Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

9.8.2008 10:03

Rasenger kirjoitti:Minua ei niin kovasti tule ikävä kun pääsen Varjosta eroon. Ei kai siinä jos olisi niitä tehoja, mutta kun ei ole niin ei enää viimeisillä kuukausilla viitsi tohon rahaakaan panostaa. Ajelen vaan, tosin eturengas pitää vaihtaa kun se on jo täysin itsemurhapinnalla varustettu.



Voisin kyllä sanoa juuri samaa! :D Tehoja ei vaan oo, ja vielä ku kaks päällä joka päivä kouluun niin... Ja eturenkaassaki se 1.6mm ehkä juuri ja juuri. Mut nyt ollaanki menty kouluun arvaa millä.. Ei oo 750, mut CB125T :D Aivan surkea se on ajaa kyllä. Asento on kakka, kytkin jähmeä, SURKEA jarru (vaijerikäyttönen o_O säätö tapissa asti).. Laatikossa ei mitään tuntoa.. Kytkin luistaa.. Mutta sentään kulkee edes jotenkin :)

Itteä himottas FZ6 http://i203.photobucket.com/albums/aa22 ... 008FZ6.jpg
Mutta kyllä se bensa maksaaa.. Mutta toisaalta, pakkohan se jollaki on kulkea ja mielummin se moto on ku auto. Ja omasta mielestäni myös halvempi ylläpitää kuin auto. Talveks sitte joku ladanräppänä :)

9.8.2008 11:59

Veitsi kirjoitti:Hienoa, mukavaa kun viitsitte vastata.^_^
Olen ajatellut sijoittavani pyörään <2000e
Juu, tiedän ettei tuo ole paljon, mutta maksan itse vielä kortin + muut maksut...eivät rahat kertakaikkiaan riitä muuhun.

Varmaankin pyöritte nettimotossa silloin tällöin? Katsokaahan sieltä ne kaksi halvinta(joo, hävettää ;) ) Varjoa. Mitä sanoisitte niistä ihan ilmoituksien ja kuvien perusteella? Jotain epäilyksiä?

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... =637314&PN[0]=search_results&PL[0]=listAdvSearchFindAgent.php? id=4086496@id_make=29@id_model=1369@id_engine_model=29
Ainakin kuvien ja selostuksen perusteella vaikuttas ihan hyvältä eikä ainakaan hintaa ole liikaa. Kulkupuolen kysymykseen vastattu, että "120km/h" eli on kai ihan terve yksilö koneeltaan. Mörinä putket, pleksi ja sissy vielä lisävarusteina. ;)

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... =640927&PN[0]=search_results&PL[0]=listAdvSearchFindAgent.php?id=4086496@id_make=29@id_model=1369@id_engine_model=29
Varusteita ainakin olis. :) Vastaus legendaariseen kysymykseen "paljonko kulkee" näkyy olevan "100 menee", eli ei liene mikään paras kulkuinen yksilö... Tietysti varusteetki painaa ja Hondan originaali pleksi on ladon oven kokonen niin nekin vähä kulkua rajoittaa... :roll:

Jos näistä pitäis valita niin itse ostaisin luultavasti tuon 99:n, koska kilometrejä on kuitenki se 18tkm vähemmän ja mikäli kulkee tuon 120 niin ei jäis niin pahasti liikenteen jalkoihin 100 alueella tai motarilla.

9.8.2008 12:58

Tuosta ysiysistä...ota selvää onko vaihdeltu kaasuttimiin osia putkien vaihdon yhteydessä. Jos ei, niin käy lähes varmasti laihalla. Fiksua vois olla myös varmistaa, että onko käytetty 95 vai 98 bensaa, sillä ysivitonen voi huonolla tuurilla saada takapytyn männän halkeamaan.

Viisasta voisi olla, että ostat puristuspainemittarin ja katselun yhteydessä mittaat puristukset, kertoo suoraan sen, missä kunnossa männät ovat. Joku kiva täällä kertoo puristuspaineiden arvot ja vertaat sitten niihin ;)


Ja noista ilmoitetuista nopeuksista: toinen saattaa luulla että mittari kusee hieman enemmän ja sanoo että 100kmh ja toinen saattaa luottaa täysin mittarin lukemaan ja vielä kaunistaa sitä hieman sanomalla 120kmh, joten ei kannata ihan suoraan luottaa.

9.8.2008 14:45

Juurikin nuo pyörät. En saanut postattua linkkiä, kun Wii ei oikein taivu copypasteen.. :P

Itsekin pidän -99 parempana kappaleen. Tosin mietin kokoajan mitähän mahtaa olla vialla, kun hinta on noin matala. Tosin -00 on sivulaukut ja pleksi, mutten kyllä lähtisi ostamaan pyörää lisävarusteiden pohjalta. Saahan ne hankittua itsekin.

