Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

18.8.2015 7:38

Onkohan tuo startin kiinnityspulttien katkeaminen joku ominaisvika näissä, kun mekin koneremontin yhteydessä huomattiin molempien olevan poikki ja startti oli "kiilattu" ylimääräisillä metalli lärpäkkeillä reikäänsä. Katkenneiden pulttien poisto oli 3min homma joten ihmettelin miksi edellinen omistaja oli jaksanut väkertää nuita kiilausrautoja kun sen olisi helpommalla korjannut kunnolla. :eek:

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

18.8.2015 20:49

Tilatut orkkisläpät saapui, Ei mitään maanmullistavaa muutosta. Edelleen räpättää keskikierrosalueella. Siispä kun kaikki muu on nyt tsekattu, voi syynä olla vain seokset.
Hain uuden neulan joka on "paksumpi" mutta ei siis ole vaan kapeneva osuus kärjessä on lyhemmällä matkalla, Oisko ollut D25 ?
Neulan sai laittaa sokan alinpaan loveen ja suutin suurentaa jolloin tilanne alkoi muuttumaan. Pyörä vaikuttaa nyt hyvältä, mutta hienosäädön teen kunhan kipaisen Moposportissa hakaemassa kaksi suutinkokoa ( 110 ja 112 ), jotka puuttuvat varaosalaatikosta. Tuntuu että juuri toinen noista puuttuvista on se paras koko pyörään nyt. 8)

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

18.8.2015 23:42

Startin sain kiinni nyt suhteellisen hyvin ottaen huomioon lähtötilanteen. Melkein tekisi mieli kiilata se kiinni sinne koloon koska ne pultit melko varmasti katkeavat uudestaan.

Pyörä oli jo kaasaria ja putkea vaille valmis, mutta otettiin sitten keula irti ja laitettiin nyt yöksi tyhjentymään. Tarkoituksena olisi siis vaihtaa eteen jarrupalat ja öljyt ja siten saada keulasta hiukan jäykempi. Ongelmana taitaa vaan olla se että missään muussa pyörässä ei ole samanlaista keulaa ja voisin melkein lyödä päästäni vetoa ettei motomarketilla ole minkäänlaista käsitystä öljypinnan korkeudesta.

Kai se täytyy kokeilemalla selvittää

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

19.8.2015 15:31

Yllättäen Motomarket tiesi keulan öljymäärän, tarjosivat 3dl/pumppu. Tulen illalla kertomaan miten toimii tuollaisella määrällä.

Etujarrupaloja en löytänyt mistään muualta kuin maahantuojalta ja sieltä tilatessa pelkistä paloista tulisi yli 100€ kulu. Nyt sitten selvisi että ilmeisesti KTM mönkijöissä on sama jarrusatula (ainakin samannäköinen) edessä ja tarvikepalat maksavat noin 30€. Kun saan palat ehkä loppuviikosta niin voin sitten kertoa miten sopivat paikalleen.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

19.8.2015 22:43

Ainakin siihen 2 mäntäseen menee ilmeisesti mopoapikan jarrupalat, en ole kyllä vielä kokeillut :D Jos sulla on se parempi satula niin toivottavasti sopii palat. Pitäis melkeen tehä joku lista mihin kerätä kaikki tarvikeosat mitä pyörään menee, koska suurin osa varmasti löytyy.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

19.8.2015 23:11

Juu löytyy se 4-mäntänen Magura. Ei ehditty keulaa katsoa kun nousi kuume päivällä mutta jos viikonlopun aikana saisi pyörän kasaan. Ajattelin tietopankkiin kirjotella jossakin vaiheessa vähän listaan kun saan vielä varmuuden noiden kotarin palojen sopivuudesta.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

25.8.2015 11:17

Noniin nyt on taas pyörä läjässä. Kotarin mönkköripalat sopivat ja mitä katselin niin joitakin kotariin sopivia paloja täytyy vähän viilata että mahtuvat. Kaasarin (34 VHSB) sain hyvin kiinni lukuunottamatta pieniä ongelmia vaijerin pituudessa. Ei tarvinnut ecuakaan kääntää eri asentoon vaan mahtui hyvin ja säädötkin osuivat aika hyvin kohdilleen. Motomarketin tarjoama 3dl öljyä per pumppu ei tunnu riittävältä, täytynee lisätä lähiaikoina. Peräpää sen sijaan tuntui melko mukavalta huollon jälkeen.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

7.9.2015 21:17

Otti ja putos vaihdepoljin :eek: Käyköhän jonkun muun merkin poljin profiililtaan sopivasti vai pitäisikö vain tilata alkuperäinen piiiiitkällä toimitusajalla?
Edit: Juu, ja etujarrupalat on loppu ja näköjään toinen työsylinterin männistä tunkee ulos "kumitiivistettä", kuin ohutta O-rengasta. Tarvitaan siis korjaussarjaa.
Kuka tietäisi mistä osia kannattaa alkaa metsästämään, se Motomarket ( vai mikä lie ) ei tunnu hyvältä paikalta...

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

7.9.2015 23:01

Oiskohan tässä sama vaihdepoljin ku säxässä ku sama kone..? Sillon nakkilasta saisi 2-3pv sisällä mutta vähän kalliilla. Periaatteessa mikä vaan poljin samoilla booreilla käy.

