Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

25.10.2006 20:28

jymi kirjoitti:
Peltsii| kirjoitti:98 on siis paksumpaa, jos se virtaa suuttimien läpi hitaammin? :D tällöin myös moottorin teho alenee, jos kerta polttoainetta poltetaan vähemmän..?

98 ero on 95:n verrattuna oktaanien määrä eikä se että se on paksumpaa?


Aivan, joten jos ainoa ero on oktaanien määrä niin miksi sitä 98 kuluis sitten vähemmän? Se oli pointtina jos et ymmärtäny.

4.11.2006 21:36

Millatteet on caginva huoltovälit? Vois hakee uuden talvihinnoil :-)

1000-3000-5000-10000 vai kenties 1000-5000-10000 ?

4.11.2006 21:41

Silloku jaksat huoltaa

5.11.2006 11:46

Aina ku mahdollista :D

5.11.2006 12:15

Erittäin asiallisia viestejä taas. No eipä tuo ihme kun toinen noiden kirjottajista on likanen amis. =D

Mut hei, siis oikeasti. Cagivan huollon huoltovälit tarviin, sun ei peltsi kannata vastata kun sulla ei näistä tietoa ole.

Tarkotus ois ostaa uus ja pitää täydellinen huoltokirja nyt vaihteeks sitte siinä :-p

Niin ajattelin nyt et onko toi pilattu noilla määräaikaishuolloilla tuo cagiva, ei viittis huolloista tonnia maksaa lissöö lol =P

5.11.2006 13:09

1000-6000-12000-18000-24000 +mahdollinen luovutushuolto(0km)

Edit: Tieto cagiva mito-04 huoltokirjasta.

Jos haluu pelata varman päälle niin huoltaa 5tkm välein ja männän 10tkm välein. Toisen tai kolmannen männän jälkeen pitäs alapään laakereita vaihtaa.

5.11.2006 14:34

Lohkeisko keneltäkään keväällä halvalla planettia/raptoria? :> (~3000e)

5.11.2006 14:37

MotoRider kirjoitti:1000-6000-12000-18000-24000 +mahdollinen luovutushuolto(0km)

Edit: Tieto cagiva mito-04 huoltokirjasta.

Jos haluu pelata varman päälle niin huoltaa 5tkm välein ja männän 10tkm välein. Toisen tai kolmannen männän jälkeen pitäs alapään laakereita vaihtaa.


No täähän on hyvä juttu, max. 3 huoltoa tulis mun ajokaudel. :-)
Kiitosta.

5.11.2006 19:09

Hahahahahahah spede =DDDDDDDDDDDDDD

9.11.2006 21:53

sori hiukka offtopic.

Mut jos jottai kiinnostais hankkii viel tollane -06 raptori ni yhteyt vaa. Ei oo paljoo ajettu, hiukka reilu 3 tkm. En myy pakost, et asiallisii tarjouksii. :)

12.11.2006 13:54

Nyt ois tarkotus Raptor ostaa ja kun en nyt näitä tekniikka miehiä ole niin yksi kysymys olisi:

Kauppias kertoi että ko. kevarin kone muuttuu nelariksi ensi vuonna. Kumpi on järkevämpi ostaa 2-tahti vai nelari? Ja miksi?

12.11.2006 14:16

borje_ kirjoitti:Nyt ois tarkotus Raptor ostaa ja kun en nyt näitä tekniikka miehiä ole niin yksi kysymys olisi:

Kauppias kertoi että ko. kevarin kone muuttuu nelariksi ensi vuonna. Kumpi on järkevämpi ostaa 2-tahti vai nelari? Ja miksi?


Tästä saa taas vain tappeluita aikaan. Kummassakin on puolensa ja se on sitten vain itsestä kiinni kumpaa haluaa.

4-t: Pidemmät huoltovälit, pienempi kulutus, äänet ja huoltoväleihin liittyen luotettavampi kulkija.

Ei kuitenkaan kulje yhtä kovaa kuin 2-t, ei kiihdy yhtä nopeasti.

2-t:Kiihtyy ja kulkee

Lyhyemmät huoltovälit, suurempi kulutus, äänet ovat kuin mopossa.

Itse olen omistanut sekä 2-, että 4-t pyörät ja kummassakin on puolensa. 2-t kestää hyvin kun sitä huoltaa, mutta tämä tietenkin maksaa vähän enemmän kuin 4-t:ssä. Ja jos ostat tarpeeksi uuden 2-t pyörän ja pidät siitä hyvää huolta, en usko että suurempia ongelmia ilmenee.

Toisaalta nelitahdia ei tarvitse pitää niin hyvin, eli huoltaa niin usein. Ajo on huolettomampaa, mutta ei kulje kyllä yhtä kovaa tai kiihdy yhtä nopeasti kuin 4-t.


Onko tämä tieto muuten ihan maahantuojalta? Meinaan eikös se Mito ainakin ole vielä ensi vuonna 2-t, miksi siis muuttaisivat raptoriakaan..?

12.11.2006 20:00

Jeejee jos muuttaisivat 4t:ks :D Ois uusin 2t raptori mullaki sittennii =)

13.11.2006 17:18

Samat :D :D

14.11.2006 20:57

Noni nyt on tallissa... Heti anto positiivisia merkkejä ku nappasin penkin ja tankin ylös. Aika hemmetin helppo vaihtaa ainaki relettä yms. sulaketta...