Kevari-ikään on vielä n. puoli vuotta edessä, mutta tuntuu että tuossa olisi todella hyvä tarjous. Eikai kauheasti halvemmalla ole mahdollista saada noin nättiä yksilöä? Ja ainahan sen voi laittaa seisontaan..

9.8.2008 15:04

paperbox kirjoitti:Tuosta ysiysistä...ota selvää onko vaihdeltu kaasuttimiin osia putkien vaihdon yhteydessä. Jos ei, niin käy lähes varmasti laihalla. Fiksua vois olla myös varmistaa, että onko käytetty 95 vai 98 bensaa, sillä ysivitonen voi huonolla tuurilla saada takapytyn männän halkeamaan.

Äsh... Mietinkin tuon edellisen postauksen jälkeen, että jotain unohtu kirjottaa tuohon viestiin ja nyt sinä sen sanoit. :) Tuo nopeus juttu on kyllä joo vähä semmonen, että miten sen nyt sanoo... Jos lievään alamäkeen menee sen 120 vaikkapa ja sitten toinen pääsee tasasella varusteiden ja pleksin kanssa 100 niin voi olla hyvinkin saman kuntoisia mutta kysellä siis kannattaa!

Veitsi, mikäli meinaat varusteita Varjoos hankkia niin se ei kyllä todellakaan mitään halpaa touhua ole. :D Tuon 00:n lisävarusteet maksas uutena varmaankin jotain ~1100€(?). Näyttäs olevan Hondan "Ready To Go" varuste paketti ja se oli muistaakseni ~750€ + Laserin putket ~350€.

9.8.2008 17:14

Jo_Hu kirjoitti:
paperbox kirjoitti:Veitsi, mikäli meinaat varusteita Varjoos hankkia niin se ei kyllä todellakaan mitään halpaa touhua ole. :D Tuon 00:n lisävarusteet maksas uutena varmaankin jotain ~1100€(?). Näyttäs olevan Hondan "Ready To Go" varuste paketti ja se oli muistaakseni ~750€ + Laserin putket ~350€.


En todellakaan tarkoittanut alkuperäisiä. Sivulaukut on sellaset vajaa 200e, joku yleispleksi satasen ja teharihan -99 oli valmiina.
Kyllä noilla lisävarusteilla tulisi hinnaksi tietysti enemmän kuin vm. 2000 maksaa, mutta olisihan se vähemmän ajettukin.
En kuitenkaan aio poissulkea kumpaakaan heti tässä vaiheessa, vaan tiedustelen niistä ensin. ;)

Jorina #491 ;)

9.8.2008 18:01

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 14:40, muokattu yhteensä 1 kerran

Honda Shadow

9.8.2008 18:04

Onko kellään kokemusta kyseisestä putkesta? mimmoset äänet mahtaa olla? http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=19584

10.8.2008 20:08

Lähdenpäs purkamaan mustavin viestiä:

mustavi kirjoitti:Ketju sinänsä roikkuu oudosti, ei pitäis tehdä noin. Asialliset ketju-ratas-sarjat (eli ne joita ei tarvi kiristellä joka fucking maitolaiturilla, ikävä rasvanäppihomma) lie 80e ja ylöspäin.


Ite kattelin kans tota ketjua. MC-Scatterilla on ketjuratas -paketti Varjoon 70e, tiedä sitten millaista laatua on.

Takapytty näyttäis tosiaan sinistäneen käyrän eli liekki on ollu kuuma... tai kromaus huono. Karstat ainaki palaa... toivottavasti ei mäntä.


Näin asiasta mitään tietämättömänä: onko pahakin juttu?

Jos Pyhäranta ei ole kaukana niin katsoisin tuon, tinkaisin jos kulutusosia tarttee uusia. Ei osaa sanoa kulkeeko se tosiaan "120" (oikeestihan hyväkään Varjo ei kulje sitä ku kovaan myötätuuleen ja alamäkeen, mittari huijaa turvalliset 10km/t?!), miltä se kuulostaa, tai onko ajo kuin lehmänpainia. Mielikuvana päätyisin pöndelle missä koneita pidettäis stadia huolellisemmin, enemmän omalla vaivalla kuin silkalla rahalla, ehkä jotain osia jätetty jo vaihtamatta "kun myyntiin kerta on menossa".


Jep, en itsekään ole niin sinisilmäinen että uskoisin tuon nopeuden takeltelematta.

