Ei niillä ole mitään käytännössä merkittävää eroa ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin RD 10W ja DTLC mallillakaan ei samasta syystä ole sama mäntä. Monessa paikkaa männät DT ja RD malleihin myydäänkin tismalleen samoina. Itse olen jo pitkään lyönyt 10W koneen mäntiä 1GU koneeseen sisään. Moposportissa taisi olla halvimmat männät.
RD:
http://www.tkrj.co.jp/goods/m-AY0630X-10W-.php (Siis 10W)
DT:
http://www.tkrj.co.jp/goods/m-AY0600X-10V-.php (Sama kuin 1GU)
Tuosta näkee, kuinka mäntien pituusero (0.20mm) , koko puristuskorkeus (0,20mm) ja puristuskorkeus kuvun reunaan (0,10mm) on eri, mutta erot ovat niin marginaalisia ettei sillä ole merkitystä jos sylinterin päältä ei ole rankemmin materiaalia jyrsitty. Sylinterin tiivisteiden paksuudetkin vaihtelee muutes joskus noita mittaeroja enempi, eikä ne mitat ihan noin tarkkoja ole eri mäntävalmistajillakaan. Myös ajanmittaan männän päälle kertyvä mahdollinen karsta tekee jo helposti tuon 0,20mm eron männän puristuskorkeuteen.
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 3.6.2012 13:42, muokattu yhteensä 1 kerran