Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

28.5.2007 22:46

Pex---- kirjoitti:minkä merkkine se kaasari on?:D
Ei sil taida olla merkkii ;)

30.5.2007 10:55

Mistä saa suuttimia tän kaasariin? Ku olis daelimin kaasari tiedossa tuohon mun piikkiin nii pitäs saaha suuttimia, että sais oikeisiin säätöihin ;)

30.5.2007 11:10

Varmaan kaikista ''mopo ja pyörä'' liikkeistä. Salossa ja Nakkilassa on ainakin.

30.5.2007 21:17

Tietääkö muuten kukaan että mitä reittiä toi pakokaasunkierto kierrättää sitä pakokaasua? Onko se vaan tavallanine hukkaputki, että sekoittaa virtauksia, vai ei kai se vaan kierrätä sitä kaasua takaisin pyttyn. Alkoi nimittäin mietityttään kun on sitä sinitarraa siellä putken sisällä :D

30.5.2007 21:17

xhenkkax kirjoitti:Mistä saa suuttimia tän kaasariin? Ku olis daelimin kaasari tiedossa tuohon mun piikkiin nii pitäs saaha suuttimia, että sais oikeisiin säätöihin ;)

Ja jatkoksi vielä että hinta on sen 3,5¤ kappale

30.5.2007 21:19

juu-joa kirjoitti:Tietääkö muuten kukaan että mitä reittiä toi pakokaasunkierto kierrättää sitä pakokaasua? Onko se vaan tavallanine hukkaputki, että sekoittaa virtauksia, vai ei kai se vaan kierrätä sitä kaasua takaisin pyttyn. Alkoi nimittäin mietityttään kun on sitä sinitarraa siellä putken sisällä :D


En ole selvitelly enkä usko et moni muukaan.
Jos seuraa niit letkui ni se johtaa imukaulaan.
Eli siitä voi päätellä jo jotain :P

30.5.2007 21:24

JMstyles kirjoitti:
xhenkkax kirjoitti:Mistä saa suuttimia tän kaasariin? Ku olis daelimin kaasari tiedossa tuohon mun piikkiin nii pitäs saaha suuttimia, että sais oikeisiin säätöihin ;)

Ja jatkoksi vielä että hinta on sen 3,5¤ kappale

Minkähän merkkist suuttimet tuohon käy?

30.5.2007 21:47

JMstyles kirjoitti:
juu-joa kirjoitti:Tietääkö muuten kukaan että mitä reittiä toi pakokaasunkierto kierrättää sitä pakokaasua? Onko se vaan tavallanine hukkaputki, että sekoittaa virtauksia, vai ei kai se vaan kierrätä sitä kaasua takaisin pyttyn. Alkoi nimittäin mietityttään kun on sitä sinitarraa siellä putken sisällä :D


En ole selvitelly enkä usko et moni muukaan.
Jos seuraa niit letkui ni se johtaa imukaulaan.
Eli siitä voi päätellä jo jotain :P
No joo, ehkä on parasta hankkii pikemmiten se ruuvi siihen ettei tuu ikäviä yllätyksiä :D

30.5.2007 23:58

Onko muuten 500 kilsan kohdalla muuta huoltoa kuin öljyjen vaihto? Ja missä tässä on poistoruuvi? Ja että mitä öljyjä sinne sitte ängetään ja minkä verran, itelläni ei oo nimittäin ohjekirjaa. Kiitos. :D

31.5.2007 0:20

juu-joa kirjoitti:Onko muuten 500 kilsan kohdalla muuta huoltoa kuin öljyjen vaihto? Ja missä tässä on poistoruuvi? Ja että mitä öljyjä sinne sitte ängetään ja minkä verran, itelläni ei oo nimittäin ohjekirjaa. Kiitos. :D


http://www.daelim.fi/roadwin_tiedostot/ ... oadwin.pdf
Ding, nyt sul on ohjekirja :P

31.5.2007 9:28

JMstyles kirjoitti:
juu-joa kirjoitti:Onko muuten 500 kilsan kohdalla muuta huoltoa kuin öljyjen vaihto? Ja missä tässä on poistoruuvi? Ja että mitä öljyjä sinne sitte ängetään ja minkä verran, itelläni ei oo nimittäin ohjekirjaa. Kiitos. :D


http://www.daelim.fi/roadwin_tiedostot/ ... oadwin.pdf
Ding, nyt sul on ohjekirja :P
Oho :D Kiitos, olis voinu kyllä googletta :D

31.5.2007 16:11

noni, nyt on ostettu uus takavalo, vilkut, änkkä ja peili, putki vaan pitäis vielä saada.

ja undertray tehtailla.

31.5.2007 17:37

dr.gyro kirjoitti:noni, nyt on ostettu uus takavalo, vilkut, änkkä ja peili, putki vaan pitäis vielä saada.

ja undertray tehtailla.
Mikäs änkkä tuli, ja menikö vakioputkeen kii vai tulevaan putkeen?

Itelläni tuli tänää harkkalupa, aijai Daelim tuntu jopa suht koht laiskalta autokoulun Cebariin verrattuna! :D

Sisäänajosta sen verran, että ku itelläni on menny se sanotaan nyt vähän tuhmasti. Ikinä en oo punarajalle kierrättäny, mutta sinne 9 tonttuun jopa olen. Tavallisessa kaupunkipörräämisessä ei ole kiekat ku sinne 6 tonnin hujakoille noussu, sinne ne on pakko nostaa :D. Äsken kun ajoin 80 alueella niin pyörä meni suht koht kovaan vastatuuleen vaan 95 mittariin. Vähän kun lämpeni nii alko sitte kulkeen jo vähä paremmin. Vähän outoa kun ohjekirjassa sanotaan että ekan tuhannen kilsan aikana kierroksia ei saa antaa ku 5000. Daelimissa on mun mielestä ainakin Cebariin verrattuna huonohko alavääntö ja muutenkin täristää inhasti kun on niin vähän tai vähemmän kierroksia.

31.5.2007 21:21

Ootko kuullu sellasta että ei sisäänajon aikana ajetakkaan varmaa 60 km/h kovempaa koska joutuu tämmösellä vehkeellä kierrättää enemmän. Sisäänajossa ajellaan vaa jossain kaupungissa. Turhaa koneen rääkkäämistä jos sisäänajossa rupee jo siinä 9000 rpm ja 95 km/h vaiheilla ajelee.

31.5.2007 21:41

Pego kirjoitti:Ootko kuullu sellasta että ei sisäänajon aikana ajetakkaan varmaa 60 km/h kovempaa koska joutuu tämmösellä vehkeellä kierrättää enemmän. Sisäänajossa ajellaan vaa jossain kaupungissa. Turhaa koneen rääkkäämistä jos sisäänajossa rupee jo siinä 9000 rpm ja 95 km/h vaiheilla ajelee.
No toi 9000rpm on kerran tullu kokeillessa kiihtyvyyttä. Kyllähän se on totta että kone ei siitä tykkää mutta nykyäänhän jotkut jopa ajattelee ettei tällasia laimeita nelareita tarvii sinänsä sisäänajaa koska osat on jo tehtaalta tullessaan niin tarkasti tehtyjä. Itse pyrin vaan tonniin asti perusajossa pitämään kierrokset siellä korkeintaan 7000rpm kohdalla.

Selvis varmaan syy laiskuuteen tänään, en ollu ajanu pyörällä kahteen viikkon niin oli vähä jämähtäny :D. Kävin tankkaamassa ja parin tunnin kuluttua kulki ku uus ;). Lisäksi tänään otettiin se ruikku änkästä pois.