Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.8.2010 23:06
huss_ kirjoitti:masaaa kirjoitti:Milläslailla temmit eroo tehoalueeltaan kotariin? Onko suunnilleen samat, vai vetääkö ylhäältä paremmin ja alhaalta huonommin?
Entäs varaosat? Ei taida saaha niin helposti kun kotariin ja kovin edullisiakaan ei taida olla?
Sillä kyselen ku nyt on vähä kahen vaiheilla että temmi vaiko kotari?
Temmi vetää piikin ylempänä ku kotari (jos puhutaan "uusista" 36 kaasarilla olevista kotareista). Purolta kuulemma saa osat nopeeta mutta hintaa on vähän enempi. Ite ottasin temmin, ku ei tuu joka nurkalla vastaan ja on ainaki omasta mielestä hienompi ku ktm. Ja sitte se vielä että jos ottaa smotoilla niin temmi taitaa siinä vaiheessa olla halvempi ja jarruosatki (4-mäntänen puristin ja 320 levy?) on enemmän smotoon soveltuvat ku kotarin vakiojarrut.
Kiitti tiedosta
Huollotkin varmaan aikalähellä samoja aikoja kun kotareissa? Vielä siitä tehoalueesta, että meneeköhän lähemmäks vanhanmallin kotarin alaväännöt vai gg:n?
E: ja sit mitäs tyyppivikoja näissä yleensä on?
31.8.2010 10:33
masaaa kirjoitti:huss_ kirjoitti:masaaa kirjoitti:Milläslailla temmit eroo tehoalueeltaan kotariin? Onko suunnilleen samat, vai vetääkö ylhäältä paremmin ja alhaalta huonommin?
Entäs varaosat? Ei taida saaha niin helposti kun kotariin ja kovin edullisiakaan ei taida olla?
Sillä kyselen ku nyt on vähä kahen vaiheilla että temmi vaiko kotari?
Temmi vetää piikin ylempänä ku kotari (jos puhutaan "uusista" 36 kaasarilla olevista kotareista). Purolta kuulemma saa osat nopeeta mutta hintaa on vähän enempi. Ite ottasin temmin, ku ei tuu joka nurkalla vastaan ja on ainaki omasta mielestä hienompi ku ktm. Ja sitte se vielä että jos ottaa smotoilla niin temmi taitaa siinä vaiheessa olla halvempi ja jarruosatki (4-mäntänen puristin ja 320 levy?) on enemmän smotoon soveltuvat ku kotarin vakiojarrut.
Kiitti tiedosta
Huollotkin varmaan aikalähellä samoja aikoja kun kotareissa? Vielä siitä tehoalueesta, että meneeköhän lähemmäks vanhanmallin kotarin alaväännöt vai gg:n?
E: ja sit mitäs tyyppivikoja näissä yleensä on?
Huollot samoihin aikoihin suunnilleen (tietenki mieluummin huollot tekee ennen aikojaan ku myöhässä). Tyyppivikoja ei taia suoranaisesti olla, tietenki jotain pientä voi olla joissain yksilöissä, mutta oikeanlaisella huollolla niiltäki välttyy melko hyvin.
31.8.2010 16:17
Joissakin vm:s kuullemma vaihteensiirtäjän jousi pönähtänyt rikki. Kuulemma helppo vaihtaa
31.8.2010 16:41
Temmis männällä ajaa vähemän kun se on 1 renkainen, niin kandee vaihtaa alle 70h, kotaris pääsee sinne 90h paikkeille. Varaosat saa helposti moto-klinikalta ja ei musta pahaan hintaa, tietty kaikkee ei löydy aina varastosta.. Se on melkee sama kumman ostat, se mikä näyttää paremmalta niin otat sen!
31.8.2010 20:52
seeimu kirjoitti:Temmis männällä ajaa vähemän kun se on 1 renkainen, niin kandee vaihtaa alle 70h, kotaris pääsee sinne 90h paikkeille. Varaosat saa helposti moto-klinikalta ja ei musta pahaan hintaa, tietty kaikkee ei löydy aina varastosta.. Se on melkee sama kumman ostat, se mikä näyttää paremmalta niin otat sen!
