Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.10.2012 21:04
Ite meen ainaki maksimissaa 80 alueelle ei täl oo asiaa 100 alueelle... Eikä siellä 100 alueella ole pakko ajaa sitä satasta.
13.10.2012 21:12
Sama homma, 80 on maksimi minne meen. Hirvittävää ajaa satasta. Ei se kyllä oo 2-tahdillakaan kivaa, mitä pari kertaa kavereiden pyöriä päässyt kokeilemaan.
13.10.2012 21:44
Kyllä mä oon sen pari kertaa tolla ajanu sitä yli satasta, kun huippuja oon kokeillu
mut nyt olis yks kysymys et miten toi koropalan vaihto menee? Ja mitä muita työkaluja siihen tarvii ku lenkkiavaimia?
13.10.2012 21:55
Räikästä on ainakin hyötyä. Itte koitin kanssa koroa vaihtaa, mutta oli se alkuperänen jousen alapää niin tiukassa, että vaikka jousipuristimella puristin painon pois niiltä jengoilta niin ei silti lähteny vanha pois.
Täytyy antaa 6k huollossa niille laitettavaks. Tai jos saat kiinni niin vinkkaa mullekin sitte miten onnistu
13.10.2012 22:00
No huhu
kattelen sitä sit talvella, kun husse lähtee talvi unille
ja muistappa että räikällä ei sais vääntää hampaat irvessä, ettei mee rikki.
13.10.2012 23:07
Derbi1996 kirjoitti:Kuka ajaa sillä tavalla?
Kuule tietäsit vaan, täälläpäin lähes kaikki vetää mottityypistä riippumatta (siis ei väliä onko 2t vai 4t) käymään ja heti ajaa kaasupohjassa rajottimelle vinguttaen, tai maantiellä jos ajelee ja ei ymmärrä pyörää säästellä ni surutta pieni vaihde sisässä kun ei nää muuten kulje mikään 4t piikki.
Ja mitä koroon tulee, ni se on ruuvilukitteella kiinni joka aukeaa helpoiten lämmittämällä + ruuvipenkissä vääntämällä, tai sitten voi kokeilla rajusti lämmittämättä vääntää auki ja pahimmassa tapauksess hajoo koko paska käsiin.
13.10.2012 23:16
Kyllä mulla tää kulkee ihan hyvin 80 alueel ei tarvii mitään vingutuksia rennosti kutosvaihteella pääsee... Ja siis miten ajattelit saada sen ruustukkiin kiinni...? Eikö se käy että kuumailma puhaltimella puhaltelee sitä hetken ja sit avaa mutterit?
13.10.2012 23:35
Emmää osaa selitää tota ruuvipenkkihommaa, mutta 2t topicissa on joskus ollu kuvia.
Ja kulkupuolesta tarkotinkin just noita 100 tai 120 alueita missä saa huudattaa et jaksaa mennä.
Ja saattaaa riittää lukitteelle kuumailmapuhallin tai jos ei ni sitten vaan tohoa perkele ni luulis irtoovan.
13.10.2012 23:47
Jaajaa no pitää kokeilla sitä. Mut siihe pitää varmaa sit laittaa uudet ruuvilukitteet? Koska vanhat tuski riittää. Enkä haluu sitä, että se lähtee irti ajaessa
14.10.2012 1:18
Tolla räikällä meinasin että sitä tarttee oikeestaan vaan jos haluu sen jousen kokonaa pyörästä irti. Ja siis räikällä ei tietenkään voi yhtä kovaa vääntää kuin lenkkiavaimella.
Täytyy varmaan vielä yks kerta koittaa toi koro laittaa. Jos se tolla Prätkä Jätkän kikalla aukenis. Ei hotsittais maksaa kovaa tuntitaksaa huollon pojille...
14.10.2012 7:54
No höpö höpö nyt siitä räikän kestävyydestä, jos se ei kestä vääntää niin räikkä on silloin joku sikahalpa lelu. Nykyään melkein missä tahansa työkalusarjassa räikät alkaa olla sen verran laadukkaita että ennemmin sarjan halvat hylsyt hajoaa kuin räikät. Meillä oli tallilla käytössä laatumerkkejä ja Bilteman 10v takuulla olevia räikkiä, jälkimmäistä on välillä rääkätty metrisellä jatkovarrella eikä ole vuosien käytössä mennyt miksikään.
Lukite pehmenee lämmittämällä, pitää saada lämmitettyä jonnekkin 80-120 asteen paikkeille. Jos liitoksessa on lukitetta niin ennen kasaamista lukitteet pitää puhdistaa pois kierteistä ja laittaa uudet lukitteet kasauksessa.
14.10.2012 12:03
Alko muute pelottaa toi koropalan laitto
http://www.motot.net/wiki/Korotuspalat tossa on ohjeita koropalan laittoon.
14.10.2012 12:19
Riittääköhän suuttimiksi 130&40. Kun pyörässä leo vince ja twin air?
14.10.2012 12:23
Ja sitten ei issään nimessä kuvan osoittamalla tavalla iskarin vartta ruustukkiin!!! Jos varteen tulee naarmuja niin iskari on entinen. Väliin pitää laittaa puristusholkit tai vähintään alumiinipalat joita saa ostettua ruustukkiin.
Toinen mitä ihmettelen aina näissä perän korotuksissa, ajoasento paranee huomattavasti kun perä nousee ylemmäksi ja joutuu väkisinkin istumaan montussa? No, makunsa kullakin. Sillä perän korotuksella saadaan etupään kulma jyrkemmäski ja pyörä ei enään käyttäydy kuten kuuluu vaan ohjauksesta ja käytöksestä tulee haukkaava ja epävakaa.
Voisitte tuolta enska/krossipuolelta vähän käydä lukemassa pyörän alustan säädöistä ja niiden vaikutuksista pyörän käytökseen. Jos noita korotuksia tehdään ulkonäön ja/tai ajoasennon takia niin aika hakoteillä ollaan pyörän säätämisessä ja ajettavuudesta. Tuntuu olevan muoti-ilmiö että perä pitää olla pirun korkeella, välittämättä pyörän ominaisuuksista. Kattokaas muuten noita isompia motoja/enskoja sekä niiden korkeuksia sekä alustan sag:eja, niistä saatte vähän osviittaa mikä on hyväksi pyörän käytökselle ja mikä ei.
14.10.2012 12:31
Samaa katoin itekki tossa kuvassa. Ja kyllä se vähän parantaa ajoasentoa ainaki näissä husseissa, kun kaverilla on koropala hussessaan. Mutta en ymmärrä miksi se iskarin esijännitys pitää säätää ihan täysille ettei jousta yhtään. Eikös sen iskarin tarkoitus ollut vaimentaa niitä töyssyjä?