Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

27.5.2011 19:12

jjjjuho kirjoitti:Mikä lie vikana kun ei derbi kule kun n. 110-115 tasasella ja kierroksiakin huippunopeudessa vaan vähän päälle 7000? Katalysaattori on poistettu putkesta ja pakoaukonsäätimen sulakekin on laitettu (15A). Liekkö liian pieni suutin vai mikä mättää?


Tarkista pakoaukon säätimen toiminta.

Re: Derbi GPR 125

27.5.2011 23:27

Pikkasen meinaa gpr käydä rikkaalla kun takapenkkikin sotkuu jo öljypisaroihin, jos tota kaasaria lähtis purkaan ja haluais nopeen operaation (eli kävisin hakemassa suuttimia valmiiks) niin minkä kokoisia suuttimia ootte TT pyörissä käyttäneet? Ja millasella seoksella ootte ajaneet? Nyt ite tullu ajeltua 1,5% seoksella. Saishan ton testaamalla selville mutta kun aina saa purkaa puoli pyörää. :D

Re: Derbi GPR 125

28.5.2011 15:14

Larz kirjoitti:joo mulla menny kanssa vaihdepoljin rikki, mut tein ite siihe ympärille metallista vahvikkeen ja luulis rupeevan kestämään.
miten muuten tiedätte, jotka ootte ottanu ilmanputsarista sen tötsän pois, ni miten sen saa, ku se tuntuis olevan jollakin mekanismilla kiinni, mut pyörii kuitenkin. :)

Puukkoa vähän heiluttelet niin helposti lähtee

Re: Derbi GPR 125

28.5.2011 15:15

OA243 kirjoitti:Pikkasen meinaa gpr käydä rikkaalla kun takapenkkikin sotkuu jo öljypisaroihin, jos tota kaasaria lähtis purkaan ja haluais nopeen operaation (eli kävisin hakemassa suuttimia valmiiks) niin minkä kokoisia suuttimia ootte TT pyörissä käyttäneet? Ja millasella seoksella ootte ajaneet? Nyt ite tullu ajeltua 1,5% seoksella. Saishan ton testaamalla selville mutta kun aina saa purkaa puoli pyörää. :D

itellä on 250 pääsuutin ja ilmanputsarin kuri pois. Pätkiikö yhtään kovassa kiihdytyksessä vai booaileeko?

Re: Derbi GPR 125

28.5.2011 15:48

Missä säädöissä öljypumpun pitäisi olla kun yvps on käytössä ja suutinta suurennettu? ja missä se on vakiona?

Re: Derbi GPR 125

28.5.2011 23:51

nadiz kirjoitti:
Larz kirjoitti:joo mulla menny kanssa vaihdepoljin rikki, mut tein ite siihe ympärille metallista vahvikkeen ja luulis rupeevan kestämään.
miten muuten tiedätte, jotka ootte ottanu ilmanputsarista sen tötsän pois, ni miten sen saa, ku se tuntuis olevan jollakin mekanismilla kiinni, mut pyörii kuitenkin. :)

Puukkoa vähän heiluttelet niin helposti lähtee

joo pitääki kokeilla puukon kanssa, koska nätisti se ei halunnut irrota :D

Re: Derbi GPR 125

29.5.2011 20:28

OA243 kirjoitti:Pikkasen meinaa gpr käydä rikkaalla kun takapenkkikin sotkuu jo öljypisaroihin, jos tota kaasaria lähtis purkaan ja haluais nopeen operaation (eli kävisin hakemassa suuttimia valmiiks) niin minkä kokoisia suuttimia ootte TT pyörissä käyttäneet? Ja millasella seoksella ootte ajaneet? Nyt ite tullu ajeltua 1,5% seoksella. Saishan ton testaamalla selville mutta kun aina saa purkaa puoli pyörää. :D


270 on hyvä :D. itellä on tt ja piperin kanssa 290

Re: Derbi GPR 125

29.5.2011 20:37

minkä mallinen kaasutin GPR:ssä on ja mite iso suutin on vakiona?

Re: Derbi GPR 125

29.5.2011 21:13

Mikuni TM 28mm, pääsuutin 210 ja tyhjäkäyntisuutin taitaa olla 17,5.

Re: Derbi GPR 125

30.5.2011 16:04

nadiz kirjoitti:
OA243 kirjoitti:Pikkasen meinaa gpr käydä rikkaalla kun takapenkkikin sotkuu jo öljypisaroihin, jos tota kaasaria lähtis purkaan ja haluais nopeen operaation (eli kävisin hakemassa suuttimia valmiiks) niin minkä kokoisia suuttimia ootte TT pyörissä käyttäneet? Ja millasella seoksella ootte ajaneet? Nyt ite tullu ajeltua 1,5% seoksella. Saishan ton testaamalla selville mutta kun aina saa purkaa puoli pyörää. :D

itellä on 250 pääsuutin ja ilmanputsarin kuri pois. Pätkiikö yhtään kovassa kiihdytyksessä vai booaileeko?


Pätkii hetken kun on tullu hissuteltua mikä on tietty ihan normaalia, puskee vaan isolla kaasullakin savua jonkin verran ja tosiaan änkän päähän jää oikein näkyville sitä öljyä. Eli ei se ihan pielessä ole, muttei sen tarttis noin rikkaalla olla. Mites toi seos, ootteko millasella ajanut TT-pyörillä, vakiossahan toi on 1%.

Re: Derbi GPR 125

31.5.2011 17:52

Osaisko joku sanoa mikä on, kun laittaa kiihdytyksessä niin paljon kaasua kun voi niin kiihtyy hyvin 8k asti ja alkaa boaamaan. Mutta jos kiihdyttää rauhallisemmin menee helposti yli 8k. Eikä pyörä kule kuin 130. O.o

Re: Derbi GPR 125

31.5.2011 21:10

Sanoisin että käy kovastikkin laihalla, kokeileppa isommalla suuttimella.

Re: Derbi GPR 125

31.5.2011 21:43

Minkä kokoista ehottaisit? Vakio suutin on tällä hetkellä ja sulake laitettu.

Re: Derbi GPR 125

1.6.2011 13:06

230-240 lähtisin koittaa.

Re: Derbi GPR 125

1.6.2011 23:00

Tuoppi5 kirjoitti:Minkä kokoista ehottaisit? Vakio suutin on tällä hetkellä ja sulake laitettu.

Pelkkä tulpan vaihto 9 lämpöarvoon pitäisi riittää, itellä kävi heti rikkaalla ku laitto 220 kiinni. Kaikki pyörät yksilöitä tosin joten tiiä sit siitä.