Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.5.2007 17:49
mistäköhän materiaalista toi takasvingi on tehty kun en ole tullut katselleeksi, onkohan alumiinia tai jotain tavallista metallia? Pitäisi kaverin smx:ään laittaa tupla takajarrusatulat niin täytyy rakentaa kiinnike sille toiselle, niinpä ajattelin että tietää voiko hitsata tai pitääkö muilla tavoin rakennella..
16.5.2007 22:51
liikkuuko tää minnekkään? sanokaa hyviä ja huonoja puolia?
16.5.2007 23:04
Jimmen kirjoitti:mistäköhän materiaalista toi takasvingi on tehty kun en ole tullut katselleeksi, onkohan alumiinia tai jotain tavallista metallia? Pitäisi kaverin smx:ään laittaa tupla takajarrusatulat niin täytyy rakentaa kiinnike sille toiselle, niinpä ajattelin että tietää voiko hitsata tai pitääkö muilla tavoin rakennella..
miksi? käsitakajarrua vartenko? et tarvii kahta satulaa.
17.5.2007 18:48
turhake kirjoitti:Jimmen kirjoitti:mistäköhän materiaalista toi takasvingi on tehty kun en ole tullut katselleeksi, onkohan alumiinia tai jotain tavallista metallia? Pitäisi kaverin smx:ään laittaa tupla takajarrusatulat niin täytyy rakentaa kiinnike sille toiselle, niinpä ajattelin että tietää voiko hitsata tai pitääkö muilla tavoin rakennella..
miksi? käsitakajarrua vartenko? et tarvii kahta satulaa.
Ei tarvii ei, mutta kaveri halusi kahdet takajarrusatulat, joten toteutin toiveen. Niin siis ongelma ratkaistu jo
21.5.2007 20:52
Nokkaketjun kiristin on siinä. Ja tuohon pulttiin ei siis tarvitse koskea, toimii ihan automaattisesti se kiristin.
22.5.2007 0:46
oletko varma? avasin ton pultin tosta putken päästä ja siinä oli vaan kierteet sinne syvemmälle ja hieman öljyä.. itte pultti oli noin 2cm pitkä ja siinä oli tiiviste... en itse veikkaisi nokkaketjun kiristimeksi ainakaan suoraan.. toisinaan en tota koko putkea irrottannu...
22.5.2007 16:35
Jos tuo on siinä pytyn "taka"sivulla vasemmalla puolella, niin olen varma, että on nokkaketjun kiristäjä.
23.5.2007 16:27
Kerrottakoon nyt vielä varmuudeksi, että tuo kokonaisuus on aivan varmasti automaattinen nokkaketjunkiristäjä. Kahdesti on purettu pytty vastaavasta koneesta
23.5.2007 21:19
Se on se kiristin, päästä avaa sen 10mm pultin ni tulee esiin ku talttapää ruuvi mistä saa ketjun löystettyä.
28.5.2007 19:06
Onko kellään kuvia sähköistä? Meinaan tänään pimeni koko vehje (onneksi postilaatokolle), ei pystynyt käynnissä kunnolla ja sammu, kotiin työnnettyä lähti käyntiin jotenkin, mutta vilkkuja käyttäessä ne ei toimi ja akunviesrestä kuulluu särinää, siellä joku releviritys.. Aikasemmin 3kk sitten sähköstartti lopetti toimintanta. Niin onko mitään tietoa, jos kyseinen boksi olisi rikki ja mitä maksaa etc?
28.5.2007 19:12
klrp kirjoitti:Onko kellään kuvia sähköistä? Meinaan tänään pimeni koko vehje (onneksi postilaatokolle), ei pystynyt käynnissä kunnolla ja sammu, kotiin työnnettyä lähti käyntiin jotenkin, mutta vilkkuja käyttäessä ne ei toimi ja akunviesrestä kuulluu särinää, siellä joku releviritys.. Aikasemmin 3kk sitten sähköstartti lopetti toimintanta. Niin onko mitään tietoa, jos kyseinen boksi olisi rikki ja mitä maksaa etc?
kato sulakkeet.
28.5.2007 19:17
Pyörässä on tietääkseni yksi sulake ja se on kunnossa. Akulta lähee todella ohut johto, jossa siis 10 amppeerin sulake, onko muualla?
29.5.2007 17:30
klrp kirjoitti:Pyörässä on tietääkseni yksi sulake ja se on kunnossa. Akulta lähee todella ohut johto, jossa siis 10 amppeerin sulake, onko muualla?
Eipä oo muita sulakkeita..
Mitäs moottoriöljyä porukat käyttää tässä pyörässä?
29.5.2007 19:26
Nyt on pyörä osana ja vaikuttaa siltä, että ainakin vilkkurele on rikki ja rele mitä virtalukko ohjaa. Ja tietenkin starttirele.