Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi DRD 125r

21.10.2011 17:43

Oljyt kurkkasin ja siis pyörä on ihan uunituore :D 2v takuu että takuuhuoltoon ajattelin tuupata maanantaina jos se ny ei tuosta tokene. Siis se valo syttyt pienen ajan jälkee ku vähä pääsin tuossa kadulla kokeilemaan. sitte se valo palaa kun laittaa virrat päälle vielä sittenkin kun muut valot sammuvat.ja kun yrittää startata niin kaasunkanssa käy nii kauan kun antaa kaasua sitten sitte samppuu ja paine valo vilkkuu kerran ja sitten palaa taas? Vähäsen kismittää ku ei pääse ajelemaan :D


Nii ja tosiian ne öljyt oli tikun mukaan siinä kahen viivan puolessa välissä

Re: Derbi DRD 125r

22.10.2011 1:24

Sen valon kuuluukin palaa sillon kun pyörä ei ole käynnissä. Toi käynnistys juttu on iha normaalia kans et pitää avittaa vähän kaasulla niin lähtee helpommin käyntiin(varsinkin näin kylmällä) ja sit vielä kun on ihan uusi pyörä niin ihan normaalia tommoset käynnistymisongelmat(itsellä oli sama juttu) eli älä huoli. Eri asia onkin sitten ton valon kanssa jos se palaa sillon kun pyörä on käynnissä ja sillä ajaa, jos näin on niin vie huoltoon.

Jos toi sun pyöräs on 2011-malli niin takuutahan löytyy siinä tapauksessa 4v 8)

Re: Derbi DRD 125r

22.10.2011 11:14

Ei 2011 malli vaan rekisteröity 1.1.2011 jälkeen. Terveisin 08-mallin omistaja neljän vuoden tehdastakuulla :lol:.

Jep, tuonhan öljynpainevalon kuuluukin palaa ihan hetkonen ja käynnistäminen uutena on hieman hankalampaa. Katso nyt, että et ole koittanut käynnistää jalka alhaalla. Jalassa on nimittäin tappokytkin, joka sammuttaa koneen jos vaihe on päällä, vaikka olisi kytkin pohjassa.

Re: Derbi DRD 125r

22.10.2011 17:27

täytyy sanoa että melkoinen insinööri oon kyllä :D eihän siinä mitää vikaa ollut asia oli just näi niinku sanoitte että se palaa ja käynnistyy silti eikä mitää propleemaa (= mutta sellasta vielä että missä teillä on yleensä nuo lämmöt mittarin mukaan?

Re: Derbi DRD 125r

22.10.2011 19:27

Voi vittu Ihasproblem :roll: Nyt lopetat ton pätemisen.. DRD-mallissa ei oo mitään tappokytkintä jalassa. Ja toistit viestissäs vaan kaiken mitä just olin kirjottanut. Tosta takuusta en tiennyt että ne kiertää sitä tollalailla.

Normaali lämpötila on yleensä 3-4 palkkia normaalissa ajossa. 4-5 palkkia yleensä aika normaali jos vedät vaikka enduroa, burnaat, keulit tai muuten vain rasitat konetta enemmän. Ja flekti menee yleensä päälle siinä 4-5 palkin kohdilla.

Re: Derbi DRD 125r

22.10.2011 19:46

Evoluxione kirjoitti:Voi vittu Ihasproblem :roll: Nyt lopetat ton pätemisen.. DRD-mallissa ei oo mitään tappokytkintä jalassa. Ja toistit viestissäs vaan kaiken mitä just olin kirjottanut. Tosta takuusta en tiennyt että ne kiertää sitä tollalailla.


Anteeksi, jos turhaan pädin, mutta tuo jalan tappokytkin on erittäin yleinen kemmuissa. Löytyy myös Hondan NSR:stä, näin vaan sanoakseni. Mutta pahoittelen, jos koit sen pahanakin varkautena tuon, että mainitsin olevani samaa mieltä. Sanoin lähinnä siksi, koska asia näin on ja saman asian kanssa itsekin aiemmin painin. Viestissäni oli kyllä sisältöä myös, juurikin noista takuu-asioista. Rauha vaan kaveri...

Re: Derbi DRD 125r

3.11.2011 1:48

Noniin.. oon nyt miettiny pään hajalle noiden etukatteiden tarrojen suhteen. Et lähtiskö sitä muokkaamaan orkkis tarroi vai kokonaan uudet ja siihen modaukset. Teema on Musta/punainen
Etukatteisiin ajattelin jossain muodossa olevan DRD, mutta ongelma missä ja miten entä loppu.. :D

Osa suunnitelmaa olisi että tarran rajaisi punaisella, Muuten musta ja DRD lukisi Carbon tarralla. Tai jotenkin. Antakaa omia näkemyksiä ja vinkkejä!:)

Re: Derbi DRD 125r

4.11.2011 17:42

Älä rupee vanhoja modailemaa ku tee vaa uudet suoraan nii tulee hienommat :)

Re: Derbi DRD 125r

6.11.2011 1:10

olisko jollain vinkkejä millä saisi derbin kulkemaan kovempaa?

Re: Derbi DRD 125r

6.11.2011 1:24

Pudota todella korkealta? Olisi siis kiva tietää mitä on jo tehty. Yleisesti ottaen tehoa saadaan kun laitetaan pyörään vapaastivirtaava ilmansuodatin, vapaavirtausputkisto ja isompaa suutinta. Näillä saadaan pieni teholisä. Suurempi lisäys saadaan kun kasvatetaan sitten iskutilavuutta esim. Derbin 150cc kitillä.

Re: Derbi DRD 125r

6.11.2011 1:38

derbi on ihan vakio paitsi että on giannellin änkkä joka ei tuo yhtään tehoa. ja etsin semmosia suht halpoja tapoja saada vähän enemmän tehoa?

Re: Derbi DRD 125r

6.11.2011 1:54

Sitten vaikka hommaat vapaavirtausilmanputsarin ja hieman isomman suuttimen. Putkeahan tähän ei taida (kuten muihinkaan Derbeihin) oikein millään löytyä, joten vaihtoehdoksi taitaa jäädä rakentaa itse putki. Tosin kannattaa ensin tarkistaa, että onko koko käyrässä edes mitään kuristuksia, jos ei ole niin mitään hyötyähän ei uudella putkella saa.

Re: Derbi DRD 125r

6.11.2011 11:52

nieminennn kirjoitti:olisko jollain vinkkejä millä saisi derbin kulkemaan kovempaa?

Myy se, ja osta 2t. Ei näitä vaan saa kulkemaan kovempaa, ellet oo valmis laittamaan rahaa tohon virittämiseen.

Re: Derbi DRD 125r

6.11.2011 15:07

Riejutherocket kirjoitti:
nieminennn kirjoitti:olisko jollain vinkkejä millä saisi derbin kulkemaan kovempaa?

Myy se, ja osta 2t. Ei näitä vaan saa kulkemaan kovempaa, ellet oo valmis laittamaan rahaa tohon virittämiseen.

sitä oo miettinykin että myyn tän talvella/keväällä ja ostan 2t kevarin tai yamaha wr:n

Re: Derbi DRD 125r

6.11.2011 15:42

No älä ainakaan sitä WR osta isompien huippujen toivossa, ellei toi Derbi sit kulje alle sata. :lol: