Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.6.2012 17:26
tuomasmas kirjoitti:Moro ! käykö RD 125 moottorin stefat myös Yamaha dt 125 lc moottoriin?
Käy.
tuomasmas kirjoitti:linkkiä stefoista jos niitä netistä löytyy !
Kuten tämän topicin ensimmäisellä sivulla jo laitoinkin:
Laajin RD-osavalikoima
http://www.jokaosa.fi/ (Jälleen toiminnassa!)
( Moottoripyörät -> Sivun alareunasta YAMAHA KATUPIIKKI-varaosat ja tarvikkeet )
28.6.2012 15:54
Moro, nyt ois semmonen ongelma ,että kytkin ei irrota ja oikeella puolella oleva kytkin tappi pyörii tyhjää.Ongelma tuli sen jälkeen kun avasin lohkot ja vaihdoin stefat ja tiivisteet.Ja nyt on lohkot taas auki enkä älyä mihin kytkin tapin pitäis ottaa kiinni kytkinakselissa
Onko väärin kasattu vai puuttuuko joku osa ? Harmi kun ei löydy räjäytys kuvia kyseisestä koneesta ja konehan on DTLC 125 -87.
28.6.2012 16:10
tuomasmas kirjoitti:Harmi kun ei löydy räjäytys kuvia kyseisestä koneesta ja konehan on DTLC 125 -87.
Sulta puuttuu mitä luultavimmin se kuula
(nro 21) kytkinakselin sisältä tankojen välistä.
http://aijaa.com/0056610442896Räjäytyskuvaväittämäsi ei pidä paikkansa. Tämän topicin ensimmäisellä sivulla on linkki mun faktaosioon, josta löytyy räjäytyskuvat. Parts cataloguessa siis on kuvat koneeseenkin, vaikka tiedosto on varsinaisesti RD malliin. Monet muutkin tiedostot soveltuu myös DTLC mallille. On siellä yksi korjauskäsikirjakin joskaan sen kieli ei ole englanti, mutta auttaa siinä kuvat sentään. Sieltä vain latailemaan tiedostoja omalle koneelle.
28.6.2012 20:47
tuomasmas kirjoitti:Moro, nyt ois semmonen ongelma ,että kytkin ei irrota ja oikeella puolella oleva kytkin tappi pyörii tyhjää.Ongelma tuli sen jälkeen kun avasin lohkot ja vaihdoin stefat ja tiivisteet.Ja nyt on lohkot taas auki enkä älyä mihin kytkin tapin pitäis ottaa kiinni kytkinakselissa
Onko väärin kasattu vai puuttuuko joku osa ? Harmi kun ei löydy räjäytys kuvia kyseisestä koneesta ja konehan on DTLC 125 -87.
Vinkvink, se kuula voidaan korvata mm. polkupyörän renkaan laakerista saatavalla kuulalla, jos vaan on sama kuin tetsarissa (luultavasti on), ainakin mulla löyty romufillarista oikeen kokoinen
30.6.2012 2:21
Moro,alko toi RD:n tuoreöljyvoitelu toimimaan,mutta en uskaltaisi luottaa siihen.Eli haluisin ajaa omalla sekoituksella.Tarviiko mun tehdä jotain esim.öljypumpulle,vai voinko ajaa vaan öljysäiliö tyhjänä?
30.6.2012 20:04
Helpoimmalla pääset kun otat kytkinkopan irti ja nypit ne kaikki öljypumpun kilkkeet sieltä sisältäkin pois ja sitten vain pellistä laippa siihen pumpun paikalla tukkeeksi. Ei tykkää nuo pumput että niiden antaa vain kuivana rullata, voitelua kun nekin kaipaavat.
1.7.2012 21:48
Pumppua ei ole pakko poistaa. Voi sitä ottaa pelkän pumpun käyttörattaan poiskin. Jos kaikkein helpoimmalla haluaa päästä mutta ei halua pumppua piloille kuluttaa, niin pumpun ulostuloletkun tilalle pidempi ja pää öljysäiliöön. Siellä se öljy sitten menee rinkiä. Jos pumpulle ei katso olevan koskaan käyttöä, niin jättää paikalleen ja antaa pyöriä kuivana.
Oletteko muutes pistäneet merkille, että kun RD yammuja myydään osina niin hinnat on pilvissä. Kokonaisia pyöriä kun saa välillä yhdellä, mutta usein alle kahdella satasellakin.
1.7.2012 22:53
Itsellänikin olis jouten se -87 varaosa RD. Jos joku jotain osaa tarvitsee niin YV:tä vain, useaa osaa löytyy vähintään se 2kpl varastosta. Pitäis päästä niistäkin eroon.
15.7.2012 22:07
Otin iltahommana kytkimen tuossa äsken auki kun oli alkanut luistaan vedätyksessä. Levyt oli uuden mitoissa, mutta jouset oli kuoleentuneet. Oli ihan vetelät.
