Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.8.2013 17:47
Morjesta etelä-suomen cometmiehet! Alko kiinnostaaman tää pyörä, onhan se miehekkään näkönen ja kuulonen. Ei kukaan kehtais cebarimiestä päästää koeajolle pyörällään?
Ja sit peruskysymyksiä niinkun että kuinka usein näitä tarttee huollella ja onko hirveen suuria ongelmia porukalla ollut? Konehan ilmeisen kestävä itsessään?
Selviäishän ne ketjua selaamallakin, mutta mikä ois tän pyörän yleisarvosana jos pitäs arvostella 4-10?
17.8.2013 17:47
Morjesta etelä-suomen cometmiehet! Alko kiinnostaaman tää pyörä, onhan se miehekkään näkönen ja kuulonen. Ei kukaan kehtais cebarimiestä päästää koeajolle pyörällään?
Ja sit peruskysymyksiä niinkun että kuinka usein näitä tarttee huollella ja onko hirveen suuria ongelmia porukalla ollut? Konehan ilmeisen kestävä itsessään?
Selviäishän ne ketjua selaamallakin, mutta mikä ois tän pyörän yleisarvosana jos pitäs arvostella 4-10?
17.8.2013 20:23
Ihan oikeesti, lue ainakin viimiset 15 sivua, niin ymmärrät jotain. Ei viittis samoja asioita joka sivulle kirjottaa.
29.1.2014 22:52
Ihan näin mielenkiinnosta kysyn, että mites tämmönen kestäisi 650cc v2:sta? Varmaan paikat hajoaisi? Ajattelin vaan, kun tuommonen voisi (ehkä) sopia tähän. Tuli vaan mieleen kun näin SV650 S:n myynnissä
30.1.2014 18:34
Sivu 21:
kersti91 kirjoitti:Nyt teen selväks tän kerran tän 650cc-jutun: GT125 ja GT250 sekä näiden katetut R-versiot on tehty samalle rungolle, joka vahvasti muistuttaa Suzuki GS500-pyörää, EIKÄ MIKÄÄN KUUSSATASEN RUNKO. Erona näiden Comet-mallien kesken on lähinnä katteet, mittaristo, USD-keula ja tuplalevyjarrut.
GT650-mallissa EI TODELLAKAAN ole sama runko kuin piikissä, vaan GT650 pohjautuu Suzukin SV650-malliin. Tätä shaissea saa lukea ihan tarpeeksi joka toisessa myynti-ilmoituksessa. GT650-mallin moottorit EIVÄT KÄY MITENKÄÄN PIIKIN RUNKOON eikä PIIKKIMALLISSA OLE 650cc-mallin runkoa. Ainoat yhtäläisyydet 650- ja 125/250-mallien välillä on tankki, penkit, katteet, valot ja ehkä etuvanne.
Yhtäläisiltä osistaan johtuen pyörät ovat käytännössä samankokoiset, ja Comet on tavallista kevaria suurempi, leveämpi mutta myös armottomasti raskaampi. Runko taitaa olla patarautaa.
GT250 Cometin ja GV250 Aguilan moottorit menevät bolt-on-kiinni GT125 runkoon. CDI-boksi ja kaasareiden neulat ja suuttimet taitavat olla ainoat vaihdettavat osat. Hinnat Euroopassa purkukoneille pyörii 1000 € nurkilla ja USA:ssa noin 800 $ paikkeilla, plus rahti Suomeen varmaan puolet tuosta. Ei kannata, samalla summalla saa jo paljon muuta hunajaa.
30.1.2014 18:35
Ja riksulle ihan erikseen, ei, ei ja ei. Osien hinnalla saat toimivan SV:n. Jos haluat ihan omasta innosta sellaisen rakentaa, huomaat, että eihän alusta riitäkkään, tankki ei ole pumpullinen ja moni muukin asia vaatii päivitystä ja taas palaa rahaa.
E: Siinä tapauksessa, jos löytyy jo valmiiksi kotoa ylimääräinen moottori, niin kelvollisia Comet-projektikohteita saa 250-400 € ja tilaa löytyy pienemmän koneen asentamiselle. Kyllähän tässä sanotaan 250-450cc-luokassa voisi löytyä passeleita koneita. Siihen päälle enää kulutusosien ja muutamien koneistusten verran jää makseltavaa.
EE: Tyrmäsin aiemmin isomman koneen istuttamisen CBR125-runkoon, mutta tässä on nimenomaan hyvä lähtökohta vastaavalle projektille. Runkoon mahtuu pieni V2 tai rivi-2-kone, mutta osaamisen on oltava sillä tasolla, ettei tarvitse netissä tulla kyselemään pikkujuttuja ja kotoa löytyy hitsikone että sorvi.
30.1.2014 21:16
Juu en minä tuollasta projektia aloittamassa ole. Kunhan vaan kysyin, kuten aiemmin sanoin. Hitsit, sorvit ym. kyllä löytyisi, että ei sen puolesta ongelmia. Rahat ei vaan riittäisi koneen ostamiseen.. Jos rupeisin projua tekemään, ottaisin mielummin rivin kun v:n.
