Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Beta RR 125 4T LC

18.7.2013 18:31

Itellä on se pultti kiertynyt vissii aina auki,kun selviän vaan sen läpimenokohdan taivuttamisella takasin muotoonsa,kertaakaan ei oo kierteet menny vielä :D

Re: Beta RR 125 4T LC

18.7.2013 18:56

lusikka6000 kirjoitti: mutta ei nyt valitettavasti hajoamisesta tule kuvia kun vein juuri jalan yhdelle koneistajalle joka vie sen huomenna pajalle korjattavaksi mutta pistän kuvaa minkälainen tuli.


Kyllä nyt jäi suu auki ja huuli pyöreeksi, en nyt oikein tajunut miten jalka on hajonnut ja missä ne kierteet on hankautunut rikki. Jos jalan pultti on kierrettynä pohjaan niin mikään kohta ei pääse osumaan kierteisiin. Onko sulle laitettu jossain vaiheessa siihen tavallinen pultti missä on kierteet koko matkalla? Laita kuvia kun saat paketin nippuun.

Re: Beta RR 125 4T LC

18.7.2013 19:16

juu taidan saada sen jalan takaisin jo huomenna, kuvaa tulossa.

E: mites tuo eturenkaan akseli on kiinni noilla 2 ruuvilla niin kuinka kireälle ne uskaltaa laittaa? kun otin ne pois niin tuli metallista hienoa silppua (ei sellaista kun korkkaa) niin kuinka kireälle uskaltaa pistää ja kannattaisiko sinne pistää lukitetta?

Re: Beta RR 125 4T LC

19.7.2013 18:43

Kuuluuko tuon oikean etupumpun olla kiinni tuossa holkissa mikä on pujotettu akseliin, siihen jäi joku reilu 5mm rako ja naputtelin vasaralla sen siihen kiinni. miten se mahtaa teillä olla? siis se holkki mikä on eturenkaan oikean laakerin ja oikean pumpun välissä akselissa :)

Re: Beta RR 125 4T LC

19.7.2013 19:08

Nyt pari päivää oon yrittäny vetää sitä killeriä irti ja ei se perkele sieltä suostu tulemaan. Käsivoimin repimällä se ei ainakaan irti lähde ja koukkuun vasaralla hakkaaminen yhtään kovemmalla voimalla tuntuu, että jotain muutakin menee paskaksi samalla. Kuin kovalla voimalla te oikeen jouduitte sen irrottamaan kun ittellä ainakin tuntuu, että se olis hitsattu sisältä kiinni. :s

Re: Beta RR 125 4T LC

20.7.2013 20:29

Ei se kyllä hitsattu ole :D Oletkos nyt aivan varma,että otit sen seeker-prikan tms. pois siitä edestä?

BTW-kyssäri: Tuli tossa Rauman mopo-ja piikkimiitissä heitettyä komeesti kaikuen rajarille parisen kertaa :D :D Vahingoittaako mielestäsi/onko kannattavaa heittää rajarille? Itse vastaan,että ei vahingoita ja tykkään sitä silloin tällöin paukutella :D

Re: Beta RR 125 4T LC

21.7.2013 0:58

Ei se hetkellisenä toimenpiteenä vahingoita mitään, mutta hyvä sitä olisi kuitenkin välttää kun saattaa sieltä jotain hajota jos kone pääseekin jostain syystä ylikierroksille.

Re: Beta RR 125 4T LC

21.7.2013 14:12

selailin tässä tylsyyttäni ebaytä niin silmään pisti tällänen: http://viewitem.eim.ebay.fi/ERSATZ-ZNDS ... 56273/item
onko tuollaisesta mitään huomattavaa hyötyä jossakin?

