Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.6.2008 19:01
Jees, tänään tuli lappu että olis osia tulossa, perjantaina lähti saksasta. Nopeaa etten sanois (miinus se että rahojen siirrossa kesti taaaaas :E) Mutta kohta taas afi liitää
25.6.2008 20:16
Käykö RS'n rattaat Af1 Replicaan? Tarvis piikin pienemmän eturattaan ku ei jaksa mennä kutosella yhtään, vitosellakin ottaa vaan 9k kierrosta vaikka vetää alamäkeen. Vakiopeli siis, huiputkin jää tämän seurauksena 110 km/h mittariin.
26.6.2008 11:08
Muakin kiinnostaa, että mullaki on gilardoni 1 pytty 123 rotaxin koneessa, ni eikö se ole sitten tehtaalla tullessa siinä ja mikä siinä on tehtaalta tullessa ja onko paljonkin tehokkaampi kun vakiopytty?
27.6.2008 0:59
Mistäköhän johtuu kun on toi aprilia af1 sport pro -95. Siinä on rave 1 ja vaihettu gilardonin sylinteri ja 34 kaasari. Mut ongelmana on se, että tulppa hajoaa 30-40 kilometrin välein. Oon nyt kokeillu 9 ja 10 tulppaa mut molemmat tussahtaa samalla lailla. Mistäs vois johtua?
27.6.2008 10:43
Mahdollisesti sytkäpuola menossa paskaks.
27.6.2008 15:25
Meneekö rotax 122 neulalaakeri rotax 123:seen? (kiire!)
EDIT: Siis männäntapin neulalaakeri, ei kai niissä suurta eroa ole?
28.6.2008 16:13
Ei käynyt..
Mihin raven solenoidi pitäis kiinnittää? En keksi mitään loogista paikkaa sille.
28.6.2008 18:13
Miten kampiakselista saa sen mutterin pois magneeton puolelta?
Jos staattori on rikki niin vaikuttaako se siihen tuleeko kipinää? Voiko vauhtipyörä olla rikki jos se kummiskin pyörähtää pikkasen kun painaa starttia?
28.6.2008 19:37
Mites toi koneen/takahaarukan kiinnitys pelaa palkkirungon läpi menevän kiinnikkeen osalta? itellä pyöörii vaan tyhjää se pultti pää ( 24mm ) ja toisella puolella on pelkät kierteet ja pultin/tapin päässä reikä kuusiokoloavaimelle, se ei pyöri. Millainen mutteri sinne kuuluisi? ja onko normaalia että se ei pyöri kun pyörittää toiselta puolelta, että olisiko se mahdollisesti poikki? Ostin masiinan eilen halvalla projektiksi ja kone tuppaa olemaan hieman irti ja laitos tärisee perkelesti.
Niin ja kaikki TT osat näyttää löytyvän, raven toimimisesta en ole varma. en oo vielä perehtyny. Kuinka paljon pitäisi kulkea suurinpiirtein sopivilla välityksillä?
29.6.2008 12:09
Pyörität sen vaan pois, etkä välitä siitä vasta kappaleesta, koska siitä säädetään vaan perän jäykkyyttä.
Vika todennäköisesti tasapainotuksessa.
29.6.2008 17:41
pultti oli poikki, kierteitten alusta. Eli se ei ole yhtenäinen sen vastakappaleen kanssa? Miten vastakappale sitten irtoaa? ihan normaalisti kiertäen? vai onko kierteet ns. vääränsuuntaset?
jos vika tasapainotuksessa, niin missä päin konetta tasapainoakseli sun muut on?
Edit: En usko että on tasapainotuksessa, kone on muualtakin ollut helvetin löysässä ja oli pirusti liikkuma varaa, uskoisin että se riittää tärinän aikaansaamiseen kun kone ei ole paskan vertaa kiinni.
29.6.2008 20:01
Kuinka iso tankki af1'sessä on? Ja kuinka iso on varatankki?
29.6.2008 20:39
Tankki on 13 litraa, ja varatankkia ei ainakaan omassa pyörässäni ole. Ei tosin ole bensavalon anturiakaan hanassa, eli voi olla jälkeenpäin vaihdettu hana..
29.6.2008 22:44
Ja lisää vielä noittenki kysymysten perään
, Miten tosta vaihdetaan stefat? en oo enne vaihtanu usd keulasta. Pitääk se kokonaan purkaa että lähtee sielt pumpun yläpääst ottaa sitä syväl olevaa seegerprikkaa, kumia ja sen sellaista? vaikuttaa sangen hankalalta systeemiltä...
29.6.2008 23:36
SCR kirjoitti:Ja lisää vielä noittenki kysymysten perään
, Miten tosta vaihdetaan stefat? en oo enne vaihtanu usd keulasta. Pitääk se kokonaan purkaa että lähtee sielt pumpun yläpääst ottaa sitä syväl olevaa seegerprikkaa, kumia ja sen sellaista? vaikuttaa sangen hankalalta systeemiltä...
ei se sen hankalampi homma oo mut kannattaa painaa mieleen missä järjestyksessä tuli mitäkin ni ei kasaus oo niin tuskaa
joskus liukuputket jämähtää niin kiinni että joutuu kuumailma puhaltimella antaa lämpöä ja kunnolla siihen isompaan putkeen ja rykiä kaikin voimin... räjäytyskuva kannattaa kans olla matkassa.