Peilit ja minivilkut takana on kyl mun mielest vähä Hong Kong-tyyliä... hmm, häiritsee "jalat maassa"-vaikutelmaa.

Peilit ovat minusta ihan ok, mutta vilkut menisivät heti vaihtoon. Luultavasti sellaisiin mitkä laitoin pikkucustomiini.

Toinen hyvältä näyttävä alkusarjan VT. Klassinen musta, ehkä helpoin väri kun motoa pitää aikanaan myydä eteenpäin. Kuvista ei saa niin paljo irti kuin 99:ssä, mutta vaikuttais kans tallissa pidetyltä kun kromit kiiltää noin.


Minusta tämä on se nätimpi pyörä, mutta ei harmaa rumakaan ole, joten en siksi suoraan lähde vain tätä miettimään.
Mustaväri on todella upea ja pyörän yleisilme herkullinen. Mikäli tämä ei ole ihan puhkiajettu ja laiminlyöty kulutusosien kannalta niin se 100e ja 18tkm enempi ei tunnukaan niin pahalta ajatuksena.
Paljonko teille tulee noin suurinpiirtein kilometrejä vuodessa? Meinaan mahtaako olla millainen todennäköisyys, että tuo on muutaman vuoden päästä ajettu ihan raadoksi?

Pikkusen huithapeli olo vaan jäi kun katsoin ettei omistaja ollu viittiny vääntää peilejä symmetriseen asentoon myyntikuvauksiaan varten *nusnus*


Mulla sojottaa mopon peilit vähän minne sattuu jos sitä katsoo sivustapäin, mutta ne on oikeasti aseteltu niin että saan parhaan näkyvyyden. ;)

No, vois tietysti viel äänestää "none of the above" ja odotella mitä kaikkea syksyn mittaan viel tulee tarjolle. Olishan helpompaa jos hyvä tarjokki löytyis lähiseuduilta.


Joku jo ensimmäisen "Honda Shadow" -topicin viestini jälkeen alkoi tarjoamaan pyöräänsä, mutta pidin sitä silloin liian aikaisena ostaa.
En ole tietenkään vielä saanut mitään "kevarikuumetta", joka pakottaisi ostamaan ensimmäisen pyörän mikä vastaan tulee. Ja toivottavasti vältynkin siltä, sillä haluan oikeasti sellaisen pyörän jonka omistamisesta voin iloita tulevina vuosina.
Näitä nyt vain katselin, kun hinta eroaa tosiaankin valtaosasta myytävistä n. 1000€.

10.8.2008 23:47

Veitsi kirjoitti:Ite kattelin kans tota ketjua. MC-Scatterilla on ketjuratas -paketti Varjoon 70e, tiedä sitten millaista laatua on.
Paskalaatua, se on o-renkaaton ketju. Laadukas(esim. did tai regina) o- tai x-rengasketju niin kyllä kestää :) Nuo o-renkaattomat kannattaa jättää hyllyyn, menee vaan pyörän ropaamisesta maku kun ketjua saa säädellä jatkuvasti. Omassa cebarissani oli ostettaessa o-renkaaton ja ehkä 400-500km niin oli säädön tarpeessa, joskus nopeamminkin. Nykyinen o-rengasketju kaipaa säätöä ehkä pari kertaa kesässä.


veitsi kirjoitti:Näin asiasta mitään tietämättömänä: onko pahakin juttu?

Ei välttämättä, sillä kyllä ne käyrät monesti väriä ottaa. Voi kuitenkin viitata myös takapytyn käyvän laihalla tai muuten vaan liian kuumana ja mäntähän siinä kärsii. Eipä varjossa muuta ongelmaa ole, kun vain se suomen 95 bensan mahdollisesti aiheuttama satunnainen nakutus, joka voi halkaista männän. Puristuspaineet tsekkaamalla kuitenkin selviää takamännänkin kunto aika selvästi.


Veitsi kirjoitti:Paljonko teille tulee noin suurinpiirtein kilometrejä vuodessa? Meinaan mahtaako olla millainen todennäköisyys, että tuo on muutaman vuoden päästä ajettu ihan raadoksi?
Itselläni tuli ekana kesänä 9800km ja tänä vuonna huonomman kesän+töiden takia tullut tähän asti noin 6000km. Se kuitenkin riippuu niin tyypistä, toinen ajaa aika-ajoin jotain pientä ajelua ja saa mittariin 5k, toinen taas reissaa siellä sun täällä ja saa pitkälle yli kympin vuodessa. Omalla cebarillani oli ajettu ostettaessa 16200km ja vielä on käytännössä kuin uusi, ei tuo varjokaan kilometrejä karta, kunhan huollot ajallaan hoitaa.