Re: Beta RR 125 4T LC

21.7.2013 16:59

Hammastanko kirjoitti:Nyt pari päivää oon yrittäny vetää sitä killeriä irti ja ei se perkele sieltä suostu tulemaan. Käsivoimin repimällä se ei ainakaan irti lähde ja koukkuun vasaralla hakkaaminen yhtään kovemmalla voimalla tuntuu, että jotain muutakin menee paskaksi samalla. Kuin kovalla voimalla te oikeen jouduitte sen irrottamaan kun ittellä ainakin tuntuu, että se olis hitsattu sisältä kiinni. :s


Itse otin kaverin kanssa ensin sen prikan pois talttapäämeisselin avulla ja sen jälkeen keskari putkeen ja väkisin killeri irti. :lol: Kyllä se tiukassa oli, mutta lähti kumminkin.

Kuva

Re: Beta RR 125 4T LC

21.7.2013 21:36

Juu prikka lähti helposti kärkipihdeillä, mutta "keskari putkeen" siis keskisormi??? :eek: Saa kyllä olla aika pieni sormi sitte kun itellä ei mahdu edes pikkurilli sinne. Mutta juu huomenna kokeilen vielä kerran ja jos ei lähde nii sitte pysykööt siellä siihen asti, että jaksan avata ne popniitit siitä.

Re: Beta RR 125 4T LC

21.7.2013 22:55

Hammastanko kirjoitti:Juu prikka lähti helposti kärkipihdeillä, mutta "keskari putkeen" siis keskisormi??? :eek: Saa kyllä olla aika pieni sormi sitte kun itellä ei mahdu edes pikkurilli sinne. Mutta juu huomenna kokeilen vielä kerran ja jos ei lähde nii sitte pysykööt siellä siihen asti, että jaksan avata ne popniitit siitä.


Niin. Keskisormi silleen, että sormenpää on putkessa eikä koko sormi. :D

Re: Beta RR 125 4T LC

21.7.2013 23:58

Joko mulla on nakkisormet tai sitte erilainen killeri kun ei edes pikkurillin pää mahu. Ja varmasti ei kukaan sitä yhdellä sormella sitä sieltä vetäis kun jotkut rautatangotkii väänty millä sitä ensin yritin vetää :roll: Mutta kuitenki huomenna uutta kokeilua.

Re: Beta RR 125 4T LC

22.7.2013 7:26

Mä laitoin lukkopihteihin M8 kuusiokolopultin, pultin kanta killerin sisään ja varasalla naputtelin lukkopihteihin. Toimii samalla tavalla kuin koukku mutta mikään ei anna periksi vaan terävä isku kohdistuu suoraan killeriin, aika tiukassa oli mutta lähti lopulta irti.

Etualkseli pitää kiristää etunavan holkit kiinni, väliin ei saa jäädä mitään rakoa. Kiristä akseli niin pitkälle kun se menee ja kevyt kiristys, sen jälkeen kiristät oikean tolpan alalenkin puristesovitteen lukituspultit. Jos tässä tarvii naputtaa jotain tai fyysistä voimaa niin joku on rikki tai väärin kasattu.

Re: Beta RR 125 4T LC

24.7.2013 9:23

Pientä moottorin hienosäätöä ja nyt mennään tällä setupilla. Killeri irti, ilmansuodattimen 4 reikää suurennettu noin 38 millisiksi, tyhjäkäyntisuutin 42 ja pääsuutin 132.5.

Toimii paremmin kuin vakiona, alavääntö ja kaasuun reagointi parani, nämä taas paransi kiihtyvyyttä jonkin verran. Ei ainakaan huonompaan suuntaan mennyt.

Ja kyllä, ennen kun joku kerkee kysyä, nyt kulkee täysii ja keulii töötistä :lol:

Re: Beta RR 125 4T LC

24.7.2013 9:44

mahtaako johtua suuttimista kun lähtee kiihdyttämään suoraan vaikka 5 vaihteella 30 vauheista niiin kiihtyy aluksi normaalisti sitten vauhti tökkii vähäsen ja tulee röpötystä ja sen jälkeen lähtee menemään kuin tykki :|