Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Rieju Marathon

1.1.2012 16:19

marcc kirjoitti:Vakiomaskissa on joku Ba20D tai simmone hehkulamppukanta, mutta esim. v-faces on vakiona hs1 halogeeni. sihen sopis hyvin tollanen xenon ja oon itekki miettiny tota ostamista.

Kyllä mullakin on vakiomaskissa hs1 polttimo kuten postijunnulla, mutta nyt h4, koska saman kantainen. Onkos tuo Ba20D viritys jonku edellisen omistajan tekemä? :D

Tilaan itselleni e-villestä 35w xenonit h4-3 kannalla, koska sopii pienimmällä muokkauksella..
Mietinnässä on vielä haluanko: 8000K Sinertävä 2500lm vai
6000K Valkoinen /sinertävä 2900lm, koska on enemmän valotehoa? :lol:

Re: Rieju Marathon

1.1.2012 17:06

siis tuo on se vakiomaskin alkuperäinen kanta tuo ba20d, mutta edellinen omistaja modaillut sinne h4:sen kiinni ja polttanut umpioon reiän :lol: sitte ostanu v-facen jossa halogeeni vakiona ja umpio kestää... :) pitäisköhä itekki laittaa tommoset xenonit tilauksee...?

Re: Rieju Marathon

1.1.2012 19:55

Kertokaapa enemmän asiasta tietävät että miten tuo Rieju uudenmallin änkkä on kuristettu ja mitenkä änkän sais siisteimmin aukastua ja suljettua uudestaan.

Re: Rieju Marathon

1.1.2012 23:22

Ei asiasta tietoo tarkemmi mut kai siel ne samat ku vanhassaki, ohut huilu ja katti, ja auki saa varmaa helpoiten poraamalla ne popniitit ja kiinni voi laittaa sit kans popniiteil (jos pystyy) tai jonkunäkösil pultei/ruuveil... :) Jollain oli kuvaakin noista vanhan putken kuristuksista tuol gallerias..

Re: Rieju Marathon

1.1.2012 23:30

Kerran olen ottanut auki uuden mallisen änkän..
Eli kannattaa porata kaikki popniitit molemmista päistä pois 4,1mm poranterällä. Huilun kuristuksista sen verran että huilun puolivälissä on katti/kuristus? Tunnustelemallakaan en löytänyty vanhassa mallissa ollutta paksua levyä, kun en viitsinyt avata villoja. Ja jos olisin ottanut villojen päältä teipit pois, niin ei olisi ollut tilalle uutta lämmön kestävää teippiä.

Itse yritin väkisin repiä päätyä irti, kun oli vain väliputken pään niitit auki, mutta ei auennut kuumailmankaan avulla. Heti kun toisenkin pään niitit oli auki, niin vaivalloisesti ja molempia päitä liikutellen aukesi. Ja älä kokeilekkaan 4,1 mm pienemmällä terällä! Nim.merk. kokemusta löytyy.

Voisit laittaa kuviakin änkän sisäisistä kuristuksista jne. galleriaasi sen jälkeen niin helpottuu muidenkin ongelmat, eikä tarvitsisi kysellä niin paljoa?

Re: Rieju Marathon

3.1.2012 14:57

Minkälaista vikaa teillä on ollut kun olette saaneet kaasarin takuuseen? Kun muistaakseni täältä löyty sellaisia kavereita.

Re: Rieju Marathon

4.1.2012 11:10

baarimikko kirjoitti:Minkälaista vikaa teillä on ollut kun olette saaneet kaasarin takuuseen? Kun muistaakseni täältä löyty sellaisia kavereita.
tiivisteen ainakin

Re: Rieju Marathon

4.1.2012 11:14

Mikä olis hyvä tyhjäkäynti suutin vakio kaasaril jos ei ole mitään kureja?

Re: Rieju Marathon

4.1.2012 13:20

-Villeh- kirjoitti:
baarimikko kirjoitti:Minkälaista vikaa teillä on ollut kun olette saaneet kaasarin takuuseen? Kun muistaakseni täältä löyty sellaisia kavereita.
tiivisteen ainakin


Mutta muistaakseni täällä on ollut kaveri joka on saanut koko kaasarin uuden, ja nettimotossa on myynissä riepu mistä on vaihettu kaasari takuuseen.. Itselläni käy nyt nimittäin helvetin huonoa tyhjäkäyntiä eikä mikään tunnu auttavan. Ajaessa ei huomaa mitään vikaa muttakun pysähtyy ja jättää tyhjäkäynnille sammuu ehkä 10 sekunnin jälkeen. Ekaks käy iha hyvi mut sit vaa hiipuu hiipuu hiipuu ja lopulta sammuu. Tyhjäkäynnin säätö ei auta mitään, putsasin ilmanputsarinki vähä aika sit.

Ja tuon takia rupesin miettimään olisiko kaasarissa itsessään vika. Koska kun kaasarin kylessä on se juttu mihin tulee kaasuvaijeri kiinni, ja siitä kun vääntää hellästi ns väärään suuntaan. Ni sit käy helvetin hyvi, mutta taas ku päästää irti ni sit sammuu. Itse ajattelisin että se läppä antaa jostain vähä myötä.. Missähän vika?

Re: Rieju Marathon

4.1.2012 17:48

Olisko kolli? 8) Kyllä meinaa näkis 100W xenonil, harmi ettei riepas riitä wirta. :lol: Ite meinasin tilata tän, koska noi e-villen xenonkitin arviot oli vähä nii ja näi. Tuolla ei paljoo arvioita oo mut neon vähä parempii. ++ seon halvempi. :P H4 kannalla, pitkillä xenon, lyhyillä halogeeni, vähän sinertävä 6000K, vuoden takuu ja hintaa ~30€, ei paha ei paha. :)

Re: Rieju Marathon

6.1.2012 16:03

Jaahas, menis koneen vaihtoon, entisestä tuli kiertokanki lohkosta läpi. Tietääkö joku sanoa varmaksi että käykö tuohon suoraan Yamahan YZF-R125:sen kone? :s

Re: Rieju Marathon

6.1.2012 16:29

käy, sama kone näis on mutta yzf r:ssä on ruisku joten joudut ottaa imupuolen osia vanhasta moottoristasi
Viimeksi muokannut jalkapyörä päivämäärä 7.1.2012 9:30, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Rieju Marathon

7.1.2012 1:56

mitkä on marathonin vakio välit? onko 52 ratasta marathoniin?

Re: Rieju Marathon

7.1.2012 14:34

Vakiovälit on 14-56.
Jos haluaa nopeammat välit niin eturatasta ei kannata suurentaa ku korkeintaan yhellä, ja takaratas pidetään vakiona, tai toisinpäin et edes se 14 ja taakse sit joku 54 (tai jopa 52?).. Itelläni on nyt paikallaan vakiovälit mutta 54 takarataskin löytyy.

Maalasin jarrusarulat, galleriassa kuvaa... 8)

Re: Rieju Marathon

7.1.2012 18:22

siis ittellä ei oo riejua kysyin vaa et onko 52 takaratasta kun se kuulema menee suoraan derbi drd 125:een kun haluis vähän kevyemmät välit ja sit 54 on liian iso takaratas.
ja tiiäätkö että onko 52 kokosta takaratasta olemassa riejuun ?