16.7.2012 23:17
-Zone- kirjoitti:Se olisi tätä kirjoittaessa vaihtunut vuorokausi jo maanantain puolelle, mikä tarkoittaa 6 onnistunutta viikkoa tupakkilakossa (aiempi epäonnistui). Kun 8 viikkoa tulee täyteen olen säästänyt rahassa sen verran, että olen ajatellut hakea toisen 125 RD yamahan. Lähinnä varaosapyöräksi vaikka se onkin ajokunnossa. Kuvitelkaapa,.. kun olen ollut polttamatta tuon 8 viikkoa niin mun normaalilla päivätahdilla se olisi tarkoittanut 1680 savuketta
Pistellääs ajankuluksi tästäkin infoa, sillä tupakkilakko onnistui ja piti. Äitienpäivänä tuli nimittäin tasan vuosi lakossa täyteen. Toista vuotta tässä on siis jo aloiteltu, eikä katua ole tarvinnut. Jos olisin tuon vuoden ennen lakkoa tapahtuneella tahdilla tupakoinut, se olisi tarkoittanut 10950 savuketta.
Kytkinrempan ohella heittelin uuden männänkin koneeseen. Pahuksen surkea kesä vaan ajokelien suhteen.
17.7.2012 17:29
Itsekin pitäisi ottaa jossainvälissä kytkin levälleen, tahtoo aina välillä luistaa, kylmänä erityisesti taipumusta moiseen. Öljyjä vaihdeltu useaan otteeseen. Josko sitten talvella, laittaa samalla uusi mäntä, ellei jopa toinen pytty, niitä kun on kertynyt useampi tsipales. Muuten toiminut kuin ajatus, jätellyt uudempiaan puremaan pölyä ja herättänyt kummastusta kanssaliikkujissa. Ihan jees siis 300€ ritsaksi.
17.7.2012 21:56
Kävin RD:tä ulkoiluttamassa kun sattui vaihteeksi hienompi ehtookin. Hyvin taas kytkin toimii ja aika iloseen kelas 140 mittariin istualtaan jolloin armahdin vanhusta ja päätin että kiusaaminen piisaa. Ainoa vika vaan tossa on siinä kun aamulla pitäisi taas mennä mopolla töihin ja vaikka se skootteri reilua seittemääkymppiä nyt kulkeekin, se ei silti enää tunnu kulkevan mihinkään
Mäkistation kirjoitti:Muuten toiminut kuin ajatus, jätellyt uudempiaan puremaan pölyä ja herättänyt kummastusta kanssaliikkujissa. Ihan jees siis 300€ ritsaksi.
Joo, RD oli aikoinaan suosittu, eikä sitä tarvii tänäpäivänäkään juuri ihmetellä jos vaan peli on kunnossa. Eikä tuo muutoinkaan ole mikään huono keksintö. Ihan näppärä laitos kesäliikkumiseen. Ei nyt mikään ihan täysi ohjus, mutta sen verran voimaa että liikenteessä pärjää tällänen ei niin enää teinikään
Vanhempi sakki muistaa tämän hyvin ja aika moni kertoo nuorena RD:n omistaneensakin, mutta nyt kevari-iässä olevat ei kaikki ole moista peliä nähneet/kuulleetkaan.
18.7.2012 21:58
-Zone- kirjoitti:Kävin RD:tä ulkoiluttamassa kun sattui vaihteeksi hienompi ehtookin. Hyvin taas kytkin toimii ja aika iloseen kelas 140 mittariin istualtaan jolloin armahdin vanhusta ja päätin että kiusaaminen piisaa. Ainoa vika vaan tossa on siinä kun aamulla pitäisi taas mennä mopolla töihin ja vaikka se skootteri reilua seittemääkymppiä nyt kulkeekin, se ei silti enää tunnu kulkevan mihinkään
Aika pirteästi kulkee tuo sinun vakio RD! Kun muistelen omaa ex-RD:tä, niin 120km/h oli jo melkoisen tiukassa. Eikä vääntö huippunopeuden kierroksilla ollut kovin kummoinen. Suurimmaksi syylliseksi veikkasin hiukka liian isoa pääsuutinta ja etukatteen puutetta. Tuo sinun modaama etukate lienee aika isoksi hyödyksi 100km/h+ vauhdeissa. Varmasti myös ajomukavuuden osalta.
Heh, itsellä aivan sama homma tuon mopon kanssa. Ei tunnu kulkevan mihinkään etenkään, jos Kawalla ajanut edellispäivänä.
Mutta talvella senkin "tehot" tuntuu täysin riittäviltä. Tuntuu ainakin omalla kohdalla käyvän niin että, kun itselle tulee ikää lisää, niin vauhti (ja sen tarve) senkun laantuu.
Vaikkakin joskus alkaa kyllä sopivan irtosoraisella mutkapätkällä hieman lapsettaa(ainakin jos Kawa alla)...
19.7.2012 12:32
Joo tuo etukate on todella hyvä nyt. Sekin vaikuttaa, onko myötä vai vastatuuli. Ei tuo munkaan vastatuuleen istuen 140 mittariin helpolla ota. Ottaa kyllä, mutta saa vinguttaa vitosenkin reilusti yli yhteentoista tonttuun.
Tässä olis videoo 80 luvulta. Ilmeisesti Arto nyqvist keulii ja tekee 125 RD:llä puukenkätempun.
Pari kuvakaappausta
Video
http://www.youtube.com/watch?v=BjUGo93SUhs