Näihin ei taida sit saaha kaksrenkaisia mäntiä? Osiakkaa ei taida mistään muualta suomesta oikein saaha ku puromotorilta tai moto-kliniikalta tai en ainakaan löytäny? Ois hyvä jos pääsis vähä vertailee varaosien hintoja..
1.9.2010 16:17
Ei saa 2-renkaisia ja kyllä vaan kaksi jäälleenmyyjää Suomesa. Stormilta ja varmaan muualtakin saa joitakin satunnaisia osia, mutta lähinnä joitakin muoveja ja mäntää?
1.9.2010 21:29
Indy Oy myös. Vertexin mäntä 90e ja muuta hilpetta
2.9.2010 16:01
Ulkomailta oon kerran tilannu kaverin kanssa ja tuli noin viikossa. Jotkut osat puolet halvempia, jotkut vähän vähemmän halvempia. Sen voin sanoo että aika samat hinnat kumpienkin varaosat. Jos aikoo ostaa käytettyjäkin osia, niin kotariin löytyy enemmän, ( katteet, putket) (moto-klinikallakin saattaa olla jotain käytettyjä..)
2.9.2010 20:20
seeimu kirjoitti:Ulkomailta oon kerran tilannu kaverin kanssa ja tuli noin viikossa. Jotkut osat puolet halvempia, jotkut vähän vähemmän halvempia. Sen voin sanoo että aika samat hinnat kumpienkin varaosat. Jos aikoo ostaa käytettyjäkin osia, niin kotariin löytyy enemmän, ( katteet, putket) (moto-klinikallakin saattaa olla jotain käytettyjä..)
puroltakin löytyy melkein mitä vaan käytettynä
8.9.2010 23:02
Mistäs noita kytkinlevyjä voi hankkia? Ettiny joka paikasta, jopa sieltä maagisesta google.fi:stä. Tai sitten meneekö näihin jonku muun kytkinapalat
8.9.2010 23:04
kertokaahan että kannattisko tälläne ostaa... Entä onko ylihintane tai tietääkö kukaan pyörän historiaa?
http://www.nettimoto.com/tm/enduro/1011145
9.9.2010 14:25
Aaltonen, ite käännyin suoraan moto-klinikan puoleen ja suosittelen sullekkin. Soittele sinne tai purolle ja kysy, ei niillä netissä mitään ole lueteltuna.
18.9.2010 18:15
Eli pitä tietää voinko laittaa vm 01 125 Enduroon BR9ES tulpan kun oli ostettaessa BR6ES ja ei löytynyt kaupasta BR9EG:tä nii otin ton ES:n varalta jos sen vois laittaa.
Ja mikähän mahtais olla ku takavalo vilkkuu välillä mutta valot ei muuten toimi? Staattorista johto poikki vai?
18.9.2010 22:50
Noniin elikkä oon hommaamassa tollasen 95vm vrx temmin
niin oon kiinnostunu miten porukat pitänyt pyöristä huolta. Mistä kannatta varaosat hommata purolta, motoklinikalta vai mistä? Pitäis saada nestekytkin letku, takajarrulevy, takajarrun liukutappien kumisuojat ja koneen 1vaihde korjata, mistä osat? Kannattako käyttää castrollin öljyjä bensassa ja belrayta laatikossa? Minkä merkkistä mäntää? Onko tyyppivikoja? Kiitos vastanneille!
18.9.2010 22:56
Vastaan tähän,vaikka en Temmiä omista,mutta jossain Temmeissä on kuulemma vaihteensiirtäjän jousi menny rikki.Kannattaa käyttää näitä laatumäntiä esim.Prox,Wiseco.Castrollin ja Belrayn öljyt on laadukkaita eli kannattaa käyttää,kun kumminkin on kisaenska kyseessä.