkin jotenkin ?

Hyvin ristiriitasia huippunopeuksia jotkut saanu. No omani meni mittarin tappiin eli 140 asti mut mun tais kiertää vähä normia enemmän. Se käyttäytyy laiskasti miten vaan tyhjäl vakioputkel, piikki suht minimaalinen mutta alaväännöt hyvät.

Re: Yamaha DT 125R

2.8.2012 15:02

Clutch kirjoitti:
0meGa kirjoitti:Moro moro, ajattelin tässä hommata deeteen, mites se kulkee tt:nä ? Jos ypvs ei oo käytössä käyttäytyykö kurittomalla vakioputkellakin laiskasti kunnes tulee 7tonnia kierroksia vai jaksaako vääntää pienemmälläkin jotenkin ?

Hyvin ristiriitasia huippunopeuksia jotkut saanu. No omani meni mittarin tappiin eli 140 asti mut mun tais kiertää vähä normia enemmän. Se käyttäytyy laiskasti miten vaan tyhjäl vakioputkel, piikki suht minimaalinen mutta alaväännöt hyvät.


Juuri tuo oli se mitä halusin kuulla, että alaväännöt hyvät. Pitää kattoa jos ostan sellasen missä ypvs ei oo toiminnassa ni pitäähä se kuitenki laittaa :D Aika tyhmän valinnan tehny maahantuoja kun on niitä servoja ottanu pois jostain vuosimalleista :(

Re: Yamaha DT 125R

5.8.2012 22:54

Moro, ostin tänää deeteen. "Koneremppa" tehty ja 60km jälkeen matkalla kotiin ostopaikalta leipo kii..

Paljos arvioisitte hinnaks ja mitä vois olla paskana tossa tarina leipomisesta: 80km/h vauhdissa ensin ääni muuttuu ja puristukset katoo sitten sammuu kokonaan -> kytkin pohjaan. Käynnistin kampi jäykkänä joten mäntä jumissa.

Suoraan sanottuna vituttaa tämmöne paska :eek:

Re: Yamaha DT 125R

6.8.2012 2:38

0meGa kirjoitti:Moro, ostin tänää deeteen. "Koneremppa" tehty ja 60km jälkeen matkalla kotiin ostopaikalta leipo kii..

Paljos arvioisitte hinnaks ja mitä vois olla paskana tossa tarina leipomisesta: 80km/h vauhdissa ensin ääni muuttuu ja puristukset katoo sitten sammuu kokonaan -> kytkin pohjaan. Käynnistin kampi jäykkänä joten mäntä jumissa.

Suoraan sanottuna vituttaa tämmöne paska :eek:


Ymmärrän tunteesi kun itsellä sama käynyt pari kertaa. Toivottavasti vain mäntä vaihtoon ja sylinterin poraus/hoonaus. Mahdollista on että kiertokanki on poikennut tai että mäntä on siruina alakerrassa jolloin alakerran joutuu avaamaan ja putsaamaan. männänvaihdolla jos selviää pääsee satkulla, muuten voi tulla kalliiksi.

Re: Yamaha DT 125R

6.8.2012 9:17

Joo se tässä pelottaakin, kaikki rahat meni just siihen pyörään :D
Tekisin muuten itte mutta faijan mielestä pitää käyttää liikkeessä ni saa myytyä luotettavampana eteen päin :D

Re: Yamaha DT 125R

6.8.2012 13:17

Noniin tässä on nyt soiteltu eri liikkeisiin ja tulin siihen tulokseen että teen kaiken itse.
Eli siis kampuran laakerit pitäis vaihtaa, kiertokangen laakerit vaihtoon, mäntä ja porautus


*Edit oiskos jossain deeteen koneen räjäytyskuvia.

Re: Yamaha DT 125R

6.8.2012 14:40

Luehan vaikka tän topickin alotusviesti.

Re: Yamaha DT 125R

6.8.2012 16:22

0meGa kirjoitti:Joo se tässä pelottaakin, kaikki rahat meni just siihen pyörään :D
Tekisin muuten itte mutta faijan mielestä pitää käyttää liikkeessä ni saa myytyä luotettavampana eteen päin :D

Nauroin vaikkakin on totta että liikkeen työlle saa tietysti takuun. Ainoo vaan että tämmöstä "vanhaa paskaa" ei todellakaan kannata viedä liikkeeseen korjattavaksi, koska ainoa mitä saat on jumbolasku ja työstä jonka olisit voinut itse hoitaa varsinkin kun avuksi on vielä HAYNESIN MAINIO KORJAUSMANUAALI.

Porautus n. 50e paikasta riippuen, mäntä 50e taiwanista tai prox 100e, laakerit 15-20e tsipale (tarvit 2) kun ostat jostain netistä, prox stefasarja joku vajaa 20e, kiertokangen alapään laakerin vaihto maksoi jollakin 30e ja laakeri maksaa jotain puupennejä, muista myös uusia männäntapin neulalaakeri! Hintaa tulee sitten sitä enemmän mitä enemmän rikot, joten suosittelenkin magneeton ulosvetäjää ja jos laakerit ei lähde kotikonstein niin pyydät kauniisti koneistamoa nyppäämään ne irti alapäänlaakerin vaihdon yhteydessä, hyvällä tuurilla eivät peri siitä lisää. Uudet laakerit sitten asennat lämpösovitteella eli laakerit jollain keinolla esim. kiehuvassa vedessä kuumaksi ja kampiakseli pakastimessa muutama tunti ja sitten nopeasti (huolellisesti) asennat ne laakerit, pitäis mennä ihan nätisti paikoilleen, jos joudut naputtelemaan niitä paikoilleen niin muista lyödä hylsyllä/putkella sisäkehälle, ei ulkokehälle tai kehien väliin! Kun lohkot on sitten yhdessä niin muista naputella vasaralla kampiakseli "keskelle" eli niin että se pyörii nätisti, koska lohkojen kiinnityksen yhteydessä se tahtoo aina jäädä toiseen reunaan. Tulipa tarinaa, toivottavasti tuosta on jotain apua.

Re: Yamaha DT 125R

6.8.2012 18:19

Yhellä puolitutulla on prätkäliike, ja epäili hinnaks tulevan jotain 500e luokkaa.
Kiinnileipomisen syy on selvillä kun irrotin moottorin. Eli siis edellinen omistaja oli laittanu uuden männän vaihtamatta niitä paskoja vanhoja kampuran laakereita :D Sitte niil ajo sen 60km, edes kotiin ei päässy. Mäntä jumissa yläasennossa, avaan vielä tänään sylinterin niin saa selvyyden tuliko mitään pahaa jälkeä pintaan :s


Mitenkä isoks deeteen pytyn voi porata ?