Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.2.2018 16:31
Mitä porukka keksiny kiinan akran ja putken väliin? Jos vakioputkee rupee rikkomaan änkän kohdalta, niin tarviiko vielä väliin jotain lyhyttä putkenpätkää? Ei tahdo löytyä tohon meneviä rst putkia.
10.3.2018 23:52
Mistähän saisi halvimmalla wr katteet. Löytyisiköhän täältä joltakin? Tarvis ainakin molemmat etukatteet, maskin muovin ja etulokarin. Plussaa, jos ois valkoset. Myöskin smotoille käypänen mittarin anturi hakusessa. Jos jotain näistä löytyy niin laita yv.
8.4.2018 12:12
Mikä toi elektroninen keskusyksikko on tai mitä tekee. Mietin että onko sama tehtävä kuin powerkommanderilla?
7.5.2018 18:03
Mulla on 11vm weerassa vikana, että polttaa mitariston sulakkeen aina oikeelle kääntäessä ja etupään sähkösarjan avattuani huomasin ettei missään johdossa näy vikaa päälleppäin ja johtoja vääntelemällä ei löydy vikaa.
7.5.2018 19:23
Jatka etsimistä, joku johto menee oikosulkuun.
8.5.2018 21:19
Mikäköhän mahtais olla vikana kun kytkin on niin sanotusti pohjassa koko ajan vaikka en edes koske ja ei oo vaijeri kuulu nimettäin kunnon kolina ja sit meni sillatti et saa vaihteen pääl mut kytkin koko aja pohjas vaik kytkin vipu ei ole pohjassa toisin sanoen en pysty ajamaan koska kytkin on pohjassa moottorin puolelta
9.5.2018 6:01
Paha mennä sanoman kun en oikein saanut selvää mutta oletan että kytkin ei toimi ollenkaan ja luistaa vaikka kytkinkahva on ylhäällä? Onko kytkin ollut purettuna vai menikö yhtäkkiä? Jos on ollut purettuna niin onhan välitintangon päässä oleva kuula paikallaan eikä pudonnut moottorin sisälle? Jos ei ole purettu niin jotain on mennyt kunnolla rikki ja kytkimen avaus on edessä.
9.5.2018 10:56
Toisin sanoen vaikkei olis edes kytkin vaijjeria saan vaihteen päälle eikä pyöräsammu tai kulje eteenpäin ja meni kesken ajon kun lähdin
9.5.2018 11:38
Moi. Mikähän weerassa kun tyhjäkäynnillä pätkii välillä ja huiput pätkii välillä menee 90 välillä kun napistapainamalla kiihtyy siihen 115 ja sitten taas hyytyy sataseen... Kiitos
10.5.2018 17:25
En ole asentaja kirjoitti:Tässä muutama video kytkimestä.
Niinnoh, yksinkertaisin syy olis tietenkin kytkinvaijerissa itsessään - eli vaijerin ja kuoren välissä jotain töhnää/ruostetta edellisen ajokauden jäljiltä, ja voitelu kuivunut tai huuhtoutunut pois, minkä vuoksi vaijeri liikkuu kuoressa enää nahkeasti, viimein jumittuu. Tuo on arkinen juttu: käyttövaijerit vaativat aika ajoin pientä hoivaamista.
Vaijeri siis irti stongakahvasta, ja ostat öljyämistarkoitukseen parin egen holkin, tai wanhanaikaisesti valutat öljyä (pikku pullo yleisöljyä, vaikkapa, tai kalliimpia Teflonia sisältäviä aineita) vaijeria myöten kuoren sisään (kärsivällisyyttä tarvitaan) kunnes vaijeri vetreytyy taas. Muistaakseni Itävallasta löytyi eräästä webshopista vielä vanhanaikaisia suljettavia voitelunippoja vaijerin kuoreen laitettaviksi, eli nipan kohdalle reikä kuoreen mistä öljy pääsee kuoren sisään: näitähän taisi ennen muinoin olla vaijereissa jo vakiona ainakin nixlandian pyörissä... siis vuonna miekka ja kivi.
Voihan tuo Murskan ajatus kytkimen ihan aidosta rikostakin olla mahdollinen. Tuo Minarellin MC125-kone on ihan hiano konstruktio, mutta onhan siinä yhtä jos toista murhetta
10.5.2018 18:18
Suurin Minarellin murhe on käyttäjät
10.5.2018 19:10
Syynä ei ole vaijeri ja sitä on tullu rasvailtua vaan tämä osa ei painu loppun saakka
https://youtu.be/alJnslPo8kQ
11.5.2018 7:52
Saattaa olla kytkinlevyt lopuillaan tai/ja kytkinkruunussa olevan välitintapin säädöt väärin.
16.5.2018 8:01
Nyt wärrään tullut aikasemman lisäksi se et käynnistäminen vie aikaa eli ei lähe heti käyntii mutta sitten lopuksi lähtee kumminkin missä vika?