Miten se oikeen tippui? Halkesko tai hajosko jotenki tms.vai mistä irtos :D

legenda kertoo että mankin ja yz 250 poljin menisi mutta mitään varmuutta ei ole, en lähtisi kokeilemaan
Edit: linkki säxän polkimeen http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/april ... i-polkimet
perin kallista lystiä

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

7.9.2015 23:07

Jep, Kävin Helsingin pyörästä kysymässä ( samaa liikettä tuon Nakkilan kanssa ) ja sanoi ettei löydy hyllystä eikä varastosta, toimitusaika min. kaksi viikkoa eli juuri tuo säxän poljin joka on varmaankin melko sama.
Tällä hetkellä on tilapäinen Yamahan poljin kiinni joten se ei ole nyt suurin propleema.
Jarrut on, kun huomasimme juuri että etupalat on loppu ja mäntä jumittaa kun tiiviste pursui ulos... Yritän juuri etsiskellä mistä saisin palat ja mistä korjaussarjaa. En tosin ole vielä saanut selville edes minkämerkkiset jarrut on? Työsylinterissä on vain iso V-kirjain... :eek:

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

7.9.2015 23:10

Niin juu, siinä oli joku Kawasakin poljin jota oli hieman modifioitu, muuten ihan hyvä mutta olisi saanut olla pidempi. Sen kiinnitysruuvi oli kanta alaspäin ja ilmeisesti löystynyt, pudonnut ja sitten irronnut koko poljin lentäen kaseikkoon. :roll:

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.9.2015 11:38

Teiltä löytyy ilmeisesti Derapage RR malli? Siinä on käsittääkseni edessä 2-mäntäinen AJP:n valmistama satula. Tai näin ainakin uskoisin. Paikallisessa varaosaliikkeessä oli sellainen kirja josta löytyi eri palojen kuvia ja sieltä muistaakseni löytyi omaankin pyörään palat. Harmi vaan että minulla on se nelimäntäinen Maguran satula niin eivät samat palat sovi.

Motomarket on vihoviimeinen paikka mistä kysellä jarruihin osia. Sanoivat ettei valmistaja myy erikseen pienempiä osia. Takajarrusatulaan tiivistesetti olisi maksanut muistaakseni yli 80 euroa ja olisin tarvinnut vain sen yhden tiivisteen satulan ja männän väliin. Onneksi vanha tiiviste oli vielä sen verran hyvässä kunnossa että se saatiin toimimaan. Muistaakseni mallailtiin myös että KTM:n tiiviste menisi.

Mutta asiaan, laita Notreal kuvaa niistä paloista niin etsitään yhdessä.

E: Onkohan minulla vai teillä ollut jokin tarvikepoljin kun minulla ainakin on kiinnitysruuvi kanta ylöspäin eikä sitä saa edes toisinpäin

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.9.2015 13:23

Juu, malli on se 2-mäntäinen ja sain selville että sama satula on 09-15 vuosimallin Honda CBR 125:ssä. Motomarket tarjoitui postittamaan etujarrupalat postikuluineen hintaan 96€, siispä hain tuosta muutaman kilometrin päästä Storm motorista hintaan 16,60
Stormilta tilasin myös satulan korjaussarjan päivän toimitusajalla hintaan 21,60€

Etujarrun pääsylinteri on AJP:n mutta satulasta ei samaista mallimerkintää löytynyt ( kuin yleensä AJP:n satuloissa ) vain V-kirjamen näköinen merkki?

Saattaahan se olla että vaihdepolkimessa on alunperinkin pultti alassuin? Tilasin Apikan polkimen ja jos siinäkin on, vaihdan pultin pidempään ja laitan lukkomutterin varmistukseksi :eek: ( jos on läpireikä, muutoin lukitetta...)

P.S. Etujarrupalojen kohdalla katalogissa oli sopivuus myös joihinkin Riejun malleihin, mutten muista enää mihin...

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.9.2015 15:39

Apikan polkimessa ruuvi ylöspäin ja on läpireikä

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

8.9.2015 16:16

Jepulis, ei mennyt tämäkään niin kuin Trömsöössä. Ne Stormilta saamani jarrupalat olivat tarkalleen oikean muotoiset, mutta peilikuvat :paha:
Eli sopivat kyseiseen satulaan kun se on asennettuna renkaan oikealle puolen.....
Eikun takaisin ja tutkimisen jälkeen totesivat ettei ( Honda CBR:n paloista löydy vasemman puolen paloja koko katalogista. :seko:

Myyjä tutki lisää, kävi takahuoneessa, tutki, palasi takahuoneeseen ja sitten. Simpsalapim. Löi paketin tiskiin jossa oikeat palat.

Ostin molemmat paketit mitä Vantaan Stormilta löytyi. Keskusvarastolla jäljellä 3 pakettia. Eli, jos jollain on etupalojen tarvetta tulossa, kannattaa mennä ja hankkia niistä jäljellä olevista, kuulemma aika harvinaisista, nyt itselle varastoon.

Palat on Stormilla EBC Brakes:n valmistamat koodilla: FA465TT
Hinta Vantaan tiskillä: 21,20 / pari