Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
9.10.2012 21:01
Mikäli se cr lippa on 125 06-07 mallin niin sopii, saattaa tosin joutua muuttamaan moottorinohjausyksikön paikkaa tai tekemään semmosen pullistuksen = paikan sille siihen katteeseen, tai näin ainakin 2t-malleissa joutuu tekemään.
Tankki täyteen ja säilöntä-aineet sekaan, tai sitten kokonaan tyhjäksi, itse saat valita kun on muovitankki, metallinen vaatisi myös vähän moottoriöljyä tankin seinämiin.
9.10.2012 21:14
Tiiätkö miten se kannattais tehä? Kun kaveri teki kuumailmapuhaltimella ja se meni ihan päin persettä
jollain vanhalla silitys raudalla lämmittää sen ja painaa? Ja vielä talvisäilytys asiaa mopol tein sillee et laitoin tankin täytee bensaa en mitään säilöntä-aineita. Ainut missä huomas nii ei käynnistyny niin hyvin eikä oikee käyny niin hyvin...
9.10.2012 21:30
Pumppubensa menettää ominaisuudet hyvin nopeasti ja keväällä se on aika kelvotonta. Pienkonebensa on hyvää bensaa talvisäilöön, ajat tankin tyhjäksi ja kaadat muutaman litran pienkonebensaa tankkiin, käytät hetken moottoria ja ei kun pelit parkkiin odottamaan kevättä. Pienkonebensassa ei ole viinaa ollenkaan ja on muutenkin koostumukseltaan selkeästi säilyvämpää kun pumppubensat.
10.10.2012 18:17
Ois suunnitteilla uudet takakatteet husseen niin kannattaako ostaa ison nelitahtihussen takasivukatteet jossa on levitys pakoputken puolella vai käykö perus wr/cr takakatteet ilman levitystä Leo vincen kanssa? ja eiks cr hussen takalippa mee kiinni ilman suurempii modauksii paitsi pitää tehdä paikka eculle?
10.10.2012 18:52
ktmbomber, lueppas ihan ekaksi tätä topikkia läpi, löytyy kaikki tarvittava info, ja osa kysymyksistäsi oli puheenaiheena ihan edellisissä viesteissä...
11.10.2012 20:16
Nonni saihan sen hussen vihdoin ja viimein takas, eihän siinä menny kun 1kk 1vk ja 1pvä...
kyllä se on nyt kiva taas pärrätä kevarilla. Tuntuu vähä äkäsemmältä mopon jälkee
11.10.2012 21:21
Murska Arska kirjoitti:eemeli696 kirjoitti:mutta Mp-Racingillä veivät kaverilta takuut kun oli leipassu kiinni. Perusteina oli ettei öljypumppu toimi kun on tarpeeks kulmaa joka johtaa rikkoutumiseen.
Jos takuuehdoissa ei ole keulimista kielletty niin takuut on evätty perusteettomasti.
Voi olla, mutta minkäs enään tekee kun on tuosta aikaa mennyt 4 kuukautta ja kaveri ei jaksanut alunperinkään ruveta kinastelemaan asiasta.
11.10.2012 21:50
Takuussa yleensä mainitetaan, että ei korvata normaalista poikkeavan ajon takia syntyneitä vahinkoja, keuliminen ei mielestäni ole normaalikäyttöä vaikka se yleistä onkin.
12.10.2012 6:06
Ja näilläkään se keuliminen ei ''vahingossa'' voi tapahtua, niinkuin isoilla smotoilla kaasua kääntäessä
Eli kyllä keulimisen näillä voisi normaalista ajosta poikkeavaksi. Ja normaali ajohan ei sallitte rajottimelle huudattamista. Hussen huoltokirjassa viissiin luki että älä koskaan nosta moottorin kierroksia yli 9000rp/m, hauskaa kun hussen tehoalue alkaa vaikuttamaan vasta noissa numeroissa
12.10.2012 6:43
Totta turisette, parempi olla kertomatta noista jutuista niin helpommalla pääsee.
12.10.2012 23:31
Jaa että ei muka saa vetää kierroksii yli 9000rp/m ?? Ite kyll iha huolella paukuttanu rajottimelle
Ei se moottori siitä pitäis kärsiä.
13.10.2012 0:22
_Maxiii_ kirjoitti:Jaa että ei muka saa vetää kierroksii yli 9000rp/m ?? Ite kyll iha huolella paukuttanu rajottimelle
Ei se moottori siitä pitäis kärsiä.
Sitähän varten se rajotin on, että se estää pääsemästä sellasille kierroksille, mitkä vahingoittaa konetta.
13.10.2012 11:53
Joo, totta mut se ei tee hyvää et kylmänä huudattaa tai 100 kilsaa tai enemmän putkeen rajottimelle hakaten (esim. nelosella kokoajan kaasupohjassa).
13.10.2012 19:38
Kuka ajaa sillä tavalla?
13.10.2012 19:47
Kun lukee näitä juttuja niin aika moni vinguttaa melko säälimättä konetta. Aika monesti on tullut todettua että nämä on vääriä vehkeitä motarille ja satasen rajoituksille, ei noi koneet ole tehty jatkuvaan ajoon 8000+ kierroksilla.