Ihmettelin tässä, että kestäisikö edes paikat 650 kuutioisen twin:in vääntöjä.
Miksi minä isompaa pyörää ostaisin kun ei edes kortti riitä. Seuraava kortti minkä hommaan tulee kuitenkin olemaan autokortti, koska ei jaksa kulkea joka talvi bussilla.
30.1.2014 23:03
Tarviiko tulla vittuilemaan.. Sulla ei siis ollut käytännössä mitään asiaa, mutta oli pakko kirjoittaa? Kannattaisiko hieman miettiä mitä tänne kirjoittelee.
Mennet on menneitä ja that's it. Mun mielestä tuo on todella ala-arvoista/lapsellista, että forkalla kaivellaan vanhoja asioita ja tullaan niistä vittuilemaan. Kukaan ei kuitenkaan uskalla tulla naaman eteen sanomaan mitään, tai edes yv:tä laittaa..
Jos nyt haluat avautua lisää, tee se yv:llä tai älä vaivaudu.
Sitten sitä oikeaa asiaa. Miten hyvin tällänen kiihtyy muihin nelareihin nähden, jos on perus virit, eli avarampi putkisto ja putsari sekä kaasari säädetty niille? Tämä nimittäin olisi ihan hyvä faitteripohja, kun on hieman isompikokoinen, mutta en kuitenkaan mitään täysin tehotonta pyörää halua, eli tässä tapauksessa sellaista, jonka ohi tehariderbit sun muut vähän viritetymmät mopot menee.
31.1.2014 1:01
Hyosungissa ei ole varsinaisia kuristuksia, mutta suutinsarjalla saavutetaan parempi kiihtyvyys ja kiihdytyksessä "kuolleet kohdat" saadaan pois. Suutinsarjan asentamisesta ja itse tekemisestä löytyy artikkeli Kevytmoottoripyörien kuristukset-osiosta. Suutinsarjaa myy maahantuoja.
Suurempaa sylinterisarjaa tarjoaa ranskalainen Unlimited-Power, mutta sen hinta/hyötysuhde on olematon. Kaasuttimet ovat sopivan kokoiset, eivätkä ahdista. Moottorin koneistustyöt ovat myös kalliita ja niistä saatu hyöty ei ole valtava.
Pakoputkiston vaihdolla on myös melko mitätön vaikutus tehoihin, mutta äänenvaimentimen vaihdolla kauniit V2-moottorin äänet pääsevät paremmin esille. Slip-on-vaimentimia myydään monessa verkkokaupassa. Vaimentimen kiinnityslaipan pulttijako on 4 x 50 mm.
Näin tietopankkia siteeraten. Eli hyvin säädetyllä kaasarilla ja sopivilla suuttimilla saa vähän viilattua kiihdytyksestä, mutta pakoputkistolla tai ilmanputsarilla tuskin on persdynossa kummempia muutoksia, mitä nyt ehkä parempi vääntö. Painavahan tämä on, eli jää perus cebareille ja varmaan lähes kaikille vesijäähynelareille. Ilmajäähyihin verrattuna tietysti ripeähkö.
Ja vähän aihetta sivuten, ei tuollaisesta kuittailusta tarvitse joka kerta vetää hernettä nenään tai ruveta uhoamaan ja riehumaan. Ei se ainakaan asiaa auta,
mutta onhan näitä välillä hauskaa lukea . Internet ei ole mielensäpahoittajille, vai miten se meni?
31.1.2014 10:15
En minä ole vetänyt hernettä nenään. Annoin vaan vähän palautetta.
Meinaatko, että tuo jättää mun terpin kiihdytyksessä? Jääkö ne huiput sitten 100 pintaan vai pääseekö lähemmäs 120?
31.1.2014 18:41
Enpä kuule osaa sanoa mitkä pyörät tämä jättää ja mitkä ei. Kun on massaa paljon niin tietysti tuppaa kiihtymään vähän heikommin, mutta on tässä toisaalta pari kilowattia perus-ilmajäähyä enemmän tehoa. Lue tietopankin artikkeli läpi, siellä puhutaan huippunopeuksista sun muista.
31.1.2014 20:01
Aaa juu. Kiitosta
En vaan nähnyt, että tietopankissa lukee jotain huippunopeudesta
1.2.2014 0:15
Kyllä omalla hyosungilla huiput siellä 120 mutta kyllä hieman kiihdytyksessä yamahan yzf-r lle jää...
2.2.2014 18:20
Omat kokemukset noista nopeuksista menee näin:
- Olosuhteista riippumatta kulkee 105 km/h eli 100-alueella pysyy mukana ja hyvin 110 km/h asti
- 80 km/h-alueella ohittaminen jo siinä ja siinä
- Suoralla kiihtyy hiljalleen 115-120 km/h asti eli todelliset huiput itsellä 110 km/h
7.4.2014 16:51
Vaikuttaiskohan mitenkää jos ite taivuttais tohon uuden alkukäyrästön? näytti aika ahtaalta tuo alkukäyrästä. Näin nää nelarit pilataan...