Veitsi kirjoitti:sillä haluan oikeasti sellaisen pyörän jonka omistamisesta voin iloita tulevina vuosina.
Näitä nyt vain katselin, kun hinta eroaa tosiaankin valtaosasta myytävistä n. 1000€.
Juuri näin, ja kun olet ostamaan menossa, niin katso tarkkaan mitä ostat. Lue vaikkapa tuo piikin ostajan opas, joka löytyy stickynä tuosta yleisen piikkikeskustelun topiccien yläpäästä. Huolella kun katsoo, mitä ostaa niin katumisen todennäköisyys pienenee kummasti.

Ja sori kun cbr kuskina täällä kirjoittelen mutta...täällä touhu on toista kuin cbr topicissa :lol:

11.8.2008 9:20

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:59, muokattu yhteensä 1 kerran

11.8.2008 10:07

Rasenger kirjoitti:Viime vuonna tuli 10 000, ja saman verran tullee tänäkin vuonna. MUTTA mä ajanki kaikki koulu, työ yms matkat kevarilla, kun asun aika kaukana kaupungista niin sen takia tulee aika paljon.


Ite voisin lähteä sitten siitä oletuksesta, että ajan sen vajaa 10tkm vuodessa. Kouluun kun menee linja-auto joka aamu.

Mitä olen teidän puheista ymmärtänyt niin Varjo kestää onneksi runsaitakin kilometrejä, joten kumpikaan tuskin lahoaa ainakaan tästä syystä käytössäni.

Edit:

-99 omistajan vastauksesta lainaus. Ikäväkyllä 95 käytetty:

"tossa käytetään 95! ja toi menee oikeeta sen 114´-122km/h....n"

11.8.2008 15:01

Veitsi kirjoitti:Ite kattelin kans tota ketjua. MC-Scatterilla on ketjuratas -paketti Varjoon 70e, tiedä sitten millaista laatua on.

Se on luultavasti alkuperäistä vastaava ketju-ratas paketti. Kyllä sekin asiansa hoitaa mutta kiristelemässä saa olla turhan usein. Itse vaihdatin 1.7. uuden ketju-ratas paketin Varjooni, ostin vahvistetun o-rengasketjulla olevan ketjun(makso jotai 90€), jonka pitäs kestää kyllä huomattavasti pidempään kuin originaalin. Nyt on ~1200km tullu sillä ketjulla ajettua, eikä ole tarvetta kiristämiselle ilmennyt, edellistä sai kiristellä 400-500km välein.
Toinen hyvältä näyttävä alkusarjan VT. Klassinen musta, ehkä helpoin väri kun motoa pitää aikanaan myydä eteenpäin. Kuvista ei saa niin paljo irti kuin 99:ssä, mutta vaikuttais kans tallissa pidetyltä kun kromit kiiltää noin.


Minusta tämä on se nätimpi pyörä, mutta ei harmaa rumakaan ole, joten en siksi suoraan lähde vain tätä miettimään.
Mustaväri on todella upea ja pyörän yleisilme herkullinen. Mikäli tämä ei ole ihan puhkiajettu ja laiminlyöty kulutusosien kannalta niin se 100e ja 18tkm enempi ei tunnukaan niin pahalta ajatuksena.
Paljonko teille tulee noin suurinpiirtein kilometrejä vuodessa? Meinaan mahtaako olla millainen todennäköisyys, että tuo on muutaman vuoden päästä ajettu ihan raadoksi?

Harmaassa värissä on se hyvä puoli, ettei pöly näy niin selkeästi kuin mustassa... Itsekin, kun joudun aina ajamaan melkein 2km hiekkatietä edes takas niin pari sateetonta päivää kun tulee niin tie pöllyää ja Varjo on tosi pölysen näkönen, vaikka ajan alle 30km/h sen pätkän. :|
Mulle on nyt tullu vasta jotain 3500km, johtuen lähinnä siitä etten aja vesisateessa ellei ole tosi hyvä syy ja siitä, että töissä on mennyt paljon ajokelejä hukkaan. Jos olis 2006 kaltainen kesä niin varmasti olis moninkertasesti tullu kilometrejä.

Jorina... #492

11.8.2008 21:36

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 14:43, muokattu yhteensä 2 kertaa

12.8.2008 13:16

Saiskohan tuon Varjon pelastettua jos siirtyisi hetimmiten käyttämään ysikasia?

Kyselin muutama päivä taaksepäin omistajalta miten on kulutusosien laita, mutta ei ole vielä vastausta kuulunut. Toivottavasti kohta saan tietää.. ;)